2012-11-24, 06:39
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Funderade också på det, och blandat ihop det måste de ha gjort.

Det är ett ärligt misstag i stridens hetta från Fredrik/Erik.
Hade nog stört för mkt i programmets rytm att redigera konstigt där, även om alltid någon i produktionen brukar upptäcka sånt innan det sänds.
En gissning.

//Crimson
Citera
2012-11-24, 07:04
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Och på pjäsen verkar det som om dom fått fel också, http://sv.wikipedia.org/wiki/Ingenmansland_-_Minnen_fr%C3%A5n_Bosnien

Eller var det vad personerna kallades?

Din wikipedia-länk hänvisar till SVENSKA namn, dom nämner i programmet Selimovic(eller nåt sånt) som upphovsman.
Hittar bara detta på "Romeo och Julia i Sarajevo"...en dokumentär.
http://en.wikipedia.org/wiki/Romeo_and_Juliet_in_Sarajevo

Jag har inte kommit längre....

Tror bilderna i programmet visade en pjäs, så "Ingenmansland" verkar ju vara rätt svar...

Det är sent/tidigt och någon av alla duktiga fb-detektiver får ta över och bringa exakt klarhet i mitt förvirrade försök eller SVT:s misstag.

Edit: PARET kallades "Romeo och Julia i Sarajevo", men det var nog ALDRIG det officiella namnet på pjäsen om jag fattat rätt, men kan ej avgjöra om Lindström dömde rätt eller fel.
Det är ju onekligen imponerande kunskaper av Haags, men rätt ska vara rätt?

//Crimson
Senast redigerad av CrimsonIdol 2012-11-24 kl. 07:11.
Citera
2012-11-24, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Är jag den enda som tycker att frågorna har blivit alltför svåra på senare år?

Vad fan, "dubbel kyla" eller liknande var en åttapoängsfråga på Par-is. Hade varit en tvåa på Ingvars tid.
Citera
2012-11-24, 09:29
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Är jag den enda som tycker att frågorna har blivit alltför svåra på senare år?

Det var betydligt svårare igår (2012-11-23) än det har varit de senaste säsongerna tycker jag. I alla fall själva resorna. Mindre av ordvitsar och mer av kunskap... Och det är bra!
Citera
2012-11-24, 09:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Din wikipedia-länk hänvisar till SVENSKA namn, dom nämner i programmet Selimovic(eller nåt sånt) som upphovsman.
Hittar bara detta på "Romeo och Julia i Sarajevo"...en dokumentär.
http://en.wikipedia.org/wiki/Romeo_and_Juliet_in_Sarajevo

Jag har inte kommit längre....

Tror bilderna i programmet visade en pjäs, så "Ingenmansland" verkar ju vara rätt svar...

Det är sent/tidigt och någon av alla duktiga fb-detektiver får ta över och bringa exakt klarhet i mitt förvirrade försök eller SVT:s misstag.

Edit: PARET kallades "Romeo och Julia i Sarajevo", men det var nog ALDRIG det officiella namnet på pjäsen om jag fattat rätt, men kan ej avgjöra om Lindström dömde rätt eller fel.
Det är ju onekligen imponerande kunskaper av Haags, men rätt ska vara rätt?

//Crimson

Här står lite om pjäsen. Jag kände till den men hade glömt bort namnet.
http://www.svd.se/kultur/selimovic-gor-film-av-romeo-och-julia_391953.svd
Citera
2012-11-24, 09:40
Medlem
Limma skinkbits avatar
Var det bara jag som störde mig på att Kristian uttalade namnet på staden Konjic som [konjik] istället för [konjits]
Citera
2012-11-24, 10:49
Medlem
Danneuslingens avatar
Jag stör mig på Lindströms tonårshumor.
Citera
2012-11-24, 11:26
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Här står lite om pjäsen. Jag kände till den men hade glömt bort namnet.
http://www.svd.se/kultur/selimovic-gor-film-av-romeo-och-julia_391953.svd

Jag tycker du har svarat på frågan med den länken.
Tack!

//Crimson
Citera
2012-11-24, 11:50
Medlem
Arctic Monkeys avatar
På det hela taget ett rätt bra program i mina ögon. Lite tråkig artist och låtval, men det lyftes upp av roliga tävlande och hela behaget i att vi kommer få följa en underbar säsong nu över vintern. Håller verkligen med föregående skribenter i att det är rätt trist att det är så pass uppenbart att L&L känner lite extra för Haagarna. Svårt att komma ifrån självklart, men det kändes lite sådär. Mer vikt borde lagts på att hylla Hagen och Hoa-Hoa efter en relativt lång frånvaro.

På tal om det sistnämnda paret; var det bara jag som blev lite besviken på Hoa-Hoa? Det kändes som han mest satt och svor och skrek snarare än levererade. Kanske har jag en fel bild av honom, men när jag tänker på hans tidigare insatser i programmet får jag fram bilden av en kille som drar ut helt sjukt oväntade svar från ingenstans och Lucky Luke-style alltid drar på 10an oavsett vad. Nu kändes han mest bitter och hela laget bars upp av Hagens kunskaper.

Haags drog, som jag och ett par till misstänkte inför programmet, nytta av den lite moderna karaktären på frågorna.

För min och mitt soffresesällskap gick det dock inget vidare. Vanligtvis brukar vi landa på bättre än deltagarna i programmet, men fick nu se oss slagna av båda. Stockholm var ju ytterst pinsamt att man inte fattade tidigare på resan och även frågorna blev det underkänt med endast tre poäng på Avicii och Östberg. Syndromen ar det mycket på när de sade svaren. Lyckligtvis kunde vi revanschera oss på Paris med lite specialkunskap där det var full pott på allt och en åtta på resan.

Vem där? är ingen stark sida hos mig så där gick vi tyvärr bet. Sarajevo var även den väldigt lurig som resa betraktat där vi bara drog in staden på en fyra. Mest frustrerande var väl sedan att man plockar en delfråga på samtliga tre frågepartier, vilket ju förstör ens poängskörd lite. Kusturica borde man ju dock självklart tagit fullt på alltså. Irriterande.

Lite svårare frågor överlag, men det känns ändå skönt att man inte landar på 40-50 vecka ut och vecka in som det stundtals varit under L&L. Resorna var dock lite klumpigt författade och nästintill omöjliga att plocka på 10 och 8 om man inte har tur och/eller känner igen sig i miljön någorlunda. Delfrågorna var dock en härlig mix av olika svårighetsgrad och ämnen.

En sista kommentar, som också får stå som ett minus, är väl att jag helst vill ha en svensk, en europeisk och en utomeuropeisk stad. Blir lite roligare så.
Citera
2012-11-24, 12:56
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Var det bara jag som störde mig på att Kristian uttalade namnet på staden Konjic som [konjik] istället för [konjits]

Inte bara det, ordet "regissör" hade gamle Luuk uppenbara problem med. Nog risk för "resigör"-varning om han slinter med tungan i fortsättningen.

Den där sångerskan var ju sådär, undrar just hur hennes romani lät med tanke på det engelska uttal hon hade.
Citera
2012-11-24, 12:58
Medlem
Casabas avatar
Någon som har koll på om det finns någon slags app eller liknande som är kopplat till På Spåret? Såg nämligen någon länka till den här bilden igår efter programmet (https://pbs.twimg.com/media/A8aTbAKCQAA6BxE.jpg:large) och hänvisa till att det var så många poäng man klarade. Har inte lyckats hitta något efter sökningar men det ser ju ut som något program..

Hur som helst, om det nu är så att personen själv skrivit in siffrorna och det inte alls är kopplat till någon app eller liknande, tycker jag det vore en fiffig idé att skapa annars. Det hade ju behövts göras officiellt av SVT och att den liveuppdateras när svaren kommer ut men ändå, nog rätt kul om man är flera personer.
Citera
2012-11-24, 13:10
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFripp
En fråga: någon som vet vilken låt det var med

Jóga om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto