Citat:
Tror faktiskt man kan gå in på vilken VC som helst i landet och lämna ett urinprov (gratis) om man misstänker klamydia, gonorré m.fl. eftersom dom faller under smittskyddslagen. 3 kap §1:
Citat:
Den som vet eller har anledning att misstänka att han eller hon bär på en allmänfarlig sjukdom eller en annan smittspårningspliktig sjukdom är skyldig att utan dröjsmål söka läkare och låta läkaren göra de undersökningar och ta de prover som behövs för att konstatera om smittsamhet föreligger.
Citat:
Får nog anse att Dynamic Code är ekvivalent med prov på vårdcentral eller ungdomsmottagning (är ändå för gammal för ungdomsmottagningen).
Med dagens PCR-metod blir proven väldigt träffsäkra (så länge man följer instruktionerna), oavsett om det är ett hemtest beställt via 1177, köpt på apoteket eller lämnat på VC. Men gratis är godast, så jag föredrar VC. Eller föredrog.. Är inte 20 år med ett överskott av hormoner längre!

Citat:
Det märkliga är att nu när det blivit lite varmare ute så har mina symptom helt försvunnit vad jag kan bedöma.
Det är något fel på din kuk!

Citat:
Skönt! Ureaplasma?! Känns lite långsökt..?
[quote]Nu är förvisso symptomen borta, men kan ibland känna att snoppen blir lite kall längst ut, typ förhud och ollon. Aja, så längde jag inte har besvär och uppenbarligen är fri från könisar så kanske man skall ut på banan igen?
Better safe than sorry! Jag hade nog bokat in en tid till läkaren, mest bara för att utesluta något exotiskt.
Citat:
Tack för responsen @distans, det har varit najs att ha någon att bolla skiten med,
Lugnt! Jag skäms inte för att ha varit ung!

Kul att du tog dig tid och återkopplade! Hade fler gjort det hade mer kunskap kunnat spridas IMHO.