Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-21, 16:43
  #337
Avstängd
Getulio.Vargass avatar
Väldigt konstigt asså, allt annat talar för att Leigh Allen var den skyldige. Men dock inte ens DNA testet...
Citera
2014-04-23, 23:50
  #338
Medlem
Någon som hört något nytt?
Citera
2014-05-13, 19:00
  #339
Medlem
King Pins avatar
Här har ni något att bita i:

"A Man Claims the Zodiac Killer Is His Father in a New Book That's Been Kept Secret for Months"

http://nymag.com/daily/intelligencer...=twitter_nymag
Citera
2014-05-13, 20:06
  #340
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Här har ni något att bita i:

"A Man Claims the Zodiac Killer Is His Father in a New Book That's Been Kept Secret for Months"

http://nymag.com/daily/intelligencer...=twitter_nymag
Hur många är det som har erkänt sig vara zodiac nu? Det måste minst vara 2 siffrigt.
Citera
2014-05-16, 22:29
  #341
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Kalla mig naiv om ni vill men jag anser att Allens handstil är ett tillräckligt bevis för att kunna koppla honom till Zodiac. Handstilarna är tamejfan identiska. Hur stor är sannolikheten att den huvudmisstänkta och Zodiac himself har i princip samma handstil? Nej, precis. Inte nog med det så försökte Allen medvetet dölja sin handstil under testerna...varför skulle han göra det om han var oskyldig? Sen är det en fet skandal att sk "experter" inte kan se handstilen som bevis utan de hävdar bara att den påminner om Zodiacs. Handstilarna i helhet är slående lika och tittar man på enskilda bokstäver, placeringen på punkterna m.m så är det solklart att det är Allen som har skrivit Zodiacbreven.
Jag håller med, skrivstilen, hans armbandsur (Zodiac), hans bakgrund och personlighet (sparkad lärare), utpekandet av en överlevande och vittnesmålet om hans födelsedatum som hushållerskan lämnade gör honom till den absolut troligaste kandidaten i min mening.
__________________
Senast redigerad av -TheRiddle- 2014-05-16 kl. 22:49.
Citera
2014-06-04, 00:13
  #342
Medlem
Dr.Damans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Jag håller med, skrivstilen, hans armbandsur (Zodiac), hans bakgrund och personlighet (sparkad lärare), utpekandet av en överlevande och vittnesmålet om hans födelsedatum som hushållerskan lämnade gör honom till den absolut troligaste kandidaten i min mening.

Att han hade en Zodiac klocka bevisar ingenting, den var väldigt vanlig på den tiden.

Experter har avvisat att hans handstil är samma som Zodiacs, men din åsikt smäller väl högre?

Vad i hans personlighet som sparkad lärare anser du gör att han är en seriemördare? Finns mängder av sparkade lärare som inte blir seriemördare. Han ska dessutom ha varit pedofil, men de Zodiac dödade var inga barn och inget sexuellt motiv inblandad.

Utpekandet från Michael Mageau av Allen skedde 22 år senare. Inte ett utpekande att lita på med andra ord. I polisrapporten säger han själv att det var väldigt mörkt och att han såg mannen i en kort sekund, i profil dessutom, inte ens framifrån. Han beskriver också att mannen hade kort, lockigt hår.

Samtalets om hushållerskan tog emot skedde rum 14 Januari 1970 och inte den 18 december, som var Allens födelsedag. Dessutom ringde samma man senare och man kunde då spåra samtalen till en psykpatient.

Han har klarat DNA-tester, hans fingeravtryck stämmer inte med de som hittats. Finns ingenting som knyter honom till något utav brotten. Vittnesmålen stämmer inte in på honom. Han bar inte glasögon, som de flesta vittnen säger att Zodiac bar. Det finns inga trovärdiga bevis att han är Zodiac.
Citera
2014-06-04, 00:21
  #343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getulio.Vargas
Väldigt konstigt asså, allt annat talar för att Leigh Allen var den skyldige. Men dock inte ens DNA testet...

Det var svaga bevis mot Arthur Leigh Allen. Troligtvis oskyldig.
Citera
2014-06-04, 00:39
  #344
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelforbud
Det var svaga bevis mot Arthur Leigh Allen. Troligtvis oskyldig.
Så det som påstås i filmen om Allen är alltså lögner?För han pekas ju ut ganska ordentligt.
Citera
2014-06-04, 00:46
  #345
Medlem
Dr.Damans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Så det som påstås i filmen om Allen är alltså lögner?För han pekas ju ut ganska ordentligt.

Ja, ganska mycket i filmen är lögner. Det är en spelfilm. Gå inte till biografer om du är ute efter sanningar.
Citera
2014-06-04, 00:50
  #346
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Daman
Ja, ganska mycket i filmen är lögner. Det är en spelfilm. Gå inte till biografer om du är ute efter sanningar.
Film är film men jag blir ändå förvånad att höra att man ljuger på detta sätt!Allens familj borde stämma filmbolaget,även fast de kommer hävda att det är fiktion.Bra film förövrigt!
Citera
2014-06-04, 00:58
  #347
Medlem
Dr.Damans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convictedfelon
Film är film men jag blir ändå förvånad att höra att man ljuger på detta sätt!Allens familj borde stämma filmbolaget,även fast de kommer hävda att det är fiktion.Bra film förövrigt!

Ja, det är en bra film och det var den som gjorde att man började läsa på om det här fallet. Jag kan forfarande uppskatta den som film i helhet, men i mina ögon har den sjunkit, när mycket inte stämmer.
Citera
2014-06-04, 01:03
  #348
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Daman
Ja, det är en bra film och det var den som gjorde att man började läsa på om det här fallet. Jag kan forfarande uppskatta den som film i helhet, men i mina ögon har den sjunkit, när mycket inte stämmer.
Tycker det är skumt att flera av de misstänktas handstilar skulle varit så lika mördarens att de inte direkt kunde avfärdas.Du har rätt i att filmens trovärdighet sjunker.Finner det oerhört märkligt att de pekar ut Allen när han tydligen så lätt kan avfärdas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback