Citat:
Ursprungligen postat av
-TheRiddle-
Då ska jag förklara hur jag tänker och hur jag menar lite mer ingående.
Allen hade dels en bakgrund som "kodare" inom militären, dels var han lärare men blev avskedad efter anklagelser om att ha betett sig olämpligt mot elever, dessa gärningar skulle varit av sexuell natur.
Det verkar givetvis vara så att Allen inte var en hederlig person i det att han verkade gilla småtjejer lite för mycket, på ett sexuellt sätt. Men när inget av morden hade några sexuella motiv stämmer det inte riktigt. Offren var dessutom i övre tonåren och taxichaffisen var dessutom en 29-årig man. Eftersom det inte verkar finnas några motiv tror jag Zodiac dödade för att han helt enkelt gillade det (spekulationer givetvis) och jag ser inte hur Allen som pedofil skulle vara mer trolig.
Citat:
Ursprungligen postat av
-TheRiddle-
Minst en gammal vän till Allen vittnar om att Allen var bitter och en långsynt, hämdlysten person. Alla dessa omständighter tycker jag talar för att Allen hade den rätta bakgrunden och, om man så vill, motiven för att angripa ungdomar till synes helt slumpmässigt.
Det är möjligt att han var det. Är Don Cheney den gamla vännen du syftar på? Tyvärr så litar jag inte på honom, då han enbart berättat vad som är känt och står i medierna. Allen ska dessutom ha tafsat på Cheney's dotter och i polisrapporten spekulerar polisen om det är därför Cheney pekar ut Allen så kraftigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
-TheRiddle-
Mer, man säkrade ett väldigt tydligt skoavtryck vid dådet vid Lake Berryessa. Skoavtrycket var så pass tydligt att man kunde med säkerhet bestämma exakt vilken skomodell och av vilken storlek den var, även bärarens vikt kunde uppskattas utefter vilket djupt avtrycket hade. Storleken och vikten matchade Allen och skotypen var en militärsko som Allen sannolikt innehaft.
Även vittnen uppskattar mördaren till Allens vikt. Men där tar jämförelserna slut. Alla vittnen beskriver en man med möjligen lockigt, kort, rödaktigt/ljusbrunt hår. Vid två av morden beskrivs han dessutom som en man med glasögon.
Att du sannolikt tror att Allen hade den militärskon säger inte så mycket, när polisen aldrig hittade några sådana skor hos honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
-TheRiddle-
Mer, i sina brev hotade Zodiac med att skjuta och spränga skolbussar i San Franc. med rörbomber som han beskrev ganska detaljerat. När man slutligen fick upp ögonen för Allen och gjorde husis i hans trailer så hittade man inte bara flera handeldvapen utan även såna rörbomber som stämde bra med de beskrivna i Zodiacbreven.
Nja, i hans trailer hittade man väl ingenting av värde? Det var väl när man gjorde en husrannsakan 1991 i hans hus som man hittade vapen och rörbomber? Hurvida de stämmer bra överrens med breven vet jag ej, då jag inte är någon expert, så du kanske vet bättre än jag hurvida de stämde överrens.
Citat:
Ursprungligen postat av
-TheRiddle-
Detta var nytt för mig, har du nån exakt källa till denna uppgift. jag misstror dig inte, vill bara se källan.
http://www.zodiackillerfacts.com/gallery/displayimage.php?pid=1417&fullsize=1
Från FBI-rapporten där polisen rapporterar till FBI att någon ringt Belli där hushållerskan svarat. Datumet på rapporten är den 14:e Januari 1970, som du ser på toppen av pappret. Han berättar då i rapporten att någon ringt in och sagt "
I can't wait, Today's my birthday. Polisen skriver att det skett on "
On instant date.. , alltså dagen då rapporten är skriven, 14 Januari 1970.
Att det skulle skett den 18 december verkar vara ännu ett påhitt av Graysmith.
FBI-svarar:
http://www.zodiackillerfacts.com/images/belli5.jpg
att det var samma man som ringde till Belli på live-tv under hans program som sedan ringde hem till honom och att att man identifierat honom. Hans namn och att han är psykpatient är strykt på sidan, på grund av sekretess antar jag. Han ska ha hetat Eric Weil har jag läst, antagligen på denna sidan:
http://www.zodiackillerfacts.com/belli.htm
Citat:
Ursprungligen postat av
-TheRiddle-
Det kan finns en förklaring till att DNA som man tog från brev och frimärken inte matchade Allens och det är att han var så pass listig att han lät vänner hjälpa honom med att klistra på frimärken på tomma kuvert som han sen kunde använda med handskar på. Jag tror Zodiac var väldigt noga med att inte lämna spår efter sig. Fingeravtrycket i Paul Stines taxibil kan t.ex. en polis eller sjukvårdare ha lämnat, misstag begås, speciellt vid den tiden var de inte lika bra på tekniska undersökningar.
Det är ju ganska mycket spekulationer, även om man hör lite då och då att Allen ska ha låtit andra slicka på frimärken eftersom han inte gillade smaken, men aldrig sett någon bekräftad uppgift. Men eftersom man har hittat avtryck av handflator på minst ett av breven, vet jag, hade han nog inte handskar.
Ja, det är klart misstag kan göras, men man kan ju inte utgå från det som du gör, bara för att det inte passar din misstänkt. Så vitt jag vet, tror polisen själva att fingeravtrycken kan identifiera den skyldige.