Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har träffat honom ett par gånger under de förutsättningarna. Det är förvisso tio år sedan men jag minns honom som rätt bra historieberättare. Han drog en teori att bäst steker man kött direkt på stekplattan. Jag vill prata om Tårtan men det var inte han lika sugen på. Han ville mest prata om matlagning och pratade om någon legendarisk kock som jobbade på olika stockholmskrogar på 50- och 60-talet.
Jag tror både Kalmar igår och Melbourne i första matchen beror mycket på oerfarenhet. Han måste lära sig att läsa av och tolka ledtrådarna på rätt sätt.

Ja, kan man läsa dem så...
Jag tycker att de fungerar bra tillsammans och han lyssnar ju verkligen på vad hon säger och tvärtom.
Det är så svårt att bedöma alla frågor också, för kan man dem så kan man dem. Jag brukar vara helt rudis med musikfrågorna exempelvis, men den med abba, ac/dc och vad det var, var extremt lätt för mig.
Jag är en nörd så när de ger ledtrådar som segergudinna, eller potatispest, eller vad det kan vara, då kan jag ofta säga vad det är för ställe - sedan kan det vara andra grejer som jag inte har den blekaste aning om
Men... hm... skulle jag ge ett exempel på något som jag tyckte var okunskap bland de tävlande var när de var i Melbourne för något avsnitt sedan, och skulle peka ut ögrupper och hav. Frank Gunnarsson-nesien var förvisso ett bra svar, men... ja konstigt att man inte kan sådana frågor, men kanske ingår det inte i geografin i skolan.