Metamina suuuugerrrr!!! efter 1 års väntan, och alla possitiva hyllningar till denna ''underbara medicin'' så är jag besviken.... har haft de utskrivet i ett halvår och har provat alla doseringar, från lägsta o gått uppåt sakta, tiden mellan doserna, 3-4h.. ja finns inget ja inte provat ändå ger den inte den effekten man fick av elvanse eller ritalin... metamina gör mig o några andra som ja läst... typ tyst & osocial, innåtvänd, nervös, liite koncentration o börjar man på nåt så fastnar man men metamina var inte wow som alla verkade skriva o ta den till skyarna.. jag har provat alla doseringar och läkaren skriver bara ut och höjer min dos, har tagit pauser också men ändå..samma konstiga effekt, på elvanse o ritalin blev man iallafall PRATGLAD, SOCIAL, UTÅTVÄND, GLAD osv... men metamina gör mig ''tom'' tycker ''inget'' lite koncentration ger den men de som säger att metamina saknar biverkningar är fan helt körda! metamina har lika mycket biverkningar som resten, dock inte i samma stora utsträckning... ja får enorm käksmärta, gör ont när ja gapar, pratar, eller ska sova o ansiktet kommer mot kudden, AT .. ångest men inte lika mkt som på concerta o ritalin, diarre har ja haft sen ja började o som ja sa har testat o legat på alla doser men ändå finns dessa vidriga biverkningar kvar och jag får enorma led och muskelsmärtor, knäsmärta och ja mina käken... detta är varje dag.. dagarna UTAN METAMINA är ja mitt vanliga adhd person MEN JAG ÄR GLAD OCH SOCIAL OCH INTE TOM PÅ KÄNSLOR... metamina gör en tyst o ''inåtvänd'' fått höra de av vänner o familjemedlemmar om vrf jag är så tyst o tillbakadragen, man är tom i huvudet, inga känslor, inte de minsta glad inte ledsen/deprimerad heller men under at:n så känner man sig nedstämd, ångest, lättretlig o mkt mer.. så ALLA NI SOM HYLLAR DENNA '' BIVERKNINGSFRIA '' O ''PERFEKTA'' MEDICIN ska veta att den ÄR INTE DE MINSTA PERFEKT, HÅLLER MED OM ATT BIVERKNINGARNA ÄR MINDRE JÄMFÖRT M RESTEN AV CS MEDICINERNA MEN man känner ingen lust, glädje, osv.. tom i huvudet, ingen motivation får jag heller ... detta fick ja mkt på elvanse o ritalin osv.... vet att fler känner igen sig utav de ja skriver..vidriga biverkningar som INTE försvinner är enorm smärta i käkarna o munnen, runt öronen samt led o muskelvärk i nacken och benen, knä o ja överralt på kroppen, diarre som ej försvinner o denna tomhetskänsla och INGEN motivation alls,
FYFAN metamina var den sista utvägen.. hade hört så mkt bra om den men den gör och gjorde mig värre...har inte ätit o tar pauser lite då o då trots att läkaren säger att ja ska äta varje dag o han skriver ut flera burkar i månaden. När ja tar upp biverkningarna me honom är hans svar, alla är individuella och dessa biverkningar som ja beskriver är inte ovanligt men förekommer mindre o att ja ska fortsätta äta... jag har INGEN positiv effekt av metamina alls.. den gör mig seg, omotiverad , tar bort glädje, gör mig tom osv.. :S
vill inte fortsätta mera.. när man tar pauser känner man sig extremt trött o så i några dagar men man är glad o så.. men såklart med alla adhd symptom. Flera burkar skriver han ut per månad o säger att jag bara ska öka, har testat alla doser som ja nämnde flera gånger men samma SKIT EFFEKTER O BESVÄR på alla doserna trots MÅNGA noggranna upptrappningar och tiden mellan doserna. ligger just nu på 70mg per dag, 3-4gg, har testat 5 gg o ja har testat alla doser med olika intervaller men ändå SAMMA SKIT EFFEKTER... tar bort glädje o motivation, gör en tyst och inåtvänd/osocial o mer... man känner sig HELT TOM, vill inte göra något och ibland TRÖTT...och AT:n är inga dans på rosor, inte för min del iallafall.