2013-08-12, 08:49
Medlem
exacuums avatar
Who cares
Citera
2013-08-12, 13:21
Medlem
Men herregud, nej. Bakterien, när man är SMITTAD, befinner sig i könet. Människor som inte har klamydia har (wow, överraskning!) inte klamydiabakterier levandes i sina könsdelar.

Hur jävla dum kan man vara...
Citera
2013-08-12, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LingonGrovan
Men herregud, nej. Bakterien, när man är SMITTAD, befinner sig i könet. Människor som inte har klamydia har (wow, överraskning!) inte klamydiabakterier levandes i sina könsdelar.

Hur jävla dum kan man vara...

Men förklara istället hur bakterien uppstår och varför den uppstår allt måste ha väl sin anledning från första början ellehur? Så om en tjej bär på klamydia och att det beror på hon har legat runt betyder det att bakterien skapas och uppstår i samband med de x antal olika kukar hon har fått i sig och senare leder det till att det utvecklas bakterier?
Citera
2013-08-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mentos-fruit
Men förklara istället hur bakterien uppstår och varför den uppstår allt måste ha väl sin anledning från första början ellehur? Så om en tjej bär på klamydia och att det beror på hon har legat runt betyder det att bakterien skapas och uppstår i samband med de x antal olika kukar hon har fått i sig och senare leder det till att det utvecklas bakterier?

Nej. Idiot.

Klamydia skapades någongång för superlänge sedan, när bakterier som trivdes i slemhinnemiljö visade sig överleva bra på att överföras vid sexuella aktiviteter. Lite mutationer, lite slump, lite gammal vanlig evolution. Därefter sprider sig de över världen, antibiotika som är sättet vi botar infektionen på har inte ens existerat i hundra år. Med tanke på att vi människor gillar att knulla, inte testar oss för könisar i någon större utsträckning och gärna lallar runt ovetandes med infektionen då den i många fall är helt jävla symptomfri frodas klamydia än idag. Lyckliga bakterier.

Om vi nu ska vara roliga och förutsätta att statistiken stämmer och att män har fler sexpartners än kvinnor så är mannen orsaken till klamydiaspridningen.
Citera
2013-08-12, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LingonGrovan
Om vi nu ska vara roliga och förutsätta att statistiken stämmer och att män har fler sexpartners än kvinnor så är mannen orsaken till klamydiaspridningen.

Där har du fel. Det är kvinnan som är orsaken eftersom deras kön är smutsigare än mannens kön. I en kvinnas slida finns det hundratals andra bakterier än bara klamydia. Det fanns till och med forskning bevisat att kvinnors urin var smutsigare än mannens urin något som visades i en dokumentär på Discovery Science.

99% av de som fick klamydia fick det från kvinnor så den statistiken talar för sig själv.
Citera
2013-08-23, 10:57
Medlem
AgentJoyBoys avatar
När ni behandlar er mot klamydia så skulle jag rekommendera att man inte väljer Azitromycin (zithromax) utan Doxyferm. Anledningen är att ni kan vara smittade med mycoplasma genitalium.

Kuren för klamydia är 1 g azitromycin som engångsdos.

Kuren för mycoplasma genitalium är 500 mg första dagen och 250 mg de nästa 4 dagarna. Alltså totalt 1,5 g azitromycin.

Tar ni engångsdosen så finns det stor risk för att ni inte kommer bota mycoplasman och då kan det mycket väl ske en resistensutveckling hos mycoplasman. Enda lösningen som återstår då är florokinoloner som moxifloxacin (Avelox). Dessa är dock starka och kan ha många farliga biverkningar.

Eftersom att man i Sverige behandlar klamydia med Doxyferm så är resistensutvecklingen hos mycoplasman 1-3% jämfört med i Danmark som är 40%.

Alltså, kolla er för både mycoplasma och klamydia eller välj doxyferm som förstahandspreparat.
Citera
2013-08-23, 11:09
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thunderstucked
Seriöst. Det kommer fortfarande klägg.

Visserligen i minskad mängd. Men nu är det snart en vecka sedan jag tog sista dosen på 1000mg zitromax! Detta är ju galet!

Vad finns det mer för mediciner man kan beställa? Jag blir galen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hej Thunderstucked,

Hur går det? Blev du frisk till slut?
Citera
2013-08-23, 11:28
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Förövrigt, 3 gram Zithormax som du tog är tillräckligt för att bota klamydia, gonorré, mycoplasma genitalum och till och med Syfilis.
Citera
2013-08-27, 11:19
Medlem
Lanoos avatar
Kan klamydia ligga dolt i kroppen i över ett år för att sen bryta ut?

storyn lyder.

*testade mig, var lugnt

*hade ett ONS oskyddat

*skaffade flickvän strax efter

* idag 14mån sen ONSet kliar det i ballen.

Eller har min flickvän inte varit så lydig som hon borde?
Citera
2013-09-03, 22:33
Medlem
Chewiess avatar
Skit dum fråga kanske...
Min polare har klamydia och jag lånade h*ns läppbalsam på fyllan. Kan man smittas av det?
Citera
2013-09-06, 22:25
Medlem
Träffade en tjej jag hade sex med för några veckor sedan. Hon sa en vecka senare att hon fick urinvägsinflammation efter att vi hade haft sex, så jag gick och kollade mig för säkerhets skull.
Idag ringde hon och var förbannad. Hon påstod att jag hade smittat henne med klamydia eftersom hon inte legat med någon annan under det senaste halvåret. Jag berättade då att jag för 2 veckor sedan var och testade mig och att det inte hade visat någon klamydia. Det jag undrar är:
Kan man som tjej ha klamydia ett halvår utan att veta om det?
Kan en urinvägsinflammation utlösa klamydian i kroppen så att man får besvär om man har klamydia ovetandes sedan tidigare?
Hur stor risk i procent är det att bli smittad av klamydia vid oskyddat samlag med en smittad person?
Borde inte jag ha blivit smittad av henne när vi hade sex om hon hade klamydia?
Hur säkra är dom där testerna man gör på mottagningarna? Är det vanligt att dom visar fel?
Det hade gått 9 dagar från att vi hade sex till att jag var och testade mig. Kan jag verkligen lita på provresultatet eller borde jag testa mig igen?
Sköterskan på mottagningen sa att proven var väldigt känsliga för klamydia så provresultatet kunde man lita på. Jag vill ju gärna träffa denna tjej fler gånger, men det verkar vara kört nu, även fast jag är oskyldig enligt provresultatet.. hon har blivit kylig som en isbit mot mig.
Citera
2013-09-22, 14:01
Medlem
Godahopps avatar
Klamydiatest inkl antibiotika behandling

Citat:
Ursprungligen postat av PrimoJohn
Tänkte köra en självmedicinering mot klamydia. Jag har precis träffat en tjej och efter en längre tid som singel vill jag vara på den säkra sidan. Jag har haft MÅNGA oskyddade samlag. Hur lång är en kur på Vibramycin? Och vilken dosering?

Det finns en grym lösning på nätet nu där man slipper att gå till myndigheterna för test och behandling, eftersom man registreras i deras databas och måste uppge vilka man ha nuppat med så det går fett bort

Finns en sida som heter www.klamydiatest.net beställde jag ett klamydiatest som kom inom 3 dagar helt anonymt med posten, men det bästa med hela grejen är att man får en orderbekräftelse med en länk till ett onlineapotek där man fyller i ett kort frågeformulär och uppger sitt ordernummer.

Apoteket skickade sen antibiotika till mig helt gratis eftersom jag uppgav mitt ordernummer från klamydiasidan, tabletterna kom efter ca 5 dagar så det bara bara att käka dessa i 1 veckan och sen vart man frisk igen.

Måste vara det bästa på nätet just nu och så var det ganska billigt eftersom bara vibramycin på andra sidor kostar typ 3-500 kronor.

Sen att slippa att springa till läkare och vårdcentral med pinsamma möten är bara bonus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in