2011-12-31, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmspanarn
Man skulle gärna höra Sofia i Så mycket bättre också, men tror inte hon kommer medverka i det programmet. Hon är inte mycket för att prata om sig själv.

Det är ju inte Laleh heller som trots det deltog i programmet. Men skriver Sofia så mycket egna låtar, om ens en enda? Det måste ju vara en förutsättning för medverkan i SMB.
Citera
2011-12-31, 02:33
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det var otroligt OT och fullständigt utan poäng. Vad ville du egentligen säga. Att domarna är bättre i På Spåret eller bara ett allmänt förakt gentemot WLW?

Att du lyckas få det till allmänt förakt gentemot Wanja Lundby-Wedin eller ett resonemang om domarna får du inga poäng för.

Jag tror att många är som Wanja Lundby-Wedin. Man tror att man har så hyggliga kunskaper att man kan ställa upp i ett frågeprogram men ofta vet personen bara på ett ungefär. Precis som Wanja Lundby-Wedin. Claes Ljungmark sa att han var bra på något som han kallade vetenskap, men hur gick det?
Citera
2011-12-31, 03:39
Medlem
En av märkvärdigheterna ur kvällens program var kanhända att Jessica Zandén lyckades haspla ur sig:
Citat:
Är Sheffield en stad?
(Detta sades förvisso sinsemellan straxt före de skulle avge sitt svar till Luuk/Lindström.)
Citera
2011-12-31, 03:50
Medlem
Mycket får man även höra av "språkvetaren" Fredrik Lindström i På spåret.
När han och Kristian Luuk växlade några ord i samband med frågan där "rätt prefix skulle inprickas" etc., sade Lindström på Luuks fråga om "vad han har för 'favoritprefix'":

Citat:
Jag tycker ju mycket om olika prefix ... Postomodern är ...

Är detta "språkhumor" av Lindström? ...
Citera
2011-12-31, 05:00
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Ex-maken verkade stabil men jag fick psykosvibbar av Zandén.

Men, som sagt, det är bara på lek.

Rätt underhållande lek ikväll och mycket tack vare Jessica, som alltid varit något att vila ögonen på, med sitt fjompiga sätt och sin fuktiga läderhud. Förmodligen ett av våra kåtare nationalfnask som åtminstone ger sken av att smälta som en vaxdocka mellan frågeturerna. Och vilket halsdjup sen, att blötlägga med tesked efter tesked av genital clotted cream.

Men dumskallar? Nä, men inte lika allmänbildade som paret i första klass. Dumskallen är nog snarare den som drar växlar av förflackat vetande. Men som underhållning är frågesport en nyttig tävlingsform. Synd bara att Luuk måste nagga underhållningen i kanten med sina bajsbruna kostymer vecka efter vecka, som han bär för att ligga den mossiga tittarskaran till lags. Eller är det bara jag som märker att programmet känns tjugo år äldre efter programledarbytet?
Citera
2011-12-31, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Rätt underhållande lek ikväll och mycket tack vare Jessica, som alltid varit något att vila ögonen på, med sitt fjompiga sätt och sin fuktiga läderhud. Förmodligen ett av våra kåtare nationalfnask som åtminstone ger sken av att smälta som en vaxdocka mellan frågeturerna. Och vilket halsdjup sen, att blötlägga med tesked efter tesked av genital clotted cream.

Men dumskallar? Nä, men inte lika allmänbildade som paret i första klass. Dumskallen är nog snarare den som drar växlar av förflackat vetande. Men som underhållning är frågesport en nyttig tävlingsform. Synd bara att Luuk måste nagga underhållningen i kanten med sina bajsbruna kostymer vecka efter vecka, som han bär för att ligga den mossiga tittarskaran till lags. Eller är det bara jag som märker att programmet känns tjugo år äldre efter programledarbytet?
Frågesporten är ju något egenartad egentligen, och förvisso inte kompatibel gällande vad som på riktigt avses med allmänbildning. Ordlekarna de har nu är ju mer krystade och kvasibetonade än under Oldsbergs tid. Jag får ibland känslan av att årets ordlekar t.o.m. är så tillgjorda att även en gängse göteborgare ser ut så här framför rutan:

Rätt iakttagelse detta med den aktuella årsringen på programmet. Vilka riktar de sig till åldersmässigt? Försöker de fånga in folk från 25–30 upp till 110 år? ...

Luuks klädsel under fredagskvällen var ju exakt sådan som många 75–80-åriga gubbar har på ålderdomshem. Och det trots att hans fluga satt snett under hela programmet. Rejält amatörmässigt – när han nu försöker ... vad han nu försöker, så sitter flugan på snedden och Handelsironikern ser allt annat än folklig ut.

Fredrik Lindström var väl uppe i nära 90-årsåldern med sin mundering (han se alltid ut att vara född på 20-talet i och med sin klädsel). Stilen han har är dessutom väldigt bisarr: man vet inte om han försöker vara en seriöst wanna be-överakademisk mogen man (till trots att han de facto är en sorts akademiker) eller om han omedvetet kör Ingesson 2-ironi à la 1995, eller om han bara är Eskilstunabonnig och bortkommet pretentiös i största allmänhet.

Jessica balanserade oaktat sin spånighet upp det hela en del, fastän hon oftast var farligt nära Nisti- och Zinatbranschen.
Citera
2011-12-31, 08:54
Medlem
Är det bara jag som sitter och stirrar på Jenny Östergrens hästtänder
Citera
2011-12-31, 10:55
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Frågesporten är ju något egenartad egentligen, och förvisso inte kompatibel gällande vad som på riktigt avses med allmänbildning. Ordlekarna de har nu är ju mer krystade och kvasibetonade än under Oldsbergs tid. Jag får ibland känslan av att årets ordlekar t.o.m. är så tillgjorda att även en gängse göteborgare ser ut så här framför rutan:

Rätt iakttagelse detta med den aktuella årsringen på programmet. Vilka riktar de sig till åldersmässigt? Försöker de fånga in folk från 25–30 upp till 110 år? ...

Luuks klädsel under fredagskvällen var ju exakt sådan som många 75–80-åriga gubbar har på ålderdomshem. Och det trots att hans fluga satt snett under hela programmet. Rejält amatörmässigt – när han nu försöker ... vad han nu försöker, så sitter flugan på snedden och Handelsironikern ser allt annat än folklig ut.

Fredrik Lindström var väl uppe i nära 90-årsåldern med sin mundering (han se alltid ut att vara född på 20-talet i och med sin klädsel). Stilen han har är dessutom väldigt bisarr: man vet inte om han försöker vara en seriöst wanna be-överakademisk mogen man (till trots att han de facto är en sorts akademiker) eller om han omedvetet kör Ingesson 2-ironi à la 1995, eller om han bara är Eskilstunabonnig och bortkommet pretentiös i största allmänhet.

Jessica balanserade oaktat sin spånighet upp det hela en del, fastän hon oftast var farligt nära Nisti- och Zinatbranschen.

Jaja, hugg inte i för mkt nu med din dina nygooglade ord.. ..Ingesson 2.0 looken funkar väl hysfat(detta hedrar dig att du kommer ihåg), tror iofs dom har lagt ner den ironiska touchen sen åtminstone 15 år tillbaka...Bara kanske
Henrik Schyffert värkte väl fram nåt med "90`s-Ett försvarstal", där jag kan hålla med att i höjd med "Fucking Åmål"(1998) tog nog skiten slut ordentligt.
En äkta ironiker visar inte riktiga känslor!...Vilket blir svårt att inte göra med Moodysons "Fucking Åmål "så att säga"....1998 har Schyffert RÄTT i att det tog slut
.
Jessica Zandén ser ut att vara riktigt KÅT...l
Jag undrar om hon spottar eller sväljer?
TY fb för friheten att att ställa dessa dumma irrelevanta frågor!!!

//Crimson
Citera
2011-12-31, 11:43
Medlem
robomans avatar
Jag önskar att någon ville kommentera det jag skrev igår kväll:

Det var jättekonstigt med frågan om människoapor. Frågan var alltså vilka tre arter förutom orangutangen som ingår i gruppen människoapor. Jag utbrast att det måste vara människan, schimpansen och gorillan om det bara ska vara tre arter. Annars hade jag gärna velat ha med bonobon också (jag är sämst på frågorna vanligen men som biolog kunde jag i alla fall den...).

Svaret var schimpans, gorilla och bonobo. Alltså hade de glömt att människan också är en människoapa.

Är det jag som missat något i frågan, eller är det På spåret som gjort fel?
Citera
2011-12-31, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Svaret var schimpans, gorilla och bonobo. Alltså hade de glömt att människan också är en människoapa.

Jag trodde också att babian var rätt när lagen svarade det. Bonobo har jag aldrig hört talas om! Men när Lindström sedan berättade om dessa dvärgschimpansers ihärdiga knullande förstod jag att jag sett ett naturprogram om just sådana, men då kallades de inget annat än schimpanser (möjligen med prefixet dvärg-) om jag minns rätt. Tveksamt om en dvärgvariant ska räknas som ett eget släkte.

Som det står på Wikipedia, att människoapor utgörs av "gorillor, schimpanser, orangutanger och människor".
http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskoapor

Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Det är ju inte Laleh heller som trots det deltog i programmet. Men skriver Sofia så mycket egna låtar, om ens en enda? Det måste ju vara en förutsättning för medverkan i SMB.

Man behöver inte skriva egna låtar för att vara med. Lill-Babs var ju med i första säsongen. Man bör dock ha lanserat originalversionen av låtarna och inte enbart spelat in "överkast"*.

(*efter isländskans ábreiða - som används i stället för engelskans cover
Källa: Språktidningen - "Isländskans populäraste nyord")
Senast redigerad av Oilkink 2011-12-31 kl. 12:16.
Citera
2011-12-31, 12:14
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Antagligen sågs det som alltför farligt att flytta honom. Så istället för att riskera livet på karln fick han chansen ett avsnitt till.

Härlig tråd det här, mkt att asgarva åt.
Snacka om att slakta Up where we belong. Undrar vad brandmännen i Nilecity skulle sagt om det Och smäktande skönsjungande Sofia måste ju skämts å det grövsta.
Citera
2011-12-31, 15:24
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Härlig tråd det här, mkt att asgarva åt.
Snacka om att slakta Up where we belong. Undrar vad brandmännen i Nilecity skulle sagt om det Och smäktande skönsjungande Sofia måste ju skämts å det grövsta.

Har aldrig förstått Freddie Wadlings talang. Jag tycker han är bara patetisk. Kommer ihåg när han sjöng i gruppen Blue for Two och försökte härma David Bowie. Han har inget eget utan försöker alltid vara något annat/annan.
Kanske taskigt att säga det, men jag blir uppriktigt fysiskt illamående av att se honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in