2021-01-03, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmmieWanda
Om både en själv och en eventuell fast partner skulle fått klamydia, och därefter behandlas samtidigt, är det noll sex under behandlingen som gäller?

Lika barn leka bäst.

Men nej ni borde göra annat än att knulla någon vecka.
Citera
2021-01-05, 19:53
Medlem
Sourcreamchipsens avatar
Finns det någon risk att man får symptom av klamydia efter 5 månader med samma partner?
Citera
2021-05-05, 20:42
Medlem
Varför testar sig aldrig killar för klamydia??? Dom måste ju vara störst smittbärarna ever
Citera
2021-05-07, 06:08
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellpaper123
Varför testar sig aldrig killar för klamydia??? Dom måste ju vara störst smittbärarna ever

Vad får dig att tro att killar inte testar sig?! F ö är klamydia vanligare bland tjejer/kvinnor!
Citera
2021-05-08, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Vad får dig att tro att killar inte testar sig?! F ö är klamydia vanligare bland tjejer/kvinnor!

Typiskt killar att vara lata och ohygieniska? Är inte det kännt sen flera hundra år tillbaka ??
Citera
2021-05-08, 22:07
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellpaper123
Typiskt killar att vara lata och ohygieniska? Är inte det kännt sen flera hundra år tillbaka ??

Vet inte vad du har för referensramar, men jag känner då inga ohygieniska killar. Möjligtvis några som är lata i vissa avseenden. Men att beställa ett test online är inte speciellt krävande - även om man är lat!

Så nej, dina påståenden stämmer inte!
Citera
2021-05-12, 12:32
Medlem
razizovs avatar
Det är väl snarare kvinnor som är mest asymptomatiska, dvs ej uppvisar symptom och sprider det vidare. Samma gäller gonorré där 80% av kvinnorna ej har symptom och enbart 10% av mannen saknar symptom.

Hur som helst.
Fråga till folket på Flashback.
Stickande/Brännande känsla vid tippen av urinröret som enda symtom. Gör inte ont att kissa, inga flytningar eller värk i pung. Känslan är konstant och försvinner enbart när man går typ långa promenader och fokuserar på annat.

Klamydia? Senaste två sängpartners har uppvisat negativa resultat för just klabbe, men börjar bli orolig. Sänt efter provtagningskit hem.

Fick symptomet och känslan i urinröret direkt efter akten var slut. Nu hängt i några dagar.

Vad är förresten chansen/risken att få ett falskt positivt svar? Eller falskt negativt för den delen?
Citera
2021-05-14, 00:03
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razizov
Hur som helst.
Fråga till folket på Flashback.
Stickande/Brännande känsla vid tippen av urinröret som enda symtom. Gör inte ont att kissa, inga flytningar eller värk i pung. Känslan är konstant och försvinner enbart när man går typ långa promenader och fokuserar på annat.
/.../
Fick symptomet och känslan i urinröret direkt efter akten var slut. Nu hängt i några dagar.

Kan vara något så enkelt som att några små blodkärl som spruckit. Ta provet, men tänk på att det måste gå minst en vecka från smittotillfället innan du gör det.

Citat:
Vad är förresten chansen/risken att få ett falskt positivt svar? Eller falskt negativt för den delen?

Liten! Så här skrev jag för ett år sen och det stämmer säkert idag med:

Citat:
Ett falskt negativt provsvar är ovanligt, men går inte att utesluta. Det beror på lite olika faktorer, bland annat hur lång tid efter det misstänkta smittotillfället man testar sig. Vissa säger 95% (Googla själv). Däremot är ett sant positivt i princip 100% säkert.

Lycka till!
Citera
2021-05-16, 20:44
Medlem
razizovs avatar
Citat:
Kan vara något så enkelt som att några små blodkärl som spruckit. Ta provet, men tänk på att det måste gå minst en vecka från smittotillfället innan du gör det.

Liten! Så här skrev jag för ett år sen och det stämmer säkert idag med:

Lycka till!

Får hoppas på det. Känns som sagt mer eller mindre konstant. Nu inne på snart 10 dag och symptomen om man får kalla det så, är mer eller mindre konstanta. Några dagar då det var som varmast så kände jag knappt av dem, för att häromdagen när jag var ute kände hur det bulta till mellan anus och pung och irritationen på tippen kom som ett brev på posten.

Gjorde ett sådant där köp-prov från apoteket och det skickades i 5 dagar efter senaste mötet, det testet kom tillbaka negativt på klamydia och mycoplasma.

Skall göra ett till sådant tänkte jag fast efter en 14-20 dagar.

Får se vad det kan vara. Att det är något är jag övertygad om, frågan är bara vad, och kanske inte det som man generellt testar.

Tänker kondylom eller kanske någon bakterie
Citera
2021-05-21, 23:07
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razizov
Får hoppas på det. Känns som sagt mer eller mindre konstant. Nu inne på snart 10 dag och symptomen om man får kalla det så, är mer eller mindre konstanta.

Jag hade kontaktat min vårdcentral, alternativt en ungdomsmottagningen om det finns i regionen, och beskrivit symptomen. Gissningsvis säger dom att det du beskriver är lite för luddigt för att bedöma över telefon och ber dig komma in och lämna ett urinprov. Inget att vara rädd för!

Citerar mig själv från 2016:

Citat:
Gå rakryggad in till provtagningen hos din VC och säg att du vill lämna ett urinprov för att testa dig mot klamydia. Det visar att du tar ditt ansvar och dom kommer att behandla dig med respekt.

Det är inte pinsamt och du får ett svar du kan lita på

Skriv gärna hur det gick när allt är över. Nyfiken på vad som orsakat dessa lite udda symptom!
Citera
2021-05-24, 17:25
Medlem
razizovs avatar
Citat:
Jag hade kontaktat min vårdcentral, alternativt en ungdomsmottagningen om det finns i regionen, och beskrivit symptomen. Gissningsvis säger dom att det du beskriver är lite för luddigt för att bedöma över telefon och ber dig komma in och lämna ett urinprov. Inget att vara rädd för!

Skriv gärna hur det gick när allt är över. Nyfiken på vad som orsakat dessa lite udda symptom!

Kontaktade VC, och de meddelade att de inte kunde ge någon fingervisning om vad det kunde vara, men typ att man skulle testa sig. Har inte riktigt vägarna förbi ett ställe där man kan testa sig, då jag befinner mig på annan ort och arbetar. Så blev ett köpte-test från apoteket skickat till orten jag befinner mig på, ett test från Dynamic code, som innefattar Klamydia, Gonorré, Mycoplasma och Trikomonas. Skickades in imorse, så förhoppningsvis svar i veckan.

Får nog anse att Dynamic Code är ekvivalent med prov på vårdcentral eller ungdomsmottagning (är ändå för gammal för ungdomsmottagningen).

Det märkliga är att nu när det blivit lite varmare ute så har mina symptom helt försvunnit vad jag kan bedöma.

HIV och Syfilis har jag redan kollat, negativa provsvar på dem.

Återkommer i veckan med vad provsvaren visar.
Citera
2021-05-26, 12:31
Medlem
razizovs avatar
Citat:

Återkoppling @distans!
Jag har nu fått tillbaka provsvaret.
Allt var negativt, både för Klamydia, Mycoplasma, Gonorré och Trichomonas.
Börjar lura på om det kan vara Ureaplasma som ställt till det, Svamp kanske eller något annat vagt.

Nu är förvisso symptomen borta, men kan ibland känna att snoppen blir lite kall längst ut, typ förhud och ollon. Aja, så längde jag inte har besvär och uppenbarligen är fri från könisar så kanske man skall ut på banan igen?

Tack för responsen @distans, det har varit najs att ha någon att bolla skiten med,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in