2008-10-22, 13:09
Medlem
Kaplas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cemil
Självklart är det ett problem. Men jag anser att ärlighet är det viktigaste i ett förhållande. Det som ledde till hon åkte och hälsade på denna kille var att jag hade kysst en annan tjej på fyllan. Dock så valde jag att berätta detta för henne direkt efter det hänt.
Anser att man kan göra misstag, men man ska vara ärlig samt lära sig av dem så de inte upprepas.

Så om hon bara kysst killen är det helt okej i och med att jag gjort samma dumma misstag. Dock är en lögn mycket värre än själva misstaget i mina ögon...

Ok, det kastade ju lite ljus över situationen. Jag håller med dig om att ärlighet är viktigast, men det är också det som oroar mig, det mest rimliga är faktiskt att hon var oärlig.

Hur ska du veta om hon är ärlig? Jag har ingen aning, men du känner henne, sen flera år, och borde kanske kunna reda ut det med henne. Tycker det låter som ett skräckscenario just för att jag också värderar ärlighet högst, och hennes förklaring till att ha smittat dig är så jävla långsökt.

Ta reda på saker om klamydia själv också, ring nått nummer, typ sjukrådgivning eller nåt och försök ta reda på om man kan få klamydia utan sex. Om du fick antibiotika för din klamydia du hade inna du träffade henne så ska den inte ha hängt med in i förhållandet för att smitta henne, och sen smitta tillbaka dig.

Slutligen så sa du att du kysste en tjej på fyllan. Och det ledde alltså till att hon i nyktert tillstånd åkte till en kille för att göra vad? Gråta ut? Hämnas? Det är oroväckande att tänka på vad hon hade i kikaren. Två fel gör inte ett rätt liksom, men det visste inte hon, och istället för att hantera att ens kille kysste någon annan på fyllan får hon hantera att hon smittade honom med klamydia, att ha dåligt samvete, att ljuga för sin partner osv.

Ber om uräkt för att jag hela tiden utgår från att din tjej är boven, men ju mer jag får höra ju mindre oskyldig låter hon i det hela. Om inte annat så blev ju din fyllekyss åtminstonde jävligt trivial i sammanhanget.

Edit: Och som sagt, vill du veta sanningen kan en idé vara att prata med killen, hur svårt det än känns, han vet garanterat vad som hände den kvällen och har kanske inte lika mycket anledning som din tjej att ljuga om det, speciellt inte om det går smitta.
Citera
2008-10-22, 13:18
Bannlyst
Citat:
Sen har jag även hört att klamydia kan ligga osynlig i kroppen och bryta ut först år senare. (Har bara hört det från en källa muntligt, så vet ej om det stämmer)

Har nämligen en gång haft klamydia en gång före jag träffade min tjej. Finns det möjlighet att den infektionen legat kvar dold och nu brutit ut?

Jodå, det stämmer att man kan ha klamydia i många år utan att det ger symptom. Dock har hon ju givit dig en "förklaring" som är lite väl långsökt...

Kanske borde ni två prata igenom ert förhållande och hur ni vill ha det, ni har ju båda "vänstrat" om än kanske i olika "svårighetsgrad".

Lycka till!
Citera
2008-10-22, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Tito Beltran!!!

Citera
2008-10-22, 13:29
Medlem
Säg till henne att den gången du kysste en tjej så kysste du inte bara henne, utan du knullade henne också..

Då kommer hon garanterat erkänna om hon pillepirrat med den adra killen
Citera
2008-10-22, 13:36
Medlem
sadims avatar
Citat:
Sen har jag även hört att klamydia kan ligga osynlig i kroppen och bryta ut först år senare. (Har bara hört det från en källa muntligt, så vet ej om det stämmer)

Har nämligen en gång haft klamydia en gång före jag träffade min tjej. Finns det möjlighet att den infektionen legat kvar dold och nu brutit ut?

Klamydia kan ligga "dolt" i kroppsvävnader utan att ge symtom.

Din "gamla" infektion..hur vet du att det var Klamydia? Blev du behandlad?
Citera
2008-10-22, 13:57
Medlem
sadims avatar
Citat:
Jag läste dock idag att: "Bakterierna finns i sädesvätska och slidsekret. För att bli smittad krävs att någon av dessa kroppsvätskor
kommer i kontakt med slemhinnor"

Stämmer verkligen ovanstående påstående, att han måste fått utlösning?

När man tar en odling för Clamydia tar man prov från cellerna i urinröret. Chlamydia finns alltså i "väggarna" i röret.

Det räcker i princip med att hans snorre varit inne i henne och någon droppe vätska av vilket slag som helst förts över till henne.

Citat:
Jag har nämligen hört att man kan ha klamydia i svaljet. Hon erkänner att hon kysst denna kille.
Kan hon ha smittats via kyssen?

Överföring av Chlamydia via kyssar är vad jag vet aldrig rapporterat. Svaret på frågan är nog NEJ.
Citera
2008-10-22, 14:19
Medlem
Kaplas avatar
Schizo-poster som helt plötsligt börjar "chlamydia" efter att tidigare skrivit "klamydia".

Finns det inget mer att tillägga cemil? Blev rätt nyfiken på denna situation.
Citera
2008-10-22, 14:20
Medlem
BBMBBs avatar
klamydia kan smitta vid oralsex så om hon har snaskat kotte så kan det komma den vägen också dock är inte det lika vanligt som att smittan förs vidare via vaginalt/ analt samlag.
Hur var det med din gamla klamydiainfektion? hade du genom gått antibiotika behandlingen innan du träffa henne? Om du hade gjort det så har tyvärr din flickvän gjort mer än att kysst honom
Citera
2008-10-22, 16:58
Medlem
Eliza CTs avatar
Tycker du trots allt verkar mogen och har känslor som är starka. Kanske ska ni se till att få behandling och sen tala ut i lugn o. ro hur ni vill ha det, hur mycket ni kan lita på varandra?
Allt om smitta är redan sagt.
mvh
Citera
2008-10-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadim
Klamydia kan ligga "dolt" i kroppsvävnader utan att ge symtom.

Din "gamla" infektion..hur vet du att det var Klamydia? Blev du behandlad?

Jag fick det konstaterat att det var klamydia och behandlade det.
Det som tyder på att det inte är något som legat i mig är ju att jag fick symptomen strax efter hon träffat denna kille.

Hon nekar stenhårt än.

Känner mig faktiskt svindum som väljer att *typ* tro på henne, för ingenting talar ju egentligen för det...
Hon har ljugit mig rakt i ansiktet förut. Men hon skyller på att hon blivit uppfostrad så och att hon vill och försöker förbättra sig.
Hon är lite av en "attention whore" (söker bekräftelse) men när det kommer till killar som blir för närgångna brukar hon säga ifrån. Det är därför jag så gärna *vill* tro på henne.

Jag har sagt att hon lika kan erkänna för just nu så tror jag ju ändå inte direkt på henne. Känns ju mer värt att erkänna så slipper man tänka på det sen om det hänt.
Har talat om detta för henne men hon säger att hon inte kan erkänna då hon aldrig gjort något mer än vad jag redan vet om. Men som sagt då hon ljugit nyligt åt mig och först erkänt när jag tryckt beviset upp i ansiktet på henne så är hennes ord inte mycket värt just nu.

Teoretiskt sett verkar det ju vara möjligt att hennes version är sann. Så jag vet inte vad jag ska göra. Min tillit till henne är ju ändå borta pga att hon ljög om detta från början samt de andra lögnerna.
Citera
2008-10-22, 20:14
Medlem
H4mm4rs avatar
Citat:
Teoretiskt sett verkar det ju vara möjligt att hennes version är sann. Så jag vet inte vad jag ska göra. Min tillit till henne är ju ändå borta pga att hon ljög om detta från början samt de andra lögnerna.

Hur stor chans är det att hennes historia verkligen är sann?
Citera
2008-10-22, 22:24
Medlem
Du kan väl säga till henne att hon lika gärna kan erkänna eftersom du blir mer stött av att hon verkar tro att du är förståndshandikappad än att hon varit otrogen. Sen får du så klart hämnas på henne genom att själv skaffa lite könsvårtor och smitta henne tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in