2019-06-23, 01:47
Medlem
olovpalmes avatar
Hur länge dröjer det i timmar innan en nysmittad människa kan börja smitta andra?
Antar att inkubationstiden måste förflyta(Inkubationstiden är väl 3 dygn upp till en vecka kanske)?
Är det riskfritt att vara med en nysmittad människa första dygnen efter hennes smittoexponering?
Hoppas ni förstår frågan?
Senast redigerad av olovpalme 2019-06-23 kl. 01:49.
Citera
2019-06-23, 07:04
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birfen
Goddag

Nu har turen kommit till mig kanske...
Började söndag när ja skulle morgonpissa och känner att det bränner till i urinröret och efter det så har ja ständig känsla av att vara pissnödig men inget svid. Men det har tillkommit vita flytningar som ja märker av i karlsongerna. Har tidigare haft problem med prostatit men då har jag vad kan minnas aldrig haft flytningarna men har inte direkt kollat så noga. Otroligt tveksam till könis men visst chansen finns väl alltid, vart tillsammans med samma tjej i 12 år.

Vet att hon hade problem med svamp för ett litet tag sedan, osäker på om dom symtomerna stämmer in på enbart flytningar på män?

Hade ospecifik uretrit för många år sen och vad ja kan minnas försvann det bara av sig självt efter många månader.

Nån som har några idéer ?
Hur gick det här?
Har du varit tillsammans med samma tjej i 12 år, så utgår jag från att ev smitta inte kommer från dig och du då inget har att stå till svars för.

Troligen har du tecket på prostatiten, men gå bara till en läkare och be samtidigt om en test för könssjukdomar "för säkerhets skull". Skulle du ha nåt, så är det väl tjejen din som har saker att förklara? Eller fattar jag fel?
Citera
2019-06-23, 14:00
Medlem
Hej jag har också haft denna skit på min kuk och fick utskrivet något medel som inte gjorde så bra verkan men sen googlande jag lite och fick tipps om att smörja in kuken med vänlig olivolja i 2 veckor varje morgon och kväll och sedan var det bara att pilla bort dom och det har inte kommit tillbaka
Citera
2019-06-24, 17:59
Medlem
Va iväg och kollade upp detta,
Togs prover och alla kom tillbaka negativa och urologen sa prostatit alternativt överaktiv blåsa som retar urinröret så det blir inflammerat.

Fick ingen medicin utan han sa bara ” vänta till höst och går det inte tillbaka så hör av dig”.

Tänker då inte vänta till höst men lite oklart hur jag ska gå tillväga med det här

Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Hur gick det här?
Har du varit tillsammans med samma tjej i 12 år, så utgår jag från att ev smitta inte kommer från dig och du då inget har att stå till svars för.

Troligen har du tecket på prostatiten, men gå bara till en läkare och be samtidigt om en test för könssjukdomar "för säkerhets skull". Skulle du ha nåt, så är det väl tjejen din som har saker att förklara? Eller fattar jag fel?
Citera
2019-06-25, 23:03
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T5chrille
Hej jag har också haft denna skit på min kuk och fick utskrivet något medel som inte gjorde så bra verkan men sen googlande jag lite och fick tipps om att smörja in kuken med vänlig olivolja i 2 veckor varje morgon och kväll och sedan var det bara att pilla bort dom och det har inte kommit tillbaka
Vilken olivolja har varit vänligast mot din pillesnopp skulle du säga?

Och vad var det du pillade bort?
Citera
2019-07-28, 10:35
Bannlyst
Kan man köpa medicin utan recept?

Var med en tjej i natt som i efterhand sa att hon troligen har klamydia. Måste man vänta en 1 vecka innan provtagning? Eller kan jag börja med medicin redan idag? Även om jag har det eller inte?
Citera
2019-07-30, 14:18
Medlem
En brud smakade på min penis häromveckan. Fick reda på idag att hon har fått klamydia. Kan jag blivit smittad?
Citera
2019-07-30, 17:27
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaeckan
En brud smakade på min penis häromveckan. Fick reda på idag att hon har fått klamydia. Kan jag blivit smittad?

Ja.
Citera
2019-09-02, 10:59
Medlem
Nederlanders avatar
Någon som vet hur praksisen är idag när man skall kontaktspåra efter en påvisad klamydiainfektion?

Vet att förr brukade vårdcentralerna skicka ut sk anonyma brev där länets stämpel var med ex. Västra Götalands regionen, eller att sjuksköterskor ringde upp på brölande småländska vilket gör att man då absolut inte är anonym om man härjat något över länens gränser.

Detta har jag tididgare dålig erfarenhet av där en tjej satt på fest och sa att denne man gett henne klamydia och är en jäkla manshora etc, vilket är jäkligt dåligt när man egentligen är ansvarstagande och testar sig regelbundet.

Nu har jag varit över länsgränserna igen och en tjej jag varit med har sagt att hon har klamydia. Jag har antagligen det också men vill inte att sjukhuset skickar ut sina brev med länsstämpel på för då sitter man där blottad igen.

Kan man kontakta vårdcentraler i andra län och be dom skicka ut brev istället för min hemkommun?

Exempelvis ringa till en vårdcentral i Dalarna om bruden bor där.
Citera
2019-09-02, 14:35
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nederlander
Någon som vet hur praksisen är idag när man skall kontaktspåra efter en påvisad klamydiainfektion?

Vet att förr brukade vårdcentralerna skicka ut sk anonyma brev där länets stämpel var med ex. Västra Götalands regionen, eller att sjuksköterskor ringde upp på brölande småländska vilket gör att man då absolut inte är anonym om man härjat något över länens gränser.

Detta har jag tididgare dålig erfarenhet av där en tjej satt på fest och sa att denne man gett henne klamydia och är en jäkla manshora etc, vilket är jäkligt dåligt när man egentligen är ansvarstagande och testar sig regelbundet.

Nu har jag varit över länsgränserna igen och en tjej jag varit med har sagt att hon har klamydia. Jag har antagligen det också men vill inte att sjukhuset skickar ut sina brev med länsstämpel på för då sitter man där blottad igen.

Kan man kontakta vårdcentraler i andra län och be dom skicka ut brev istället för min hemkommun?

Exempelvis ringa till en vårdcentral i Dalarna om bruden bor där.
Jag fick läsa fem gånger innan jag förstod vad du menade, men det beror nog på min tröga hjärna. :-)

Du menar t ex att tjejen X i Örebro, som varit tillsammand med två killar hemmavid och dig, som kommer från Västra Göraland, blir kontaktad brevledes och det står VGR på kuvertet, då räknar hon på en sekund ut att det är du som är "boven"?

Så långt har dom nog aldrig tänkt, men du har ju helt rätt.

Hur funkar detta med kontaktspårning? Anger man namnen på de man varit med och så är det bra med det, eller kontaktas även sambo / fru automatiskt, även om man inte haft sex på åratal hemma?
Citera
2019-09-02, 15:03
Medlem
Nederlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Jag fick läsa fem gånger innan jag förstod vad du menade, men det beror nog på min tröga hjärna. :-)

Du menar t ex att tjejen X i Örebro, som varit tillsammand med två killar hemmavid och dig, som kommer från Västra Göraland, blir kontaktad brevledes och det står VGR på kuvertet, då räknar hon på en sekund ut att det är du som är "boven"?

Så långt har dom nog aldrig tänkt, men du har ju helt rätt.

Hur funkar detta med kontaktspårning? Anger man namnen på de man varit med och så är det bra med det, eller kontaktas även sambo / fru automatiskt, även om man inte haft sex på åratal hemma?

Möjligt jag skriver rotigt för är fortfarande bakfull efter helgens bravader, så ber om ursäkt för det

Ja du har förstått rätt tror jag.

I just detta fallet har jag legat med en tjej nr1 från min hemort som troligen gett mig klamydia och jag har efter henne legat med en annan som bor i ett annat län.
Hon har troligtvis bara legat med mig ifrån "Örebro län" så om det står med i brevet är det ju lätt att lista ut.

Vill vara anonym för gillar tjej nr 2 skarpt och vill inte framstå som "boven" eller en manshora.

Har som sagt erfarenhet av att vårdcentraler gjort detta förut men det var ju ett tag sedan så kanske de har fixat det?

Om inte, kan jag ringa "Skaraborgs län" och be dom kontakta tjej nr2 så hon kan testa sig utan att min identitet blir röjd i samma tillfälle som brevet dumper ner i brevlådan?
Citera
2019-09-02, 15:10
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nederlander
Möjligt jag skriver rotigt för är fortfarande bakfull efter helgens bravader, så ber om ursäkt för det

Ja du har förstått rätt tror jag.

I just detta fallet har jag legat med en tjej nr1 från min hemort som troligen gett mig klamydia och jag har efter henne legat med en annan som bor i ett annat län.
Hon har troligtvis bara legat med mig ifrån "Örebro län" så om det står med i brevet är det ju lätt att lista ut.

Vill vara anonym för gillar tjej nr 2 skarpt och vill inte framstå som "boven" eller en manshora.

Har som sagt erfarenhet av att vårdcentraler gjort detta förut men det var ju ett tag sedan så kanske de har fixat det?

Om inte, kan jag ringa "Skaraborgs län" och be dom kontakta tjej nr2 så hon kan testa sig utan att min identitet blir röjd i samma tillfälle som brevet dumper ner i brevlådan?
Du kan väl framföra önskemålet och se vad som händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in