Citat:
Ursprungligen postat av
nobodybeatsthebeat
Folk med adhd eller dyl. Blir dom bara lugna av attentin eller? Dom ”blir” lixom tvärt om mot vad någon som INTE har adhd eller? Ni har ett jävla fusk till sommardeffen iaf
Nja. Det beror lite på.
Även ADD (som jag själv har) är ju idag en del av ADHD-paraplyt. Vanligtvis talar man om folk med ADHD som människor som har ett totalt kaos i huvudet. Den delen minskar såklart och dessa personer upplever ett lugn.
Jag, en person med ADD, har tidigare haft problem med att vara för uppslukad av mina tankar, svårt att komma igång, uppfattades i omgångar som lite disträ och långsam (men kunde ibland prestera mycket väl, det berodde lite på). I mitt fall blir jag enormt mycket piggare, taggad, peppad, glad och ja... som ett jävla godståg.
Så det beror lite på. Är du högexplosiv i din impulsivitet och har problem med ett överflöd av tankar som en del i din explosiva personlighet, lär du sannolikt få ett lugn av medicinen som sådan.
Om du istället är disträ och omotiverad p.g.a. högt flöde av tankar (som hindrar dig från att vara produktiv, som i mitt fall), blir det snarare tvärt om.