2016-09-26, 17:13
Medlem
En fråga, har förmodligen gått med klamydia ganska länge utan några symptom jag reagerat på. Testade mig hursomhelst ganska nyligen och det var positivt. Har tagit Doxyferm i fyra dagar nu.

Till saken. Jag har under en lång tid haft problem med diarré/vattnig avföring. Sedan jag började ta Doxyferm är detta nästan helt borta. Kan det vara klamydian som påverkat tarmen, eller är det någon annan åkomma som antibiotikan råder bot på tror ni?
Citera
2016-09-28, 01:45
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lundb
Till saken. Jag har under en lång tid haft problem med diarré/vattnig avföring. Sedan jag började ta Doxyferm är detta nästan helt borta. Kan det vara klamydian som påverkat tarmen, eller är det någon annan åkomma som antibiotikan råder bot på tror ni?

Bra att du testade dig

Intressant då alla andra får diarré av antibiotika, inte tvärt om En gissning (utan några belägg) är att du haft någon bakterie i mag/tarmsystemet som nu blivit utslagen. Doxycyklin är en sk bredspektrumantibiotika och har effekt mot dom flesta bakterier (vilket ofta då gör att man blir lite risig i kistan när man äter dom hehe).

Att det skulle vara klamydian i sig låter långsökt! Känner du dig orolig så ring 1177, anonymt och bra.
Citera
2016-09-28, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Bra att du testade dig

Intressant då alla andra får diarré av antibiotika, inte tvärt om En gissning (utan några belägg) är att du haft någon bakterie i mag/tarmsystemet som nu blivit utslagen. Doxycyklin är en sk bredspektrumantibiotika och har effekt mot dom flesta bakterier (vilket ofta då gör att man blir lite risig i kistan när man äter dom hehe).

Att det skulle vara klamydian i sig låter långsökt! Känner du dig orolig så ring 1177, anonymt och bra.

Orolig är jag inte, just nu känns det väldigt skönt då jag känner mig piggare i övrigt också genom att slippa ständig diarré (har seriöst gått med detta i varierad grad i princip non stop flera år). Har nästan alltid blivit orolig i magen när jag ätit osv. Just nu, med några dagar kvar av kuren, känns magen helt kanon och avföringen är helt normal. Toalettbesöken har nog också minskat med 2-3 per dag åtminstone.

Jag hoppas bara detta håller i sig även efter avslutad behandling.
Citera
2016-09-30, 11:22
Medlem
Ni som fått Doxycline. Hur länge tog det innan era symptom försvann? Någon som vet om det är normalt att ha kvar små flytningar även när kuren är slut?

Så jävla less funderar på att köpa azitromycin.
Citera
2016-10-02, 22:50
Medlem
Hej!

Tänkte ställa en nyfiken fråga. Kan man bli smittad av samma klamydiainfektion efter avslutad kur?
x smittar y
x tar kur och blir fri från klamydia
y är nu smittad och ligger med x igen
kommer x få tillbaka sin klamydia då eller blir man immun mot just den infektionen?
Citera
2016-10-05, 17:17
Medlem
LANDYNs avatar
Utslag på förhuden nära ollonet/svullen penis/inkontinens/öm vid penisroten?

Fick i dag svar från 1177 att mitt inskickade urinprov visade på klamydia. Symptomen visade sig först "endast" som extremt smärtsam sveda vid urinering, men har därefter även innefattat vad som nu är 5 stycken utslag på änden av förhuden, nära ollonet, som är mycket ömma & röda samt att penisen i sig är delvis svullen. Pungen är däremot varken svullen eller gör ont.

Min ena lymfkörtel i ljumsken är öm, jag är öm vid penisroten & har drabbats av viss inkontinens samtidigt.

Är detta symptom på klamydia? Hittar ingen läsning om mina utslag på nätet nämligen, misstänker därför att det kan vara mer än bara klamydia som ligger bakom. Ska besöka läkare så snart som möjligt.
Senast redigerad av LANDYN 2016-10-05 kl. 17:24.
Citera
2016-10-17, 16:18
Medlem
inte läst tråden då den är så lång, men detta har säkert kommit upp här förut, detta är andra gången jag får klamydia bred hem, första gången hade jag haft förhållande med en brud i 3 år, visste att vi inte hade något då. visste att någon jävlades och ville försöka lägga en anonym anmälan, men efter jag testade mig hörde inte ens kärringen på UM av sig. nu den andra gången har jag ett barn som är påväg, planerad tidigt i december, alltså. varit med samma brud över 9 månader, och samma här. vet att hon inte har något, och inte jag heller. hur fan ska man få stopp på dessa oseriösa angivningar? går det på något sätt? HJÄLP!
Citera
2016-10-18, 07:29
Medlem
Roidberts avatar
Det finns väl ett sätt att kolla om man har klamydia genom att klämma lite på kuken? Jag läste om den metoden tidigare - i den här tråden vill jag minnas - men hittar inte den via Google. Kan någon vänlig själ beskriva hur det går till?
Citera
2016-10-19, 02:13
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Det finns väl ett sätt att kolla om man har klamydia genom att klämma lite på kuken? Jag läste om den metoden tidigare - i den här tråden vill jag minnas - men hittar inte den via Google. Kan någon vänlig själ beskriva hur det går till?

NEJ! Antingen tänker du på pungbråck eller om klamydian orsakat bitestikelinflammation. Det senare lär du märka av utan att klämma.

http://www.1177.se/Blekinge/Fakta-oc...mar/Pungbrack/
http://www.1177.se/Blekinge/Fakta-oc...linflammation/
Citera
2016-10-20, 19:29
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans
NEJ! Antingen tänker du på pungbråck eller om klamydian orsakat bitestikelinflammation. Det senare lär du märka av utan att klämma.

http://www.1177.se/Blekinge/Fakta-oc...mar/Pungbrack/
http://www.1177.se/Blekinge/Fakta-oc...linflammation/

Tack. Jag ska testa mig för att vara på den säkra sidan iaf. När jag träffar en ny tjej vill jag inte smitta henne och använder helst inte kondom.
Citera
2016-10-20, 23:07
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Tack. Jag ska testa mig för att vara på den säkra sidan iaf. När jag träffar en ny tjej vill jag inte smitta henne och använder helst inte kondom.

BRA! Gå rakryggad in till provtagningen hos din VC och säg att du vill lämna ett urinprov för att testa dig mot klamydia. Det visar att du tar ditt ansvar och dom kommer att behandla dig med respekt.

Det är inte pinsamt och du får ett svar du kan lita på (risken för ett falskt negativt resultat är väl i princip obefintlig idag). Vissa län erbjuder hemtest, kolla 1177.se.
Citera
2016-11-12, 20:54
Medlem
tjej min nuvarande kk berätta precis att hon har klamyida. jag hade sex med henne senaste i torsdags och måste nu snarast få tag i antibiotika, hur går jag tillväga för att få de på recept om möjligt imorgon? då min husläkare har stängt på söndagar.

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in