2022-07-31, 05:37
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon-995
Hej! Har problem med sveda i urinröret inga andra symtom varit på vc där det sagt st tjat inte har infektion eller något med odling minns ej ifall det var bakterier eller infektion. Har tagit hemtest idag för klamydia och gonorré… det jag undrar är finns båda dessa i behandling för engångsdos? Har haft problem med att svälja tabletter sedan unga dagar kan till och med spy efter.. hoppas det inte visar något.

Öh.. har du testat positivt för något?

Det finns iaf engångsdoser för Klamydia, men tror att man undviker att använda just den antibiotikan för att undvika resistens.
Citera
2022-08-10, 20:10
Medlem
Samuel332s avatar
Käkat Doxyferm i åtta dagar nu utav tio. Kuken bränns fortfarande lite vid urination. Är det normalt att det svider fortfarande efter avslutad kur. Har två dagar kvar.
Citera
2022-08-12, 19:01
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Käkat Doxyferm i åtta dagar nu utav tio. Kuken bränns fortfarande lite vid urination. Är det normalt att det svider fortfarande efter avslutad kur. Har två dagar kvar.

Dricker du mycket eller lite? Många (även jag ibland) kan uppleva att det svider när man kissar om man har (väldigt) koncentrerad urin. Men det ska inte svida pga klamydian så att säga! Drick lite mer än vanligt ett par dagar och "skölj" systemet. Kvarstår svedan, hör av dig till din läkare.
Citera
2022-10-18, 23:06
Medlem
Ni som hade klamydia. Svettades ni vid sömn eller på nätterna?

När försvinner det isf?
Citera
2022-10-29, 07:02
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Ni som hade klamydia. Svettades ni vid sömn eller på nätterna?

När försvinner det isf?

Har du en infektion i kroppen är det inte ovanligt att du även får feber. Är inte förhöjning av din kroppstemperatur speciellt hög är det kanske först på natten du märker av det.
Citera
2022-11-16, 15:47
Medlem
Hur lång tid tar det för att få tillbaka provresultaten?

Säg att man gör proverna på UMO en måndag eftermiddag.

När kan man förväntas höra ifrån barnmorskan om man bett om att bli uppringd oavsett vad proverna visar?
Citera
2022-11-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ac130Above
Hur lång tid tar det för att få tillbaka provresultaten?

Säg att man gör proverna på UMO en måndag eftermiddag.

När kan man förväntas höra ifrån barnmorskan om man bett om att bli uppringd oavsett vad proverna visar?

UPPDATERING: Dom ringde nu onsdag eftermiddag, så 48 timmar. Allt negativt 😮‍💨
Citera
2022-12-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaeckan
En brud smakade på min penis häromveckan. Fick reda på idag att hon har fått klamydia. Kan jag blivit smittad?

Ja, om hon har klamydia i halsen.
Citera
2022-12-18, 22:59
Medlem
En fråga till er som blivit deltagit i smittspårning, föreställer mig att dessa är som detektiver som vänder upp och ner på ens liv. Har jag fått detta om bakfoten?

Dom vill väl endast veta vilka jag legat med?

Hur har era upplevelser varit? En ovärderlig tråd med tanke på hur mycket erfarenhet det finns samlat.
Citera
2022-12-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky82
Är sambo och har fått klamydia. Dock så har jag inte smittat henne, eftersom vi inte har haft sex sen jag blev smittad. Måste jag berätta till smittspridningen att jag har sambo. Annars tänkte jag bara äta pencilinet och hålla mig borta från sex med min sambo tills jag är frisk igen. Vore tacksam för svar från er som vet.

Hur gick smittspårningen för dig? Löste det sig så som du hoppades?
Citera
2023-01-16, 05:02
Medlem
Så hmm.. Har ingen utsöndring. Däremot brännande känsla i urinröret. Har lite ont i pungen samt ovanför kuken där det sitter som vener. Ser även lite trist ut precis runt hålet, rött och skrumpet typ, kliar ej eller gör ont. Ej frekvent urinering samt att jag läser att urinvägsinfektion är sällsynt hos män, tolkar det som ett möjligt tecken på att det kan vara klamydia.

En liten incident rätt nyligen så känns som liiite sammanträffande. Kommentarer? Någon man som haft detta utan att det rinner ut något men med andra symptom?
Citera
2023-04-04, 18:08
Medlem
Ska testa mig imorgon men är bombsäker på att jag har det. Kan man på något sätt tala sig till att få medicin innan positivt test?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in