2021-05-16, 13:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Bara jag som förknippar 1969 med hippies och sånt? Huvudkvarteret för hippies råkade vara i just San Francisco, där Zodiac härjade. Konstigt att någon just där och då får för sig att begå mord kan jag tycka. Varför blev han ingen hippie istället?

Han kanske var för gammal för att haka på hippierörelsen, eller bara totalt ointresserad av den. Var nog en hel del som var less på de där flumskallarna.
Citera
2021-05-22, 20:24
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Han kanske var för gammal för att haka på hippierörelsen, eller bara totalt ointresserad av den. Var nog en hel del som var less på de där flumskallarna.

Ja, jag tror faktiskt att vi lever i en tid som liknar den vid slutet av 60-talet och början av 70-talet. Vi har feminismen, miljöaktivister, BLM/HBTQ osv. Det är väldigt många kränkta i dagens samhälle, inte bara i Sverige utan i hela världen. Skillnaden mellan mig och Zodiac är att jag inte går och dödar folk.

Eftersom det inte var några sexuella motiv bakom zodiacs mord, inte heller något pengamotiv eller någon personlig koppling mellan offren då man inte kunna konstaterat någon sådan i någon större utsträckning, så får man tro att hans motiv var "politiskt". Det ironiska är att han inte dödade någon, så vitt jag vet, som var med i t.ex. hippierörelsen.

Men mycket kommer att klarna när vi får veta vem som var/är zodiac. Jag tror inte på någon av de vanliga misstänkta, jag tror inte att gm har varit på polisens radar eller någon annans heller.
Citera
2021-05-23, 13:06
Medlem
Craiggs avatar
Zodiac kan mycket väl vara någon av de misstänkta. Han kanske till och med har blivit förhörd av polisen.

The Yorkshire Ripper förhördes av polisen hela 9 gånger, men han frigavs efter varje förhör då man inte ansåg honom som ett viktigt spår. Men så greps han till slut, och många fick sina misstankar bekräftade.
Citera
2021-05-23, 13:08
Medlem
Citat:
Zodiac kan mycket väl vara någon av de misstänkta. Han kanske till och med har blivit förhörd av polisen.

The Yorkshire Ripper förhördes av polisen hela 9 gånger, men han frigavs efter varje förhör då man inte ansåg honom som ett viktigt spår. Men så greps han till slut, och många fick sina misstankar bekräftade.

Skulle också tro han kan vara någon av de huvudmisstänkta. Synd det inte finns något med minsta DNA kvar (breven säger inte så mycket då vissa av dem kan vara fejk och en av de huvudmisstänkta lustigt nog var känd att få andra att slicka på märkena).
Citera
2021-05-23, 14:48
Medlem
Craiggs avatar
Det är naivt att inte fatta misstankar mot Allen.

Allen var tjock, Zodiac var också tjock enligt vittnena.
Samma dag som mordet vid Lake Berryessa åker Allen till just Lake Berryessa för att snorkla. När han kommer hem har han blod på kläderna och en blodig kniv i baksätet. Han påstod att han hade hackat kycklingar (yeah right).
Zodiacs brev upphör samtidigt som Allen sitter inne för pedofili. Ett halvår efter att Allen släpps ut ur fängelset kommer det första Zodiacbrevet på 4 år. I brevet står det "I'm back".
Darilene Ferrin hade innan hon blev mördad yttrat sig om att hon kände sig stalkad av en man som hette Lee, som ju är Allens tilltalsnamn fast med en annan stavning. Allen bodde ca 50 meter från Ferrins arbetsplats (som var en restaurang av något slag), och eftersom Allen var pedofil så är det fullt rimligt att han hade börjat förfölja Ferrin.

Och sist men inte minst, Mageau pekade ut Allen. Ni här i tråden säger att man inte bör ta detta utpekande på allvar då det hade gått 20 år emellan. Men låt oss inse fakta - tror du på fullasta allvar att du bara hade glömt bort bort ett ansikte som försöker mörda dig? Mageau blev utsatt för en av de värsta trauman en människa kan få, och här sitter ni och tror att han pekade ut Allen för skojs skull. Det hela är för mig obegripligt.
Senast redigerad av Craigg 2021-05-23 kl. 14:56.
Citera
2021-05-23, 18:05
Avslutad
Citat:
Allen bodde ca 50 meter från Ferrins arbetsplats (som var en restaurang av något slag), och eftersom Allen var pedofil så är det fullt rimligt att han hade börjat förfölja Ferrin

Darlene Ferrin var ju vuxen vid tiden?
Citera
2021-05-23, 18:33
Medlem
Citat:
Det är naivt att inte fatta misstankar mot Allen.

Allen var tjock, Zodiac var också tjock enligt vittnena.
Samma dag som mordet vid Lake Berryessa åker Allen till just Lake Berryessa för att snorkla. När han kommer hem har han blod på kläderna och en blodig kniv i baksätet. Han påstod att han hade hackat kycklingar (yeah right).
Zodiacs brev upphör samtidigt som Allen sitter inne för pedofili. Ett halvår efter att Allen släpps ut ur fängelset kommer det första Zodiacbrevet på 4 år. I brevet står det "I'm back".
Darilene Ferrin hade innan hon blev mördad yttrat sig om att hon kände sig stalkad av en man som hette Lee, som ju är Allens tilltalsnamn fast med en annan stavning. Allen bodde ca 50 meter från Ferrins arbetsplats (som var en restaurang av något slag), och eftersom Allen var pedofil så är det fullt rimligt att han hade börjat förfölja Ferrin.

Och sist men inte minst, Mageau pekade ut Allen. Ni här i tråden säger att man inte bör ta detta utpekande på allvar då det hade gått 20 år emellan. Men låt oss inse fakta - tror du på fullasta allvar att du bara hade glömt bort bort ett ansikte som försöker mörda dig? Mageau blev utsatt för en av de värsta trauman en människa kan få, och här sitter ni och tror att han pekade ut Allen för skojs skull. Det hela är för mig obegripligt.

Jo mina misstankar är också riktade mot Allen.
Citera
2021-05-23, 19:18
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Darlene Ferrin var ju vuxen vid tiden?

Hon var 22 år, alltså var hon ungdom. Att jag nämnde pedofil var främst för att visa att Allen förmodligen drog sig till yngre. Han var ju 36 då. En 36-åring som drar sig till 22-åringar är ju lite märkligt också.
Senast redigerad av Craigg 2021-05-23 kl. 19:21.
Citera
2021-05-23, 19:22
Avslutad
Citat:
Hon var 22 år, alltså var hon ungdom. Att jag nämnde pedofil var främst för att visa att Allen förmodligen drog sig till yngre. Han var ju 36 då.

Var hon 22 år så var det ju inte ens hebefili. Sen är det väl inget konstigt att som 36-åring bli kåt på 20-åriga tjejer?
Citera
2021-05-23, 19:26
Medlem
Craiggs avatar
Citat:
Var hon 22 år så var det ju inte ens hebefili. Sen är det väl inget konstigt att som 36-åring bli kåt på 20-åriga tjejer?

Jag sa inte att just det var pedofili. Jag sa bara att sannolikheten är stor att han drog sig till unga tjejer, om han nu var pedofil.

Finns nog många 30 plusare som är kåta i 20 åringar, men Ferrin påstod sig ha blivit stalkad av denne "Lee", som framstod som rena creepet. Det, om något, är bisarrt.
Citera
2021-05-23, 19:31
Avslutad
Citat:
Jag sa inte att just det var pedofili. Jag sa bara att sannolikheten är stor att han drog sig till unga tjejer, om han nu var pedofil.

Finns nog många 30 plusare som är kåta i 20 åringar, men Ferrin påstod sig ha blivit stalkad av denne "Lee", som framstod som rena creepet. Det, om något, är bisarrt.

Ja, det är nog sannolikt att pedofiler väljer så unga partners som det lagligt är möjligt.

Att bli stalkad är ju läskigt såklart. Jag vill minnas att det även finns ett foto på en oidentifierad (?) man som också misstänktes vara stalkern? Rätt så lik fantombilden av Zodiac dessutom.
Citera
2021-05-23, 20:15
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Mageau blev utsatt för en av de värsta trauman en människa kan få, och här sitter ni och tror att han pekade ut Allen för skojs skull.

Vem har påstått det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in