2010-09-16, 06:15
Medlem
Ponera att man äter antibiotika vid test-tillfället. Alltså, man äter tex doxyferm under perioden man testar sig för klamydia? Vad visar då testet? Positivt? Negativt?
Citera
2010-10-08, 12:40
Medlem
Någon här inne som beställt klamydiamedecin från något nätapotek?
Vilka nätapotek är gröna? pma gärna =)

Vill helst slippa gå till farbror doktorn!
Citera
2010-10-09, 15:19
Medlem
kan man beställa hem test från internet? så man slipper gå walk of shame till läkaren.. Fan att man ska bli så dretfull så man glömmer de viktigaste... och vad är de för symptom på klamydia å dessa förjävliga sjukdommar? :S
Citera
2010-10-12, 17:11
Medlem
dumbaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagis

varför vill du inte gå till doktorn? dem är till för en anledning :P
Citera
2010-10-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagis

Undrar över samma sak!

Förbannat trött på att gå till sesam-mottagningarna.
Dom är så djävla dryga och behandlar en som om man vore smutsig på något sätt.
+ att dom är oerhört underbemannade. Var där idag för att hämta medicin. Fick vänta i sammanlagt 40 minuter med en andra massa ungdomar i ett äckligt väntrum.
Citera
2010-10-20, 19:46
Medlem
någon som vet hur länge bakterien överlever på fingrarna?

har läst att det är några minuter fast läste även någonstans att det kunde va upp till en timme
Citera
2010-11-06, 13:23
Bannlyst
Hade oskyddat oralsex och vanligt sex för ungefär en vecka sedan, båda gav och tog emot (oralsex dvs, tro inget annat). Har nu feber och ont i halsen. Dum fråga, men visst bör jag testa mig? Trots att det gått mindre än en vecka och det är mycket sjuka på gång nu i hösten. Det säkra för det osäkra eller ?
Citera
2010-11-06, 14:16
Medlem
Vitsippan_79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lalalalala
Hade oskyddat oralsex och vanligt sex för ungefär en vecka sedan, båda gav och tog emot (oralsex dvs, tro inget annat). Har nu feber och ont i halsen. Dum fråga, men visst bör jag testa mig? Trots att det gått mindre än en vecka och det är mycket sjuka på gång nu i hösten. Det säkra för det osäkra eller ?
Det vanligaste symtomet vid klamydia är - INGA SYMTOM alls. Så testa dig oavsett symtom eller inte.
Citera
2010-11-06, 14:35
Medlem
Muppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saaben
Ponera att man äter antibiotika vid test-tillfället. Alltså, man äter tex doxyferm under perioden man testar sig för klamydia? Vad visar då testet? Positivt? Negativt?

Det kan bli positivt beroende på testmetod. PCR som är den vanligaste metoden för klamydiaprover kan reagera på döda bakterier.

Om nu någon fortfarande odlar klamydiabakterier så måste det finnas levande bakterier kvar för att de ska kunna växa.
Citera
2010-11-11, 12:59
Medlem
Rockishs avatar
Om man vill påskynda botandet av klamydian, skulle man kunna ta två tabletter om dagen istället för en? Första dagen tar man ju två så varför inte fortsätta tänkte jag. Eller till och med allihopa samtidigt? Någon som prövat? Sjukt segt att vänta 9 dagar när man ska åka utomlands en vecka och påbörjar kuren dagen innan avresa. Självklart så kan man ju fråga en läkare eller whatever men dom kommer ju uppenbarligen hålla stenhårt på det rekommenderade sättet som vanligt men dom försöker ju även tuta i en att man inte ska kröka under kuren vilket är rent skitsnack.
Citera
2010-11-16, 10:48
Medlem
Santa4Us avatar
Min kur är över på torsdag är det okej att ha sex den dagen då?
Citera
2010-11-18, 22:13
Medlem
keranos avatar
3 dagar kvar på kuren, har fortfarande lite symptom dåligt tecken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in