För er som varit otrogna och inte vill att er partner ska få redan på saken finns det ett alternativ. Danmark!
På Bispebjerg kan du testa dig anonymt och de skickar inga papper eller håller på med smittspårning.
http://www.bispebjerghospital.dk/men...koenssygdomme/
Ta öresundståget till Hellerup och byt där till S-tåget mot Ny Ellebjerg. Hoppa av på stationen Bispebjerg och gå upp mot sjukhuset.
Addressen är:
Bispebjerg Bakke 23
4. tværvej - byggnad 5.
Kliniken ligger på 1. sal (eller andra våningen på svenska).
Öppettiderna är:
måndag-tisdag: 8.30-16.00
onsdag kl. 8.30- 18.00
torsdag kl. 8.30-12.30
fredag kl. 9.00-12.30
Observera att tiderna kan ändras under semestertider.
Kom tidigt (dörrarna öppnas redan kl 8.00) eftersom att det är väldigt många som kommer och du riskerar att få vänta i fleeeeeera timmar.
Där får du svara på lite frågor (om du haft bögsex/legat med prostituerade/om tjejerna varit från skandinavien osv).
I regel räcker det med klamydia och gonorrétest. Personalen är trevlig men observera, de utför INTE urintest utan använder stickor som de kör upp i din snorre. Men det är inte så illa som det låter. Anledningen är att de har så många patienter så att det blir för mycket urin att hantera.
Därefter får du en lapp med ett nummer och en pinkod som du ska ringa om 5 dagar. Jag ringde efter 4 och svar att jag hade fått klamydia. Kom dit dagen efter och fick ett recept på zithromax 2x500 mg som jag plockade ut på valfritt apotek i Danmark. Dosen kostade 30 DKK och besöken var gratis.
Bispebjerg skickar inga brev och har ett slutet system så trots att du uppger ditt personnummer så kommer det inte synas i några andra danska journaler.
Held og lykke, fuckers!