Citat:

Ursprungligen postat av 
mongomanish

Ja det är väl det som är min fundering om det faktiskt kommer med någon risk? Jag skulle helst bara ha medicin, gärna så kortverkande som möjligt för att ha när jag pluggar samt när jag har mötesdagar på jobbet. 
Jag har egentligen inte känt något större behov av medicin men sen det att jag började att studera på universitet och började överväga att skaffa jobb där jag kommer behöva sitta mer still och delta i fler möten än vad jag gör på min nuvarande arbetsplats så började jag fundera över om det kanske skulle vara värt att testa igen. Samtidigt så vill jag absolut inte riskera att det ska leda till att jag börjar knarka igen. Jag tänker spontant att det inte borde vara något större problem, jag har ändå haft en stabil nykterhet i många år men känner ändå att insatsen är stor även om risken kan anses som relativt liten. Jag får fundera lite och rådfråga en läkare och vara öppen och ärlig med min bakgrund och min oro.

Det är ju ingen mirakel medicin precis. Läkare kommer vilja att du äter det varje dag som de flesta mediciner men då tappar man ju den där fokuserande effekten som du antagligen är väl medveten om.
Precis men attentin e ju den kortverkande o get mest "fokus". Saknar lis molekylen så den går ju att snorta,skjuta eller vad du nu gör.
Skulle du vara ärlig med läkare skulle du nog inte få något annat än just elvanse då den har minst missbruk potential eller något alls då du även riskerar läkarens rykte lite om du förstår vad jag menar.
Hoppas saker löser sig och att du inser att du inte behöver någon medicin om du klarat dig så länge utan. 

Mvh