Citat:
Ursprungligen postat av
mirinforever
Hur förklarar du att hon lämnade böckerna i sin egen bil? Skriken hördes ju långt senare så hon måste ha stått och pratat med mördaren. Hur troligt är det att hon har gått iväg med en okänd man i mörkret och stått och pratat med honom under en ganska lång tid? Trots DNAt så tror jag fortfarande att han och kompisen är skyldiga. Vad skulle de där och göra med ficklampor? Förmodligen för att leta efter klockan och undanröja bevis.
Vanligt är det inte men det förekommer även i den åldern. Skulle tro att svartsjuka rent allmänt ligger långt upp bland orsaker till mord.
jag ska försöka slå ihop allt till samma inlägg :P
Om hon varit och studerat i bibblan, sätter sig i sin bil i tron att den funkar, så hade jag antagligen slängt böckerna i passagerarsätet fram, därför antar jag att hon gjorde detsamma. men det är givetvis spekulation, men det är vad jag tror. sen tror jag att hon försöker starta bilen, men det går inte, hon blir förtvivlad, men så kommer mördaren som räddaren i nöden. han låtsas försöka fixa bilen men säger att det inte går, så han erbjuder skjuts. hon som student är orolig vad föräldrarna ska säga, och för ekonomin. mitt i allt det, så glömmer hon böckerna för att de inte är så viktiga i sammanhanget, och för att hon inte har en tenta dagen efter.
vidare, så vet vi inte att den misstänkte och hans kompis befunnit sig på platsen, med eller utan ficklampor. bara för att man klarat ett lögndetektortest så betyder det inte att man har talat sanning, utan att kroppen inte har reagerat med t.ex. stress, ökad puls etc. vid vissa frågor. eller hade du något mer än lögndetektorn på den biten?
att det inte är vanligt med svartsjukemord i den åldern verkar vi vara överens om. och utifrån din synpunkt och hur du tolkar "bevisen" så förstår jag, och hade jag också trott att så hade skett. men utifrån hur jag tolkar "bevisen" så kan jag inte se hur detta skulle ha skett i vårt fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
mirinforever
Har också funderat kring detta. Han skrev många brev och sen slutade han tvärt efter brevet i mars -71. Har svårt att tro att Z skulle klara av tre år utan att skriva. Sen tycker jag även att handstilarna och språken i de senare breven inte helt klingar med Z.
håller helt med! att han går ifrån "this is the Zodiac speaking" är ensamt, skäl nog på att tvivla att han skrev de andra. men när dessutom hans logga inte finns med på alla, inga nya chiffer etc. så tvivlar jag. men sen är det återigen, hur man tolkar bevisen. sherwood morrill anser jag ha varit rätt ute hela tiden. därför så känns det fel att tvivla på honom när det gäller breven efter -71.
jag menar, jag borde ha läst någonstans om han opponerat sig, sagt att dessa brev var falska etc. men det har jag inte gjort, så jag utgår ifrån att han tror att de är äkta. och han hade ju som yrke att tyda handstilar så jag litar på honom. men om man bortser från handstilen, så är inte lingvistiken densamma. och detta är ett mysterium i sig självt.
Citat:
Ursprungligen postat av
mirinforever
Som grädde på moset var Allen i Riverside helgen då Bates mördades. Om han nu inte skulle vara inblandad. Hur sjukt osannolikt är inte detta? Eller som ni kallar det...olyckligt. Som om det inte vore nog så var han sjukskriven från jobbet dagarna därpå. Också väldigt olyckligt...
vet inte vart du fått detta ifrån, jag säger inte att det inte är sant, för det kan det mycket väl vara. men oavsett om det är sant eller inte, så är det ju inte mer än indicier. Han var en fri man, fick resa hur mycket han ville, precis som alla andra. vet inte hur stort riverside är, men det finns säkert 1000tals andra som befann sig där vid den dagen/kvällen.
likadant, det är inte brottsligt att vara sjuk. för allt vi vet, så kan han ha legat hemma bakfull eller varit verkligt sjuk t.ex. influensa eller magsjuk. han var inte mer än människa, rent fysiologiskt. det spelar ingen roll på kvantiteten indicier, man behöver i alla fall något konkret om man ska fälla någon för ett brott.
Citat:
Ursprungligen postat av
mirinforever
Återkommer alltid till den här jämförelsen mellan Allens och Zodiacs handstil.
http://www.zodiackiller.com/AZWriting.html
Det är slående likt och för bra för att inte vara samma person. De flesta av bokstäverna är spot on. Sen tycker jag mig se hur Allen försöker bl.a. göra sina "d" och "t" annorlunda och inte luta åt höger som Z gör. Sen ska man ju veta att Z med säkerhet och medvetet försökt förvanska stilen och Allen har ju bevisligen försökt göra det under testerna. Det är också därför, antar jag, som de inte har kunnat bekräfta att det är samma handstil.
här kan man bara säga som toschi säger i finchers film: sherwood morrill dömde ut allen, och togs det till domstol så skulle hans ord väga tyngre än alla andra handstils experter, för han hade mest erfarenhet i målet.
att det finns experter som dömer att det är samma handstil, tvekar jag inte en sekund på. och de kan ha rätt också. men jag är ingen handstilsexpert, så jag litar på sherwood morrill rätt av, framför att plocka ut det jag tycker passar min teori. sen att han kan ha haft fel är en risk jag är villig att ta. för när det väl kommer till kritan, så skulle inte en matchande handstil, enbart ha fällt zodiac.