Behöver lite input.
Fick veta av bruden jag legat med när hon messade mig i söndags/måndags 15/16 september att hon fått positivt på Klamme-testet och att jag måste kolla upp mig.
¤ Vi låg 2 gånger i början av augusti och en gång i början av september
¤ Hon berättar måndag kväll (snart 2v sedan)
¤ Beställde testet direkt efter, sent på måndag kväll 16 sept. Det ska ta 1-3 arbetsdagar att få skiten hem till brevlådan.
¤ Började få buksmärtor på onsdagen och även värk i ena eller andra pungkulan (växlande)
¤ Ringde läkare på torsdag då jag fortfarande inte fått hem mitt urinprov/test och han rekommenderade att kontakta vårdcentral direkt.
¤ Provet kom sedan på fredagen 20 sept...
¤ Står att man ej ska skicka in testet dag för helg (hade gärna velat ha det torsdag)
¤ Ringer labbet på fredagen och de rekommenderar att jag pissar på söndag morgon och postar det
¤ Lägger på brevlådan söndag morgon vid kl 10
Nu är det torsdag morgon nästa vecka och jag har ännu inte fått tillbaka provsvaret från labbet.
Smärtorna i pungen ökar och jag kan inte ens sitta ned på jobbet, det är bra mycket bättre att stå upp och arbeta även om det skaver lite ändå.
Jag har inga andra symptom så som att det svider när jag kissar.
Däremot kissar jag extremt ofta sedan 2 veckor tillbaka, mer än normalt och det kommer alltid mycket varje gång fast jag inte dricker värst mycket...
Ringde läkaren igen som sa att jag borde åka till akuten, även om jag säkert kommer få sitta och vänta i 8 timmar. Då kan de göra typ ultraljud men så länge jag kan stå upp känner jag inte "akut" även om det är sjukt obehagligt och smärtsamt till och från.
Varför kan dom inte bara skriva ut antibiotikan till mig...? Det måste till ett positivt svar.