2009-03-20, 16:30
Medlem
Oroväckande bieffekter

Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Väl sammanfattat tycker jag.

Tycker som du att man får ut maximalt två timmars rus, med marginellt ökad energi och möjligtvis en antydan till eufori.

Efter två timmar erövrar hjärtklappningen ruset, man blir dessutom seg/slö och extremt lättirriterad.

Har även noterat "tryck" över bröstet, huggande smärta i hjärttrakten (i samband med alk.) samt oroväckande nervryckningar lite varstans.

Preparatet känns för riskabelt för att användas annat än vid möjligen någon enstaka gång.

Märkligt nog verkade SmartDrugs´s MDPV inte ha lika påträngande

bieffekter, detta kan dock vara inbillning.

Det verkar som ni har råkat ut för "bad batch", helt enkelt.
Under tre års tid med praktiskt taget, daglig kontakt med
MDPV jar jag råkat ut en gång för liknande symptom.
Så småningom kunde man konstatera att det var knappast
fråga om MDPV, fast det såldes av BZP som sådan.
Är det vit, eller ljus brunt (beige) som ni har tagit?
Citera
2009-03-20, 16:56
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Read-Bull
Det verkar som ni har råkat ut för "bad batch", helt enkelt.
Under tre års tid med praktiskt taget, daglig kontakt med
MDPV jar jag råkat ut en gång för liknande symptom.
Så småningom kunde man konstatera att det var knappast
fråga om MDPV, fast det såldes av BZP som sådan.

BZP-A2's dåliga var vitt va? Detta var beigebrunt, men förmodligen av annan kvalitet än SD´s som också hade snarlik beigebrun färg.

Anyway, kan nog vara just en dålig batch ja. Det skrivs föresten om föroreningar i MDPV på utländska forum, pyrrilidin eller något liknande har jag för mig.
Citera
2009-03-21, 02:55
Medlem
hydrochlorides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Read-Bull

Ljust brunt från meph.nu någon vecka innan de stängde ned. Luktar lite jordigt och unket.
Citera
2009-03-21, 03:03
Medlem
hydrochlorides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Det skrivs föresten om föroreningar i MDPV på utländska forum, pyrrilidin eller något liknande har jag för mig.

Enligt inlägg skrivna på ett utländskt drogforum som behandlar RC:s så ska det finnas en batch mdpv som är förorenat med pyrrolidine. Detta ska tydligen inte vara något problem så länge man ej röker substansen enligt inlägg på samma forum

"SWIM has only sampled the old pyrrolidine contaminated sample and it was fantastic stuff. The contaminant was only a problem if vaporized. SWIM has not sampled any of the new product because the descriptions made SWIM think it was not MDPV or a poor synth."

"Pyrrolidine is not all that toxic, particularly with the 1-2% amount in the final product (10mg dose = 100=200mcg of impurity). However, it is toxic to lung tissue when vaporized."

Hittar även detta som kan vara intressant info om skillnaden mellan det vita och det bruna:

"There are two very distinct batches going round at the moment. One of them is likely not MDPV. Swim has sampled both and read round so this should be useful information to anyone trying this substance.

The original contaminated batches with pyrrolidine seems to have disappeared, luckily. Leaving these two.

There is the white batch that is popular in the UK due to a few UK vendors. And there is a slightly tanned color MDPV doing circles in europe, and coming over the the US and UK sometimes.

The effects seems to be that you will need about 2-3 times the dosage of the white power compared to the tan colored stuff. Swim was able to sniff 12mg of the white stuff (after testing its potency for a while) without becoming unconfortably overstimulated (infact nicely so), whereas just 6mg of the tan colored MDPV would have made him very uneasy, yes very stimulated but with dark overtones, feeling that you've proably just done a bit too much and theres a kind of anticipation that something is not quite right. Feeling was combatted perfectly with moderate dosing of NaGHB or GBL, however. So probably due purely to excessive CNS stimulation.

So, the pure white powder variety seems to need more dosing than usual MDPV, more freqent dosing, is much speedier, disturbs sleep, has no aphrosiac qualities and has an average comedown if used to excess. Side effects helped by CNS depressants.

The tan color variety is MUCH more stimulating so needs less dosage (2-5mg), acts as a POTENT aphrodisiac (which have been said to rival those of methamphetamine when dosed correctly [3]. [which trust me, swim can vouch for!]), has been noted to give an uneasy feeling when more than 5mg or so is used at once and cause panic attacks in stimulant intollerant users (well solved with CNS depressants like GHB or benzo's) also disturbs sleep and has a bloody awful comedown if too much is used, with posterial hypotension and lightheadedness often noted for a few hours after stopping"
Citera
2009-03-22, 04:13
Medlem
Två sortter

Citat:
Ursprungligen postat av hydrochloride
Enligt inlägg skrivna på ett utländskt drogforum som behandlar RC:s så ska det finnas en batch mdpv som är förorenat med pyrrolidine. Detta ska tydligen inte vara något problem så länge man ej röker substansen enligt inlägg på samma forum

"SWIM has only sampled the old pyrrolidine contaminated sample and it was fantastic stuff. The contaminant was only a problem if vaporized. SWIM has not sampled any of the new product because the descriptions made SWIM think it was not MDPV or a poor synth."

"Pyrrolidine is not all that toxic, particularly with the 1-2% amount in the final product (10mg dose = 100=200mcg of impurity). However, it is toxic to lung tissue when vaporized."

Hittar även detta som kan vara intressant info om skillnaden mellan det vita och det bruna:

"There are two very distinct batches going round at the moment. One of them is likely not MDPV. Swim has sampled both and read round so this should be useful information to anyone trying this substance.

The original contaminated batches with pyrrolidine seems to have disappeared, luckily. Leaving these two.

There is the white batch that is popular in the UK due to a few UK vendors. And there is a slightly tanned color MDPV doing circles in europe, and coming over the the US and UK sometimes.

The effects seems to be that you will need about 2-3 times the dosage of the white power compared to the tan colored stuff. Swim was able to sniff 12mg of the white stuff (after testing its potency for a while) without becoming unconfortably overstimulated (infact nicely so), whereas just 6mg of the tan colored MDPV would have made him very uneasy, yes very stimulated but with dark overtones, feeling that you've proably just done a bit too much and theres a kind of anticipation that something is not quite right. Feeling was combatted perfectly with moderate dosing of NaGHB or GBL, however. So probably due purely to excessive CNS stimulation.

So, the pure white powder variety seems to need more dosing than usual MDPV, more freqent dosing, is much speedier, disturbs sleep, has no aphrosiac qualities and has an average comedown if used to excess. Side effects helped by CNS depressants.

The tan color variety is MUCH more stimulating so needs less dosage (2-5mg), acts as a POTENT aphrodisiac (which have been said to rival those of methamphetamine when dosed correctly [3]. [which trust me, swim can vouch for!]), has been noted to give an uneasy feeling when more than 5mg or so is used at once and cause panic attacks in stimulant intollerant users (well solved with CNS depressants like GHB or benzo's) also disturbs sleep and has a bloody awful comedown if too much is used, with posterial hypotension and lightheadedness often noted for a few hours after stopping"
Tack för info förmedling.
Själv brukar jag kalla den vita för "salongs MDPV", lite tråkig och formell i
jämförelse med den brunaktiga som har påtagligare "skruv".
Citera
2009-03-25, 03:39
Medlem
CoiloCs avatar
Har läst på lite nu, och det verkar råda väldigt olika åsikter gällande MDPV och dess prisvärdhet?
Jag har en viss tendens att alltid få hjärtklappningar av Centralstimulantia (jag har fortfarande hög puls från i söndag/måndags då jag intog Concerta) så jag antar att MDPV kommer ge helvetiska hjärtklappningar?

Någon som kan säga om detta är värt att köpa?
Jag har då främst ND i åtanke.
Senast redigerad av CoiloC 2009-03-25 kl. 03:41.
Citera
2009-03-25, 15:15
Medlem
Splatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoiloC
Har läst på lite nu, och det verkar råda väldigt olika åsikter gällande MDPV och dess prisvärdhet?
Jag har en viss tendens att alltid få hjärtklappningar av Centralstimulantia (jag har fortfarande hög puls från i söndag/måndags då jag intog Concerta) så jag antar att MDPV kommer ge helvetiska hjärtklappningar?

Någon som kan säga om detta är värt att köpa?
Jag har då främst ND i åtanke.

Jag testade MDPV nyligen för första gången. Det slog på ok med ett skönt rus som varade 2-3 timmar, men sen blev det bara jobbigt. Kommer inte att köpa det igen. Antar att det passar vissa o andra inte. Det var brunt.
Citera
2009-03-25, 16:19
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Splatter
Jag testade MDPV nyligen för första gången. Det slog på ok med ett skönt rus som varade 2-3 timmar, men sen blev det bara jobbigt. Kommer inte att köpa det igen. Antar att det passar vissa o andra inte. Det var brunt.

Hm, okej.
Du kan inte beskriva det där jobbiga lite mer ingående?
Så att man har åtminstone en liten aning om vad som väntar en?
Citera
2009-03-25, 20:38
Medlem
Splatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoiloC
Hm, okej.
Du kan inte beskriva det där jobbiga lite mer ingående?
Så att man har åtminstone en liten aning om vad som väntar en?

Som en tjack AT, fast något mindre!
Citera
2009-03-25, 20:40
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Splatter
Som en tjack AT, fast något mindre!

Hm, inte så farligt då med andra ord?
Jag är mer van brukare av Metylfenidat, har du några erfarenheter av det som du kan jämföra med?
Citera
2009-03-25, 22:12
Medlem
FroXies avatar
MDPV är hemskt, förstår verkligen inte hur folk kan vilja använda detta Desperata som fan?
Citera
2009-03-25, 22:35
Medlem
CoiloCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FroXie
MDPV är hemskt
Utveckla det tack?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto