Träffade en tjej jag hade sex med för några veckor sedan. Hon sa en vecka senare att hon fick urinvägsinflammation efter att vi hade haft sex, så jag gick och kollade mig för säkerhets skull.
Idag ringde hon och var förbannad. Hon påstod att jag hade smittat henne med klamydia eftersom hon inte legat med någon annan under det senaste halvåret. Jag berättade då att jag för 2 veckor sedan var och testade mig och att det inte hade visat någon klamydia. Det jag undrar är:
Kan man som tjej ha klamydia ett halvår utan att veta om det?
Kan en urinvägsinflammation utlösa klamydian i kroppen så att man får besvär om man har klamydia ovetandes sedan tidigare?
Hur stor risk i procent är det att bli smittad av klamydia vid oskyddat samlag med en smittad person?
Borde inte jag ha blivit smittad av henne när vi hade sex om hon hade klamydia?
Hur säkra är dom där testerna man gör på mottagningarna? Är det vanligt att dom visar fel?
Det hade gått 9 dagar från att vi hade sex till att jag var och testade mig. Kan jag verkligen lita på provresultatet eller borde jag testa mig igen?
Sköterskan på mottagningen sa att proven var väldigt känsliga för klamydia så provresultatet kunde man lita på. Jag vill ju gärna träffa denna tjej fler gånger, men det verkar vara kört nu, även fast jag är oskyldig enligt provresultatet.. hon har blivit kylig som en isbit mot mig.