2013-04-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thunderstucked
Ingen aning! Jag har lite smått panik här! Har ju käkat doxyferm i 9 dagar (2 första dagen, en resterande). Det blev bättre men försvann inte helt.

Sen kom det tillbaka med "kraft". Så jag kötta i mig 1000mg zitromax. Söp ca 6-8h senare. Var kanske inte så smart, men gjort är gjort.

Så igår när jag fortfarande hade relativt kraftiga symptom så kötta jag i mig 1000mg zitromax till. Måtte det hjälpa nu!

Jag håller tummarna för att första zitromaxdosen fortfarande var lite verksam när jag åt min andra så att bakteriehelvetena ska försvinna!

Läste någonstans att bakterierna inte dödas, utan förhindras att föröka sig, att det således kan dröja en stund innan allt är borta. Hoppas på det.

På lördag drar jag till doktorn igen och rådfrågar lite tror jag.

Tidram:

för en vecka sedan (torsdag) blev jag klar med doxyferm. På lördagen på morgonen tog jag 1000mg zitromax. Och igår (onsdag) tog jag 1000mg zitromax till.

Första zitromaxen tog jag med lunch, andra på tom mage. Fick sådan jäääävla rännskita andra gången att jag är lite rädd att allt bara gick rakt igenom kroppen.

Jag håller även igen på allt jag brukar ta (pre workout (craze & dmaa), proteindrinkar m.m) förutom antidepressiva.

HAhahah jag tryckte i mig 10st 100mgare, å draa åt helveteee va jag bajsade! d bara rann rakt igenom mig... tvivlar ju på att d hjälpte nagot är d normalt att man får sånt räsebajs luktade ju inte hallon precis...
Citera
2013-04-19, 13:45
Medlem
thunderstuckeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gojsmojs
HAhahah jag tryckte i mig 10st 100mgare, å draa åt helveteee va jag bajsade! d bara rann rakt igenom mig... tvivlar ju på att d hjälpte nagot är d normalt att man får sånt räsebajs luktade ju inte hallon precis...

Bara hålla tummarna att vi blir frisk! Skulle vara skoj om man blev frisk till nästa helg. Fan att man inte kan få superstarkt direkt.

Läste att det kunde ha laxerande effekt. Var väldigt laxerande.

Fan man tycker ju trippla doser medicin skulle fixa allt. Aaarrrgh!
Citera
2013-04-19, 18:30
Medlem
docktorhexs avatar
Har en zitromax 250mg
Min fråga är alla 6tabletter 250mg eller är en tablett 250mg??

http://www.dokteronline.com/se/zithromax-azithromycine/ det ser ut så här och köpte skiten i thailand.

Känner inget på kuken och den snorar inte.....kan jag vara clean???
Citera
2013-04-19, 21:14
Medlem
thunderstuckeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docktorhex
Har en zitromax 250mg
Min fråga är alla 6tabletter 250mg eller är en tablett 250mg??

http://www.dokteronline.com/se/zithromax-azithromycine/ det ser ut så här och köpte skiten i thailand.

Känner inget på kuken och den snorar inte.....kan jag vara clean???

Du kan vara clean, du kan vara smittad. 50% av killarna är symptomlösa och 70% för tjejer (hittade det på någon vårdsida).

Jag skulle gissa att det är 250mg/st. 250 delat på 6 vore udda.
Citera
2013-04-20, 00:23
Medlem
Citat:
Bara hålla tummarna att vi blir frisk! Skulle vara skoj om man blev frisk till nästa helg. Fan att man inte kan få superstarkt direkt.

Läste att det kunde ha laxerande effekt. Var väldigt laxerande.

Fan man tycker ju trippla doser medicin skulle fixa allt. Aaarrrgh!

Yes, verkligen!
joo.. den laxerade effekten har dom lyckats med! nu är ju frågon om man ska ta en till dos? känner ju ingen större skillnad från innnan förutom räsebajset....
Citera
2013-04-20, 03:27
Medlem
docktorhexs avatar
Citat:
Du kan vara clean, du kan vara smittad. 50% av killarna är symptomlösa och 70% för tjejer (hittade det på någon vårdsida).

Jag skulle gissa att det är 250mg/st. 250 delat på 6 vore udda.

Så vad rekommenderas att ta då?
Hur räknas det ut antal tabletter för man på 84kg?
I Thailand sa de!! Ta 4st direkt.....punkt sen inget mer.

Sen!!
Är det no alkohol som gäller och hur länge?

Balldersjävlakukballe oxå......fick neka 3ligg ikväll......gökaförbud...hur skoj e det.....
Citera
2013-04-20, 15:35
Medlem
thunderstuckeds avatar
Citat:
Så vad rekommenderas att ta då?
Hur räknas det ut antal tabletter för man på 84kg?
I Thailand sa de!! Ta 4st direkt.....punkt sen inget mer.

Sen!!
Är det no alkohol som gäller och hur länge?

Balldersjävlakukballe oxå......fick neka 3ligg ikväll......gökaförbud...hur skoj e det.....

4st = 1000mg, den informationen ges överallt angående zithromax.

Men som sagt, jag tog 1000mg på lördagen, blev full, tog 1000 till på onsdagen. 7-10 dagar tror jag man ska safea och inte supa på. Vissa ställen har jag läst att det är lugnt att dricka alkohol, andra inte.

Så jag kör riktigt säkert och dricker inte en droppe innan nästa fredag. Måtte penis gått till sig tills dess!

Mängden äckel som rann ur penis har minskat iaf. Men det gjorde det under första kuren med. Får se om det dör ut helt. Har inte fått svar från testet jag tog, över två veckor sen nu :-S
Citera
2013-04-21, 05:45
Medlem
gugglianos avatar
Kille med följande symptom. Ena pungkulan, ibland höger, ibland vänster, molvärker som när man har "blueballs" och ibland när jag pinkar känns det som 10 meter taggtråd är på väg ut. Taggtrådskänslan blir värre om jag druckit för lite vatten. Jag hade oskyddat sex med en tjej som lovad dyrt o heligt att hon minsann var frisk, och det litade jag på. En vecka efter knullet uppstod symptomen.

Så, har jag fått klamydia? Smittbäraren var en "bortamatch", så jag hoppas verkligen att det bara är urinvägsinfektion. Hade 3 st Idotrim (penicillin) hemma, som jag tänkte ta, gör det någon skillnad? Min läkare vet att jag har sambo, så det känns inte lockande att besöka honom för provtagning. Att beställa ett hem-test kan ju vara en idé, men sambon är oftast den som tar in posten. Är det någon som vet hur dessa test (från landstinget) levereras, kommer dom hem eller kommer dom som REK så man får hämta dom? Sen visar ju bara testet om jag är positiv eller negativ, och om jag är positiv, då måste jag ju ha medicin.
Citera
2013-04-21, 11:18
Medlem
docktorhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Kille med följande symptom. Ena pungkulan, ibland höger, ibland vänster, molvärker som när man har "blueballs" och ibland när jag pinkar känns det som 10 meter taggtråd är på väg ut. Taggtrådskänslan blir värre om jag druckit för lite vatten. Jag hade oskyddat sex med en tjej som lovad dyrt o heligt att hon minsann var frisk, och det litade jag på. En vecka efter knullet uppstod symptomen.

Så, har jag fått klamydia? Smittbäraren var en "bortamatch", så jag hoppas verkligen att det bara är urinvägsinfektion. Hade 3 st Idotrim (penicillin) hemma, som jag tänkte ta, gör det någon skillnad? Min läkare vet att jag har sambo, så det känns inte lockande att besöka honom för provtagning. Att beställa ett hem-test kan ju vara en idé, men sambon är oftast den som tar in posten. Är det någon som vet hur dessa test (från landstinget) levereras, kommer dom hem eller kommer dom som REK så man får hämta dom? Sen visar ju bara testet om jag är positiv eller negativ, och om jag är positiv, då måste jag ju ha medicin.

Engångsligg kan göra ont i en vecka sen gå över så vänta och se för det kommer läkaren att säga.....

Har du klamydia el annat så gå och testa be dom ringa inte skicka brev eller ta en annan adress bara för brevet.
Behöver du 2doser en för din sambo så säg du tappade skiten så får du EN ny
Den nya mosar du i sambons middag vid ett mysigt tillfälle....ex morgonfilen
Citera
2013-04-21, 11:26
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Engångsligg kan göra ont i en vecka sen gå över så vänta och se för det kommer läkaren att säga.....

Har du klamydia el annat så gå och testa be dom ringa inte skicka brev eller ta en annan adress bara för brevet.
Behöver du 2doser en för din sambo så säg du tappade skiten så får du EN ny
Den nya mosar du i sambons middag vid ett mysigt tillfälle....ex morgonfilen
Slickade ju även denna tjej, så risken finns ju att jag kan ha fått klamydia i halsen, enligt vad jag läst. Eller kan jag ha urinvägsinfektion bara? Klamydia som visar typiska symptom, ont i testiklar och när man pinkar, borde väl i så fall göra ont varje gång?!
Citera
2013-04-22, 17:18
Medlem
thunderstuckeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Slickade ju även denna tjej, så risken finns ju att jag kan ha fått klamydia i halsen, enligt vad jag läst. Eller kan jag ha urinvägsinfektion bara? Klamydia som visar typiska symptom, ont i testiklar och när man pinkar, borde väl i så fall göra ont varje gång?!

För mig har det inte gjort ont varje gång, långt ifrån.

beställ hem ett test på nätet, verkar gå snabbast så om man vill ha det gratis (snabbast går det om man köper på apotek, men då kostar det 300:- typ).

Jag har inte fått svar ännu, på onsdag har det gått tre veckor, jag var till vårdcentral. Förhoppningsvis så har dom tappat bort mitt prov så jag slipper åka dit och dona. Och förhoppningsvis så blir jag kvitt detta nu efter mina dunderkurer.
Citera
2013-04-23, 09:11
Medlem
thunderstuckeds avatar
Seriöst. Det kommer fortfarande klägg.

Visserligen i minskad mängd. Men nu är det snart en vecka sedan jag tog sista dosen på 1000mg zitromax! Detta är ju galet!

Vad finns det mer för mediciner man kan beställa? Jag blir galen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in