2008-09-28, 19:25
Medlem
Jkjnnss avatar
Lånar tråden för en fråga ang klamydia testet. (fanns tusen klamydia trådar när jag sökte..)

Har läst runt lite bara om klamydia testning (nej skall inte testa mig själv eller liknande).

Jag har läst lite här och där att det är första ½-1 decilitern urin som man ska använda sig av?
Varför, är det annorlunda på vilket vis?

Mvh
Citera
2008-09-28, 21:14
Medlem
Muppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkjnns
Lånar tråden för en fråga ang klamydia testet. (fanns tusen klamydia trådar när jag sökte..)

Har läst runt lite bara om klamydia testning (nej skall inte testa mig själv eller liknande).

Jag har läst lite här och där att det är första ½-1 decilitern urin som man ska använda sig av?
Varför, är det annorlunda på vilket vis?

Mvh

Man får med mest bakterier i den första urinportionen helt enkelt.
Citera
2008-09-30, 16:57
Medlem
kan klamydia smitta utan sex?

en tjej jag hade en liten fling med för 3 månader ringde nyss (sick) och berättade att hon hade en svampinfektion som troligtvis var klamydia. läkaren hade sagt att hon ska ta kontakt med alla dem hon haft sex med de senaste 6 mån.

jag har aldrig testats mot könsjukdomar i hela mitt liv men nu tyckte hon alltså att jag borde göra det. vill helst undvika det.

så kan jag ha blivit smittad av henne utan att vi haft sex?

har har enbart pullat henne, hon har runkat av mig och vi har kyssts. var jävligt full men det är allt jag kan minnas att vi gjort

tacksam för snabbt svar
Citera
2008-09-30, 17:00
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzcola86
en tjej jag hade en liten fling med för 3 månader ringde nyss (sick) och berättade att hon hade en svampinfektion som troligtvis var klamydia. läkaren hade sagt att hon ska ta kontakt med alla dem hon haft sex med de senaste 6 mån.

jag har aldrig testats mot könsjukdomar i hela mitt liv men nu tyckte hon alltså att jag borde göra det. vill helst undvika det.

så kan jag ha blivit smittad av henne utan att vi haft sex?

har har enbart pullat henne, hon har runkat av mig och vi har kyssts. var jävligt full men det är allt jag kan minnas att vi gjort

tacksam för snabbt svar

Troligtvis har du inte fått klamydia...
Citera
2008-09-30, 17:04
Medlem
Fan gå o testa dig, de är ju bara att lämna ett pissprov!
Dumt o chansa när de gäller familjejuvelerna, right?
Citera
2008-09-30, 17:07
Medlem
Absolut klamydia kan smitta via oralsex, men procentuellt är det väldigt lågt. Halsklamydia kallas det.
Citera
2008-09-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Absolut klamydia kan smitta via oralsex, men procentuellt är det väldigt lågt. Halsklamydia kallas det.

har inte haft oralsex med henne. hon menade på att hon tagit på sig själv och sedan tagit på min penis och att det smittat på det sättet? möjligt?
Citera
2008-09-30, 17:22
Medlem
1. Klamydia är ingen svamp utan en bakterie.
2. Du behöver knappast testa dig om ni inte har haft samlag.
Citera
2008-09-30, 22:09
Medlem
han kan ha blivit smittad om han har haft otur, om hon har haft bakterierna på sina fingrar och tagit i han när hon ruknat av honom. Eller när han pullade henne och tog i sin egen slang.

sen frågade jag en på ungdomsmottagningen hur de är med kyssar, och hon jag frågade trodde att om man körde djupa tungkyssar kunde man bli smittad.
Citera
2008-10-06, 18:12
Medlem
syns klamydia på ett blodprov ?

som rubriken .. syns det ? ska nämligen ta några blodprov ca 7 rör och testa en massa saker för o se varför ja är lite deppig och trött jämt nu är de så att ja precis fått hem ett brev om att ja kanske har klamydia och ja kommer inte hinna testa mig förän ja gjort blodproverna .. nu är det så att ja vill inte att min pappa som jobbar på sjukhuset och ska fixa så ja får ta blodproverna ska få reda på att ja eventuellt har klamydia.

hoppas någon vet om de syns på blodprov ?
Citera
2008-10-06, 18:25
Medlem
knut_1s avatar
Hypotetiskt kan man kontrollera antikroppar mot (genital) klamydia, men det är något som i princip aldrig görs i praktiken och definitivt inte som rutin vid provtagning för trötthet.
Citera
2008-10-06, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
som rubriken .. syns det ? ska nämligen ta några blodprov ca 7 rör och testa en massa saker för o se varför ja är lite deppig och trött jämt nu är de så att ja precis fått hem ett brev om att ja kanske har klamydia och ja kommer inte hinna testa mig förän ja gjort blodproverna .. nu är det så att ja vill inte att min pappa som jobbar på sjukhuset och ska fixa så ja får ta blodproverna ska få reda på att ja eventuellt har klamydia.

hoppas någon vet om de syns på blodprov ?

Klamydia testas man för via urinprov, eller prov från urinrörets slemhinna. med andra ord kan du vara lugn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in