2013-05-17, 23:23
Medlem
Kan man bli smittad av klamydia via t.ex ett solarium?
Om man solar så länge att man blir svettig och att man slarvat med att torka ur själva solariet?

Nu vet jag inte om jag har det men man blir så nojig när man solar i solarium..
Citera
2013-06-11, 03:26
Medlem
Fan, sitter här sömnlös i min säng och inser att jag förmodligen för första gången i mitt syndiga liv dragit på mig fel på pickadollen. Ingen tvekan, stor jävla smärta inatt! Händelseförloppet var sådant att jag för två veckor sedan blev i det närmaste överfallen på krogen av en 18- årig isländska på besök i staden, inte särskilt snygg var hon och för mitt inre är jag nu säker på att det är hon som utdelat mig detta slag under bältet. Det blev hem till mig trots att jag egentligen var alltigenom oengagerad. Har tänkt mycket på det efteråt (även innan eldpisset), fanns ju verkligen ingen mening med det, var bara mekaniskt att jag på fyllan skulle gå hem med henne. Jag är trettio och känner ingen tillfredsställelse av det där, en artonåring vet inget om njutning så det är ju bara rovdjursdrift
Telefonsamtal till sjukdomsupplysningen och tid i morgon hos läkare..
Får tacka er flashbackare för fin underhållning i ämnet, mycket humor här trots det bistra omständigheterna Klamydia är en fågel tydligen, med det speciella lätet "svidepitt svidepitt"
Jo, jag har en fråga också. Det här med alkoholförbud under kuren, är det absolut nolltollerans som gäller och varför i såna fall?
Citera
2013-06-13, 19:17
Medlem
Vart hos läkaren idag på undersökning, fick preliminär besked direkt på plats att de finns "stora misstankar om infektion". Fick pencilin. Började dosen idag, skall ta skiten i 10 dagar.. Till frågan:

Ska iväg dagen innan midsommar, nästa torsdag alltså, kan jag med gott samvete kröka på ordentligt på midsommar utan att riskera förstöra upptaget av pencilinet?
Citera
2013-07-03, 11:49
Medlem
Har en fråga.

Kommer de som man anger att man haft sex med veta något om de andra man haft sex med?
Vad är det man uppger vid smittspårning? Jag har haft rätt mkt ONS med folk jag inte vet något om, vad ska jag säga då? Uppger man alla tillfällen man har sex eller bara vilka under en tidsperiod? Jag kommer inte ihåg allt liksom.
Senast redigerad av myx 2013-07-03 kl. 11:57.
Citera
2013-07-25, 11:41
Medlem
BackOnCracks avatar
För er som varit otrogna och inte vill att er partner ska få redan på saken finns det ett alternativ. Danmark!

På Bispebjerg kan du testa dig anonymt och de skickar inga papper eller håller på med smittspårning.

http://www.bispebjerghospital.dk/men...koenssygdomme/

Ta öresundståget till Hellerup och byt där till S-tåget mot Ny Ellebjerg. Hoppa av på stationen Bispebjerg och gå upp mot sjukhuset.

Addressen är:

Bispebjerg Bakke 23
4. tværvej - byggnad 5.
Kliniken ligger på 1. sal (eller andra våningen på svenska).

Öppettiderna är:

måndag-tisdag: 8.30-16.00
onsdag kl. 8.30- 18.00
torsdag kl. 8.30-12.30
fredag kl. 9.00-12.30

Observera att tiderna kan ändras under semestertider.

Kom tidigt (dörrarna öppnas redan kl 8.00) eftersom att det är väldigt många som kommer och du riskerar att få vänta i fleeeeeera timmar.

Där får du svara på lite frågor (om du haft bögsex/legat med prostituerade/om tjejerna varit från skandinavien osv).

I regel räcker det med klamydia och gonorrétest. Personalen är trevlig men observera, de utför INTE urintest utan använder stickor som de kör upp i din snorre. Men det är inte så illa som det låter. Anledningen är att de har så många patienter så att det blir för mycket urin att hantera.

Därefter får du en lapp med ett nummer och en pinkod som du ska ringa om 5 dagar. Jag ringde efter 4 och svar att jag hade fått klamydia. Kom dit dagen efter och fick ett recept på zithromax 2x500 mg som jag plockade ut på valfritt apotek i Danmark. Dosen kostade 30 DKK och besöken var gratis.

Bispebjerg skickar inga brev och har ett slutet system så trots att du uppger ditt personnummer så kommer det inte synas i några andra danska journaler.

Held og lykke, fuckers!
Senast redigerad av BackOnCrack 2013-07-25 kl. 11:44.
Citera
2013-07-27, 20:37
Medlem
lieber1337s avatar
Yo!

Låg, oskyddat, med en brud för närmare 2 år sen som jag stensäkert tror bär mer än bara tjejbaciller i kroppen. Häromdagen har det börjat svida som fan runt ollonet och jag undrar om detta kan vara tecken på att jag är smittad med något?

Har aldrig känt någonting tidigare förutom att jag hade en en liten vårta mitt på peter-niklas dagen efter.

Kan det verkligen bryta ut såhär långt i efterhand eller är det typ urinvägsinfektion?

Mycket ångest.
Citera
2013-07-30, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lieber1337
Yo!

Låg, oskyddat, med en brud för närmare 2 år sen som jag stensäkert tror bär mer än bara tjejbaciller i kroppen. Häromdagen har det börjat svida som fan runt ollonet och jag undrar om detta kan vara tecken på att jag är smittad med något?

Har aldrig känt någonting tidigare förutom att jag hade en en liten vårta mitt på peter-niklas dagen efter.

Kan det verkligen bryta ut såhär långt i efterhand eller är det typ urinvägsinfektion?

Mycket ångest.
Det är bara att göra ett test för att veta säkert. Är aldrig fel att göra ett eller annat test lite då och då för att checka läget heller för den delen.
Citera
2013-08-12, 07:53
Bannlyst
Klamydia och kvinnor

Jag läste att bakterien klamydia finns och bildas i kvinnors slida/urinrör, alltså detta är en bakterie som naturlig finns i kvinnans slida men kan spridas genom om hon är sexuellt aktiv? Om detta fall stämmer då undrar jag är kvinnor så smutsiga som vi män inte ännu förstått på eller är det fortfarande svensk feministisk media som försöker skylla ifrån kvinnorna och istället på ett fult sätt uppmana männen använda kondom när kvinnor går omkring och sprider könssjukdomar?
Citera
2013-08-12, 08:24
Medlem
jcws avatar
Chlamydia trachomatis är en obligat intracellulär bakterie med en speciell livscykel. Bakterien sprids utanför cellerna i form av små (200-300nm), runda så kallade elementärkroppar som kan infektera nya värdceller. Inne i värdcellerna omvandlas elementärkropparna till större, metaboliskt aktiva retikulärkroppar, som är känsligare för antibiotikabehandling.
Klamydiabakterien finns i urinröret, hos kvinnor även i slidan/livmoderhalsen, och ibland i ändtarmen.
Citera
2013-08-12, 08:27
Medlem
matrix2005s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lieber1337
Yo!

Mycket ångest.

Samma fråga här; symptomfri sedan en massa år men nu svider det. Ja, jag kan köra ett test men hur länge kan det dröja egentligen innan man känner av något? Lite lustigt att det kommer nu kan jag tycka.
Citera
2013-08-12, 08:36
Medlem
matrix2005s avatar
Förresten, självmedicinering. Vilken medicin funkar? Metronidazole? Funkar 400 g/dag i tio dagar?

Eller vad ska man köra på?
Citera
2013-08-12, 08:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jcw
Chlamydia trachomatis är en obligat intracellulär bakterie med en speciell livscykel. Bakterien sprids utanför cellerna i form av små (200-300nm), runda så kallade elementärkroppar som kan infektera nya värdceller. Inne i värdcellerna omvandlas elementärkropparna till större, metaboliskt aktiva retikulärkroppar, som är känsligare för antibiotikabehandling.
Klamydiabakterien finns i urinröret, hos kvinnor även i slidan/livmoderhalsen, och ibland i ändtarmen.

Vad var det jag just skrev då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in