Citat:
Ursprungligen postat av zodiackiller
Det var ju många intressanta spår som du skakat fram ur materialet lallisen!
Det är verkligen märkligt att han inte åkte dit, med tanke på dom fåniga breven - som tyder på en ganska ung person (som följaktligen måste gjort en massa fadäser). Det var därför jag tänkte mig att han dog efter ett par år eller så. Och dom sista zodiacbreven är falsarier. Ett vet vi ju säkert är ett falsarium - det som polischefen, spanaren, vad han nu hette, ordnade för att återigen få vara i massmediaglansen. Tänk vad folk kan göra för att få ha strålkastarna på sig!
Gått igenom en hel del material från CL.com och ZK.com det senaste dygnet då det är högaktuellt med seriemördare igen. Teorin om en ung - frånstött tjockis begått morden verkar inte helt fel. Dock begicks morden i en håla och man kan väl misstänka att poliserna inte heller är några direkt stjärnor samt att mord inte är ett federalt brott och därför inte utreddes av FBI.
Jag frågade FB's ZK om handstilen breven är skrivna i. Vissa är skrivna helt i olika handstilar, bl.a. "Bates had to die" ser ut att vara skrivet "med fel hand".
Sen den olösta "koden" är totalt ologisk. De andra anagrammen är lösliga p.g.a den stora mängden information, trots att olika symboler används till samma bokstav. Det verkar bara vara ett villospår, eller en kod bara löslig med bakgrundsinfon. Dock tyder väl anagrammen på viss intelligens?
ang militära aspekter; så var det ju bekräftat att det inte var autentiska kängor t.e.x. som zodiak använde. men teorin om ev "police-reject" o dyl. kan stämma.
Till slut, vad har ni för teorier ang hans namn och symbol?
//_Indec