Citat:
Ursprungligen postat av
huavilkensyn
Jag har ju inget facit men när man kan läsa om julkortet att Jon Voigt har spårat upp den som skickat det och att denne är kollad och avförd så tycker inte jag att nånting pekar mot att det skulle vara äkta.
Han brukar ju framhålla sina misstänkta benhårt även om han blir motbevisad så i det här fallet var nog personen för ung för att kunna vara zodiac. Det fanns inget case.
Jag har genom årens gång lärt mig att Jon Voight inte är den säkraste källan, det mesta av det som han kommer med borde tas med en nypa salt.
Men jag har alltid varit tveksam till om julkortet från 1990 faktiskt kommer från Zodiac mördaren. Varför skulle gärningsmannen vara knäpptyst i över 16 år för att sedan plötsligt skicka ett julkort där han inte kommunicerar med egen text? Låter inte logiskt enligt mig.
Antingen så dog Zodiac kort tid efter det sista brevet i 1974, eller så blev han fängslad för ngt annat brott. Är inte heller omöjligt att Zodiac bestämde för att sluta och ändrade livsstil p g a att han var nära på att åka fast, eller att han visste att det fanns misstanke mot han. En annan tes är ju att Zodiac flyttade från Kalifornien.
Men sannolikligen, så dog gärningsmannen tidigt på 70-talet eller så blev han gripen och ev fängslad för ett annat kriminalfall.