2019-09-02, 17:04
Medlem
Nederlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Du kan väl framföra önskemålet och se vad som händer?

Ja planen nu är att ringa vårdcentralen på hennes ort om jag nu visar positivt och be dem skicka brevet. Kan skriva här sedan hur det gick.
Citera
2019-09-03, 13:32
Medlem
Nederlanders avatar
Ok ang mina tidigare inlägg så fick jag bekräftat idag att ja mycket riktigt är breven stämplade med respektive regions namn så man är de facto inte anonym om man härjat över länsgränserna.

Jag berättade för sjuksköterskan om min tidigare upplevelse och hon sa att de kan kontakta smittspårare eller kuratorer i andra län om så önskas så breven skickas därifrån.

Det är ju bra men...
Att det ska vara så jävla svårt att använda ett blankt papper...
Citera
2019-09-09, 20:11
Medlem
Hur ser de där breven ut? Är de liksom anonyma som en kallelse eller står det med stora bokstäver SMITTSKYDD? Bor i ett slags kollektiv så kanske man får höka på brevlådan?

Undrar också om man kan få symtom efter en helg? Låg med en tjej som sa sig vara ok i fredags och nu är jag helt säker på att snoken kliar jämt.
Citera
2019-09-17, 10:42
Medlem
Nederlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikWhitman
Hur ser de där breven ut? Är de liksom anonyma som en kallelse eller står det med stora bokstäver SMITTSKYDD? Bor i ett slags kollektiv så kanske man får höka på brevlådan?

Undrar också om man kan få symtom efter en helg? Låg med en tjej som sa sig vara ok i fredags och nu är jag helt säker på att snoken kliar jämt.

Det vet jag inte men mycket möjligt du kan börja känna efter en helg. Tog typ 5 dagar för mig så fattade jag att något var fel.
Citera
2019-09-26, 08:54
Medlem
WippaNs avatar
Behöver lite input.

Fick veta av bruden jag legat med när hon messade mig i söndags/måndags 15/16 september att hon fått positivt på Klamme-testet och att jag måste kolla upp mig.

¤ Vi låg 2 gånger i början av augusti och en gång i början av september
¤ Hon berättar måndag kväll (snart 2v sedan)
¤ Beställde testet direkt efter, sent på måndag kväll 16 sept. Det ska ta 1-3 arbetsdagar att få skiten hem till brevlådan.
¤ Började få buksmärtor på onsdagen och även värk i ena eller andra pungkulan (växlande)
¤ Ringde läkare på torsdag då jag fortfarande inte fått hem mitt urinprov/test och han rekommenderade att kontakta vårdcentral direkt.
¤ Provet kom sedan på fredagen 20 sept...
¤ Står att man ej ska skicka in testet dag för helg (hade gärna velat ha det torsdag)
¤ Ringer labbet på fredagen och de rekommenderar att jag pissar på söndag morgon och postar det
¤ Lägger på brevlådan söndag morgon vid kl 10

Nu är det torsdag morgon nästa vecka och jag har ännu inte fått tillbaka provsvaret från labbet.
Smärtorna i pungen ökar och jag kan inte ens sitta ned på jobbet, det är bra mycket bättre att stå upp och arbeta även om det skaver lite ändå.
Jag har inga andra symptom så som att det svider när jag kissar.
Däremot kissar jag extremt ofta sedan 2 veckor tillbaka, mer än normalt och det kommer alltid mycket varje gång fast jag inte dricker värst mycket...

Ringde läkaren igen som sa att jag borde åka till akuten, även om jag säkert kommer få sitta och vänta i 8 timmar. Då kan de göra typ ultraljud men så länge jag kan stå upp känner jag inte "akut" även om det är sjukt obehagligt och smärtsamt till och från.

Varför kan dom inte bara skriva ut antibiotikan till mig...? Det måste till ett positivt svar.
Citera
2019-09-26, 09:18
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WippaN
Behöver lite input.

Fick veta av bruden jag legat med när hon messade mig i söndags/måndags 15/16 september att hon fått positivt på Klamme-testet och att jag måste kolla upp mig.

¤ Beställde testet direkt efter, sent på måndag kväll 16 sept. Det ska ta 1-3 arbetsdagar att få skiten hem till brevlådan.
¤ Började få buksmärtor på onsdagen och även värk i ena eller andra pungkulan (växlande)
¤ Ringde läkare på torsdag då jag fortfarande inte fått hem mitt urinprov/test och han rekommenderade att kontakta vårdcentral direkt.
¤ Står att man ej ska skicka in testet dag för helg (hade gärna velat ha det torsdag)
¤ Ringer labbet på fredagen och de rekommenderar att jag pissar på söndag morgon och postar det

Nu är det torsdag morgon nästa vecka och jag har ännu inte fått tillbaka provsvaret från labbet.
Smärtorna i pungen ökar och jag kan inte ens sitta ned på jobbet, det är bra mycket bättre att stå upp och arbeta även om det skaver lite ändå.
Däremot kissar jag extremt ofta sedan 2 veckor tillbaka, mer än normalt och det kommer alltid mycket varje gång fast jag inte dricker värst mycket...

Ringde läkaren igen som sa att jag borde åka till akuten, även om jag säkert kommer få sitta och vänta i 8 timmar. Då kan de göra typ ultraljud men så länge jag kan stå upp känner jag inte "akut" även om det är sjukt obehagligt och smärtsamt till och från.

Varför kan dom inte bara skriva ut antibiotikan till mig...? Det måste till ett positivt svar.
Men! Vad håller du på med? Ring 1177 och så hjälper dom dig. Eftersom du uppenbarligen står upp, dag efter dag, så behöver du väl inte sitta på akuten?

Vad är det för "läkare" du ringer? Du beter dig lite märkligt tycker jag.
Självklart skriver man inte ut antibiotika "in blanco"!
Citera
2019-09-26, 09:26
Medlem
WippaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Vad är det för "läkare" du ringer? Du beter dig lite märkligt tycker jag.
Självklart skriver man inte ut antibiotika "in blanco"!

Det är via KRY jag pratat med en läkare samt en sjuksköterska. Hennes rekommendation att åka in och kolla upp det för det kan vara massa andra saker också så som UVI eller testicle torsion (vilket jag inte tror för då hade jag nog haft extrema smärtor).

Jag kontaktade ju 1177 samt min lokala VC och båda hänvisade mig bara vidare. Jag får väl gå till en Urolog/Venerolog eller vad de heter kanske?
Citera
2019-09-26, 09:34
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Det är via KRY jag pratat med en läkare samt en sjuksköterska. Hennes rekommendation att åka in och kolla upp det för det kan vara massa andra saker också så som UVI eller testicle torsion (vilket jag inte tror för då hade jag nog haft extrema smärtor).

Jag kontaktade ju 1177 samt min lokala VC och båda hänvisade mig bara vidare. Jag får väl gå till en Urolog/Venerolog eller vad de heter kanske?
KRY är nog bra till annat.....

"Hänvisade mig vidare...."? Det var inte en väg som funkade för dig?
Citera
2019-10-14, 19:44
Medlem
Roidberts avatar
Kan man få klamydia via en avsugning? Och hur stor är risken för tjejen som suger? Jag har precis testat positivt för klamydia och vill gärna veta var den kommer från. Jag kan ha haft klamydian i nästan 1.5 år som längst. Antingen har min tjej varit otrogen, jag har fått klamydia av hennes väninna som jag också hade sex med ett antal ggr förra året eller så har jag fått den när någon massös har sugit av mig. Min kuk snuddade också utsidan av fittan på en massös när hon gned sig mot mig, men risken att få klamydia av det lilla torde väl vara närmast obefintlig?
Citera
2019-10-14, 19:52
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Behöver lite input.

Det där är exakt vad som hände mig. Tyvärr så kan du räkna med smärta i år framöver.
Citera
2019-11-08, 10:32
Medlem
Raaghs avatar
tror jag åkt på klamme då jag bettet mig som ett svin och vart otrogen. Frågan är om jag går till VC, finns det någon som helst chans att dom skickar något brev hem i efterhand eller liknande?
För om min brud ser brevet eller minsta misstanke så åker jag ut ur huset :-(

Sen nojjar jag även att det kan komma brev pga bruden som smitta mig för att jag ska bli testad. Då är jag KÖRD
Vad är bäst gå till VC och be dom inte skicka nåt?
Eller borde jag försöka shoppa hem klamme medicin och käka dem snabbt som fan och kommer då kallelse brev så kan jag förneka då jag ändå är fri från det vid det laget...

även om jag får kallelse men är frisk är det bättre än att få brev i efterhand i stil med typ "följ upp din klamydia behandling bla bla bla"
Citera
2019-11-10, 12:41
Medlem
Raaghs avatar
ingen????
lutar mot att köpa klamme online ikv isf....
nån som vet ifall exp datum har stor påverkar på effekten om den gått ut för några månader sedan???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in