Citat:
Ursprungligen postat av zodiackiller
Det var ju mnga intressanta spr som du skakat fram ur materialet lallisen!
Det r verkligen mrkligt att han inte kte dit, med tanke p dom fniga breven - som tyder p en ganska ung person (som fljaktligen mste gjort en massa fadser). Det var drfr jag tnkte mig att han dog efter ett par r eller s. Och dom sista zodiacbreven r falsarier. Ett vet vi ju skert r ett falsarium - det som polischefen, spanaren, vad han nu hette, ordnade fr att terigen f vara i massmediaglansen. Tnk vad folk kan gra fr att f ha strlkastarna p sig!
Gtt igenom en hel del material frn CL.com och ZK.com det senaste dygnet d det r hgaktuellt med seriemrdare igen. Teorin om en ung - frnsttt tjockis begtt morden verkar inte helt fel. Dock begicks morden i en hla och man kan vl misstnka att poliserna inte heller r ngra direkt stjrnor samt att mord inte r ett federalt brott och drfr inte utreddes av FBI.
Jag frgade FB's ZK om handstilen breven r skrivna i. Vissa r skrivna helt i olika handstilar, bl.a. "Bates had to die" ser ut att vara skrivet "med fel hand".
Sen den olsta "koden" r totalt ologisk. De andra anagrammen r lsliga p.g.a den stora mngden information, trots att olika symboler anvnds till samma bokstav. Det verkar bara vara ett villospr, eller en kod bara lslig med bakgrundsinfon. Dock tyder vl anagrammen p viss intelligens?
ang militra aspekter; s var det ju bekrftat att det inte var autentiska kngor t.e.x. som zodiak anvnde. men teorin om ev "police-reject" o dyl. kan stmma.
Till slut, vad har ni fr teorier ang hans namn och symbol?
//_Indec