2008-10-22, 13:09
Citat:
Ursprungligen postat av cemil
Självklart är det ett problem. Men jag anser att ärlighet är det viktigaste i ett förhållande. Det som ledde till hon åkte och hälsade på denna kille var att jag hade kysst en annan tjej på fyllan. Dock så valde jag att berätta detta för henne direkt efter det hänt.
Anser att man kan göra misstag, men man ska vara ärlig samt lära sig av dem så de inte upprepas.
Så om hon bara kysst killen är det helt okej i och med att jag gjort samma dumma misstag. Dock är en lögn mycket värre än själva misstaget i mina ögon...
Anser att man kan göra misstag, men man ska vara ärlig samt lära sig av dem så de inte upprepas.
Så om hon bara kysst killen är det helt okej i och med att jag gjort samma dumma misstag. Dock är en lögn mycket värre än själva misstaget i mina ögon...
Ok, det kastade ju lite ljus över situationen. Jag håller med dig om att ärlighet är viktigast, men det är också det som oroar mig, det mest rimliga är faktiskt att hon var oärlig.
Hur ska du veta om hon är ärlig? Jag har ingen aning, men du känner henne, sen flera år, och borde kanske kunna reda ut det med henne. Tycker det låter som ett skräckscenario just för att jag också värderar ärlighet högst, och hennes förklaring till att ha smittat dig är så jävla långsökt.
Ta reda på saker om klamydia själv också, ring nått nummer, typ sjukrådgivning eller nåt och försök ta reda på om man kan få klamydia utan sex. Om du fick antibiotika för din klamydia du hade inna du träffade henne så ska den inte ha hängt med in i förhållandet för att smitta henne, och sen smitta tillbaka dig.
Slutligen så sa du att du kysste en tjej på fyllan. Och det ledde alltså till att hon i nyktert tillstånd åkte till en kille för att göra vad? Gråta ut? Hämnas? Det är oroväckande att tänka på vad hon hade i kikaren. Två fel gör inte ett rätt liksom, men det visste inte hon, och istället för att hantera att ens kille kysste någon annan på fyllan får hon hantera att hon smittade honom med klamydia, att ha dåligt samvete, att ljuga för sin partner osv.
Ber om uräkt för att jag hela tiden utgår från att din tjej är boven, men ju mer jag får höra ju mindre oskyldig låter hon i det hela. Om inte annat så blev ju din fyllekyss åtminstonde jävligt trivial i sammanhanget.
Edit: Och som sagt, vill du veta sanningen kan en idé vara att prata med killen, hur svårt det än känns, han vet garanterat vad som hände den kvällen och har kanske inte lika mycket anledning som din tjej att ljuga om det, speciellt inte om det går smitta.