2008-06-12, 21:58
Medlem
Hahaha

Den läkaren som din polare går till vill jag inte besöka.

Nej, såklart behöver man inte ta någon tops i analen
Citera
2008-06-12, 22:07
Medlem
Kanske var lite otydlig, det var en tjej som blev utsatt för denna behandling när hon hade haft anal-sex med en klamydiapojke
Citera
2008-06-12, 22:08
Medlem
spetznazs avatar
har du redan blivit bögad så lär inte en tops vara så farligt
Citera
2008-06-12, 23:27
Medlem
Har man hittat klamydia så behöver man inte veta att den dessutom finns i anus. Bahandling kan ges ändå. Har man haft analsex kan man ha klamydia rektalt, trots att man inte har det i urinvägarna. Då kan det vara en ide att ta klamydiatest rektalt, men jag har ingen erfarenhet av detta kliniskt själv.
Citera
2008-06-24, 15:18
Medlem
Valtrex(valaciclovir) mot klamydia?

Om man inte vill gå till läkare men har problem med flytning och klåda vid dehydrering(urinering). Går det självmedicinera sig med detta preparat då?

Understryker att det inte är trovalla som har dessa problem utan en god vän som åkte Finlandsfärja
Senast redigerad av trovalla 2008-06-24 kl. 15:29.
Citera
2008-06-24, 16:38
Medlem
.............. nbump
Citera
2008-06-24, 17:38
Medlem
Fick höra att han överväger att ringa vårdcentral för att boka en tid, han vill dock inte behöva få fingrar in i röven eller låta nån gubbe leka med dolmen. Vad botar mot klamydia, han hade flytningar samt kliar vid urinering. Så han tror det är klamydia. Vad behöver han leta efter för att bota skiten?
Citera
2008-06-24, 17:43
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trovalla
Om man inte vill gå till läkare men har problem med flytning och klåda vid dehydrering(urinering). Går det självmedicinera sig med detta preparat då?

Understryker att det inte är trovalla som har dessa problem utan en god vän som åkte Finlandsfärja
Nej det fungerar inte! Valtrex är till för att stoppa herpes, som är ett virus.
Klamydia är en bakteriesjukdom, och då hjälper inte antivirusmedicin.

(Edit: ett stavfel)
Senast redigerad av Mocken 2008-06-24 kl. 17:51.
Citera
2008-06-24, 18:18
Medlem
2MissMes avatar
Klamydia kan påvisas genom urinprov hos killar, så han ska absolut inte tveka att gå till läkare.

Vill han inte riskera att "behöva få fingrar in i röven eller låta nån gubbe leka med dolmen" bör han nog se till att använda kondom hela samlaget framöver...
Citera
2008-06-25, 20:57
Medlem
Collinas avatar
Klamydia-medicinering under inkubationstid?

Har en fråga rörande medicinering av klamydia innan symptomen brutit ut, eller att köra en kur i "preventivit syfte". Min polare, som jag redan tagit molralkake-tugget med, hade nämligen under förra veckan på sin Thailandsresan oskyddat sex med en svensk tjej. Just nu är han i London, men tjackade någon "doxy"-medicin i Asien. Frågan är: Kan han starta kuren redan nu, och därmed vara clean när han kommer hem till sin flickvän i slutet på nästa vecka, eller måste han vänta tills klamydian "brytit ut", testa sig och vid ev smitta, bli avslöjad enl smittskyddslagen eftersom han måste uppge sin sambo också och därmed riskera sitt 13-åriga förhållande?
Citera
2008-06-25, 21:09
Medlem
Pokkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collina
Har en fråga rörande medicinering av klamydia innan symptomen brutit ut, eller att köra en kur i "preventivit syfte". Min polare, som jag redan tagit molralkake-tugget med, hade nämligen under förra veckan på sin Thailandsresan oskyddat sex med en svensk tjej. Just nu är han i London, men tjackade någon "doxy"-medicin i Asien. Frågan är: Kan han starta kuren redan nu, och därmed vara clean när han kommer hem till sin flickvän i slutet på nästa vecka, eller måste han vänta tills klamydian "brytit ut", testa sig och vid ev smitta, bli avslöjad enl smittskyddslagen eftersom han måste uppge sin sambo också och därmed riskera sitt 13-åriga förhållande?

Jag vet en kille vars flickvän hade knullat snett och fick klamydia, hon fick för dåligt samvete för att hålla käft och det hela kom fram. Hennes pojkvän hade inte fått smittan av henne, men han fick iaf.. antibiotika, eller pencillin eller vad man nu får, och fick äta det lika länge som hon, bara för att dom skulle vara säkra på att det inte låg latent hos honom.

Så jag antar att han borde kunna börja äta dom?
Citera
2008-06-25, 22:19
Medlem
Collinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkas
Jag vet en kille vars flickvän hade knullat snett och fick klamydia, hon fick för dåligt samvete för att hålla käft och det hela kom fram. Hennes pojkvän hade inte fått smittan av henne, men han fick iaf.. antibiotika, eller pencillin eller vad man nu får, och fick äta det lika länge som hon, bara för att dom skulle vara säkra på att det inte låg latent hos honom.

Så jag antar att han borde kunna börja äta dom?

Tack för snabbt svar. Mina medicinska kunskaper är väldigt begränsade, men måste inte kroppen utveckla sjukdomen(inkubationstid?) innan man medicinerar, eller det kanske inte gäller när det gäller en bakterie, som klamydia är? Någon som är kunnig kanske kan upplysa mig å övriga./TIA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in