Citat:
Å fan. Det var betydligt mer än jag trodde. Jag har inte ens vågat ställa frågan om jag får gå över 15mg per dag i tron om att det är nära maxdos för en vuxen. Jag får ta ett snack med min läkare om dosering med tanke på att det fungerar så bra på min ADHD.
Tyvärr väger jag inte 65kg längre utan 57 så jag har dessvärre gått ner en del i vikt sen jag skrev inlägget. Min asperger blir väldigt prominent när jag tar Attentin så mina problem med mat har kommit att ställa till lite trubbel.
Tyvärr väger jag inte 65kg längre utan 57 så jag har dessvärre gått ner en del i vikt sen jag skrev inlägget. Min asperger blir väldigt prominent när jag tar Attentin så mina problem med mat har kommit att ställa till lite trubbel.

Med tanke på att du har asperger. Vad funkar bäst, elvanse eller attentin?
Citat:
tjenare mina vänner. köpte 5st kartor 5mg attentin för 300kr. och sålde 3st kartor till min vän för 150kr st poppade 11st 5mg vid 09.00 men känner inte direkt något.
Dem ska ja vara som Elvanse fast snabbvärkande och inte vara under en hel ldag som älv, utan att att kommer på en gång,
hade haft 9st till men gav den till min bror för omtankens skull.
kommer ja känna ngt överhuvudtaget. finn det ngt jag kan göra för att det ska kännas mer eller tror ni attentinen slår på'!
Ha en trevlig vecka allihopa hoppas allt går bra på jobben! och hoppas nu blev bjudna på några galna raves xd haha. nej men skämt o sido!
Mvh Smokkkizz
Dem ska ja vara som Elvanse fast snabbvärkande och inte vara under en hel ldag som älv, utan att att kommer på en gång,
hade haft 9st till men gav den till min bror för omtankens skull.
kommer ja känna ngt överhuvudtaget. finn det ngt jag kan göra för att det ska kännas mer eller tror ni attentinen slår på'!
Ha en trevlig vecka allihopa hoppas allt går bra på jobben! och hoppas nu blev bjudna på några galna raves xd haha. nej men skämt o sido!
Mvh Smokkkizz
Ni pundare förtjänar att få hjärtinfarkter.

Citat:
hej
jag fick nyligen 10mg attentin eftersom effekten av 70mg elvanse inte räcker hela dagen. Jag tar Elvanse klockan nio varje morgon och det försvinner ut runt 2-3 och nu är det då tänkt att jag ska ta attentin för att det ska räcka hela dagen.
Har varit en process att övertala min läkare att jag faktiskt inte har effekt hela dagen (som bara i sig är otroligt provocerande grej att handskas med) och jag undrar hur pass mycket ni som har kombinerad medicin får? Vad är vanligt?
Jag får god effekt av 10 men det är redan ute vid 6-7 eftersom det bara verkar ~3h. Kan man få så man fyller på en gång till eller anses det vara "för mycket"?
Mvh
jag fick nyligen 10mg attentin eftersom effekten av 70mg elvanse inte räcker hela dagen. Jag tar Elvanse klockan nio varje morgon och det försvinner ut runt 2-3 och nu är det då tänkt att jag ska ta attentin för att det ska räcka hela dagen.
Har varit en process att övertala min läkare att jag faktiskt inte har effekt hela dagen (som bara i sig är otroligt provocerande grej att handskas med) och jag undrar hur pass mycket ni som har kombinerad medicin får? Vad är vanligt?
Jag får god effekt av 10 men det är redan ute vid 6-7 eftersom det bara verkar ~3h. Kan man få så man fyller på en gång till eller anses det vara "för mycket"?
Mvh
Attentin funkar många gånger bättre än elvanse. Man ska inte ha det i kroppen hela tiden. Om man bara tar det när det tynger som mest så blir det hur bra som helst eftersom att man behåller toleransen på en bra nivå.
Säger detta för att inspirera.
Vad gjorde alla med ADHD innan vi började med diagnoser? Tränade/satsade på det som var intressant. ADHD är en defekt i belöningssystem men fan vad det kan användas till sin fördel. Var och varannan entreprenör och vetenskapsmän har det. Genier.
Steve Jobs.
Ingvar Kamprad. Har en bekant som jobbade med honom som berättade att han brulade hjälpa till att lasta varor till lastbilar tidigt på mornarna vid 70 årsåldern. Vilken miljardär gör det? Einstein som aldrig kom i tid och fick leta efter nycklarna.
Georgio Armani. Äger en kavaj som han har sytt förhand. Han måste vara äldre än Gud idag.
Mozart, kunde inte behålla ett arbete och hade ekomiska problem. Musiken tillfredsställde honom.
Stan Lee. Aktiv i filmer för sina verk inom Marvel som 90-plussare.
Har en vän som äger 30 företag. Han jobbar minst 16 timmar om dagen och han gör bara det för att han måste göra det. Han äger många Ferrari-bilar. En gång fick jag låna.

Med detta sagt.
Jag tror att många begränsar sig själva och kapar ambitioner för att man är så inställd att passa in i vårt kalla samhälle. Det är en fördel, men det kanske handlar om intelligens. Det brukar höra ihop med diagnosen. (Men icke vice versa)
Har ADHD i maxad skala. Jag kan inte sitta stilla. Provade medicinering för nåt år sedan. Gjorde underverk i början. Det var nästan chokerande hur samlad jag var och kunde göra allt utan belastning.
Det blev lite sämre för när man har upplevt att man kan funka normalt och inte behöver göra saker för att man måste, så vill man inte vara utan det. Det är fällan.
Jag levde utan det i nästan 30 år och jag blev framgångsrik genom mina intressen. Inget hade funkat annars. Jag kommer bli känd för min arbeten för att jag jobbar mer än alla andra inom den fronten. Det gick bra innan och önskade ibland att jag aldrig fick diagnosen. Den kom när jag gick in i väggen.
Slutligen.
Klart du ska kräva det du har rätt till (dvs om du har ADHD och inte är en patetisk pundare som belastar samhället.) Det är allt annat än enkelt att leva med det.
Säg som det är eller byt läkare min vän!

Senast redigerad av Vermillions 2020-08-09 kl. 08:19.
Senast redigerad av Vermillions 2020-08-09 kl. 08:19.