Citat:
Ursprungligen postat av
Pecka-
Han kanske var för gammal för att haka på hippierörelsen, eller bara totalt ointresserad av den. Var nog en hel del som var less på de där flumskallarna.
Ja, jag tror faktiskt att vi lever i en tid som liknar den vid slutet av 60-talet och början av 70-talet. Vi har feminismen, miljöaktivister, BLM/HBTQ osv. Det är väldigt många kränkta i dagens samhälle, inte bara i Sverige utan i hela världen. Skillnaden mellan mig och Zodiac är att jag inte går och dödar folk.
Eftersom det inte var några sexuella motiv bakom zodiacs mord, inte heller något pengamotiv eller någon personlig koppling mellan offren då man inte kunna konstaterat någon sådan i någon större utsträckning, så får man tro att hans motiv var "politiskt". Det ironiska är att han inte dödade någon, så vitt jag vet, som var med i t.ex. hippierörelsen.
Men mycket kommer att klarna när vi får veta vem som var/är zodiac. Jag tror inte på någon av de vanliga misstänkta, jag tror inte att gm har varit på polisens radar eller någon annans heller.