Eftersom jag var mycket berusad i fredags på krogen såg jag avsnittet först nu.
Upplägget verkar vara det klassiska komikerparet. Lindström som den roliga och Luuk som the "straight guy". Luuk har i o f s inte varit komiker annat än i Hassan där han och FL hade en liknande rollfördelning i de sketcher de körde mellan busringningarna. Det kändes också som att Luuk inte ville göra bort sig och var överpedagogisk och lät inte programmet få speciellt mycket spontanitet. FL deltog mer aktivt än Björn Hellberg brukade göra, det ser jag som positivt. Sen tycker jag att de var allt för snabba med att kräva svar av lagen på följdfrågorna. De hann ju knappt smaka på osten så skulle svar avkrävas. Detta var i o f s nått Oldsberg la sig till med för ett par år sen, en dålig vana som inte får gå "i arv" och som måste arbetas bort.
Ranelid var som förväntat pompös (ELLING!) och släppte inte in Alexanra Charles ö.h.t., vi får hoppas på en snabb exit för honom. Apelgren och Benno funkade däremot utmärkt ihop. Undrar om inte Apelgren/Lindström (som tävlat ihop) skulle varit ett bättre val som programledare? Programmet är ju så starkt förknippat med Göteborg.
Lyon var jag totalt borta på men Falköping tog jag på 8 och Memphis på 10 (Memfis Egypten!). Följdfrågorna på dessa två städer var inte allt för svåra.
"Re-tur" tog jag direkt på Patty Hearst (alltså 1974), eftersom jag nyligen läst om SLA.
Det svänger om husbandet, mycket bättre än tramsarna i Triple & Touch.