2014-10-11, 11:14
Medlem
E.W.s avatar
Fruns test kanske var falskt negativt. Alla test har en minimal risk för ett felaktigt svar. Risken för falskt negativt är större än risken för falskt positivt. Även om båda är ovanligt.
Senast redigerad av E.W. 2014-10-11 kl. 12:51.
Citera
2014-10-12, 23:51
Medlem
Lip-Tips avatar
Fan börjar bli orolig nu, för 2 dagar sedan hade jag sex med kondom! Jag slickade dock hennes mus och vaknade upp dagen efter med halsont. Nu 2 dagar efter har jag fortfarande ont i halsen, känns som en knöl, vaknade även upp med en rejäl magsmärta som hållit i sig under hela dagen.

Klamydia som satt sig i halsen?!

//Lip
Citera
2014-10-13, 15:09
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lip-Tip
Fan börjar bli orolig nu, för 2 dagar sedan hade jag sex med kondom! Jag slickade dock hennes mus och vaknade upp dagen efter med halsont. Nu 2 dagar efter har jag fortfarande ont i halsen, känns som en knöl, vaknade även upp med en rejäl magsmärta som hållit i sig under hela dagen.

Klamydia som satt sig i halsen?!

//Lip
Slickade på kvällen och ont på morgonen efter, så bara ca 12 h mellan? Det är för kort tid för att det ska vara klamydia som ger halsont.
Citera
2014-10-13, 16:04
Medlem
Landsknechts avatar
Jag postade det här inlägget i en annan tråd, men jag kan lika gärna posta det här med:

För kanske 1-1.5 månader sedan hade jag klåda på ollonet samt små röda utslag. Doktorn sa att det är vanligt när man har haft sex, så jag tänkte inte mer på det. Klådan försvann dessutom efter några dagar. Nu förekommer i alla fall klåda i urinröret, men förutom det upplever jag ingen smärta och jag lyckades inte klämma ut någonting genom att pressa mot roten.

Kan det vara klamydia? Jag ska gå till VC senare idag efter jobbet om de fortfarande har öppet, annars imorgon, men det skulle ändå vara trevligt med kvalificerad gissningar från Flashbacks experter innan dess.
Citera
2014-10-14, 11:06
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
Jag postade det här inlägget i en annan tråd, men jag kan lika gärna posta det här med:

För kanske 1-1.5 månader sedan hade jag klåda på ollonet samt små röda utslag. Doktorn sa att det är vanligt när man har haft sex, så jag tänkte inte mer på det. Klådan försvann dessutom efter några dagar. Nu förekommer i alla fall klåda i urinröret, men förutom det upplever jag ingen smärta och jag lyckades inte klämma ut någonting genom att pressa mot roten.

Kan det vara klamydia? Jag ska gå till VC senare idag efter jobbet om de fortfarande har öppet, annars imorgon, men det skulle ändå vara trevligt med kvalificerad gissningar från Flashbacks experter innan dess.

Det verkar som om klådan i urinröret är borta redan nu. Kan man få klåda i urinröret p.g.a. naturliga skäl? Jag har haft mycket oskyddat sex och sprutat 3-5ggr/dag under förra veckan, så kuken har fått arbeta på högvarv.
Citera
2014-10-14, 14:19
Medlem
Lip-Tips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsknecht
Det verkar som om klådan i urinröret är borta redan nu. Kan man få klåda i urinröret p.g.a. naturliga skäl? Jag har haft mycket oskyddat sex och sprutat 3-5ggr/dag under förra veckan, så kuken har fått arbeta på högvarv.

Haha rynkar du 5 gånger om dagen är urinröret ganska slitet
Citera
2014-10-14, 19:17
Medlem
Landsknechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lip-Tip
Haha rynkar du 5 gånger om dagen är urinröret ganska slitet

Haha, nej, jag har inte runkat . Jag besökte i.a.f. könsmottagningen och kollade mig för klamydia, gonorre och någonting annat, och doktorn sa att det verkade vara lugnt, men att klådan kan ha berott på UVI.

Såvitt jag kan minnas har jag inte haft liknande klåda när jag var yngre och runkade som en galning heller, så jag tror inte att det bara beror på slitage. Nåja, det blir att kolla upp det nästa lediga dag.
Senast redigerad av Landsknecht 2014-10-14 kl. 19:19.
Citera
2014-10-26, 18:29
Medlem
Jag har avslutat min klamydia-kur och fick hem ett brev idag. Det är bara att ignorera antar jag?
Citera
2014-10-26, 18:55
Medlem
E.W.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Git7
Jag har avslutat min klamydia-kur och fick hem ett brev idag. Det är bara att ignorera antar jag?

Ring till dem och säg att du just avslutat kuren. De behöver få den informationen när de gör smittspårning.
Citera
2014-10-26, 19:36
Medlem
docktorhexs avatar
Köpte lite skit i Thailand antibiotika nån som har erfarenhet av dessa mediciner?
Ska vara mot klamydia bla
Sixime 100mg (den ska man ta 4tabletter av)
Azith 250mg (som ovan oxå 4tabbletter)

Nån som köpt dessa i Thailand ska vara lika som zithromax 250mg 600bath men dessa ovan kostar mkt mindre.
Citera
2014-10-26, 23:04
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docktorhex
Köpte lite skit i Thailand antibiotika nån som har erfarenhet av dessa mediciner?
Ska vara mot klamydia bla
Sixime 100mg (den ska man ta 4tabletter av)
Azith 250mg (som ovan oxå 4tabbletter)

Nån som köpt dessa i Thailand ska vara lika som zithromax 250mg 600bath men dessa ovan kostar mkt mindre.
Sixime fungerar inte mot klamydia och att behandla en misstänkt infektion med antibiotika utan att veta ha en bra gissning om vilken bakterietyp det är och välja antibiotika därefter är saker som bidrar till resistensutvecklingen.

För övrigt så är både provtagning och behandling mot klamydia gratis i Sverige, så du har lagt ut onödiga pengar på ditt köp av antibiotika.
Citera
2014-10-28, 18:08
Medlem
docktorhexs avatar
hmm jag kastar i mig så får man se vad som händer med dicken.....kanske botar hostan (ebolat) istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in