2006-09-26, 02:32
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
metamfetamin > MDMA ???
Det r vl en smaksak, man kan ju inte riktigt jmfra de tv drogerna...
Citera
2006-09-26, 02:51
Medlem
LKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det r vl en smaksak, man kan ju inte riktigt jmfra de tv drogerna...

Nej... jag frstod inte riktigt vad formeln stod fr och
tolkade det som att han menade att MDMA r metamfetamin,
drfr "?".
Citera
2006-09-26, 08:02
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Nej... jag frstod inte riktigt vad formeln stod fr och
tolkade det som att han menade att MDMA r metamfetamin,
drfr "?".

MDMA r metamfetamin + metylendioxyringen.

s man kan vl sga p molekylrniv att MDMA r en variant av metamf.

samma sak gller ju fr metkatinon, allts metylon r inget annant n metkatinon + en vlgrande metylendioxyring.

..min "formel" var kanske inte helt perfekt dock
Citera
2006-09-26, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard

samma sak gller ju fr metkatinon, allts metylon r inget annant n metkatinon + en vlgrande metylendioxyring.

Men meta - inte sooooova p lnge.
Rent mdma = sova nr det gr ur.
hmmm
Citera
2006-09-26, 20:49
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indecline
Men meta - inte sooooova p lnge.
Rent mdma = sova nr det gr ur.
hmmm

yepp, genom att lgga till metylendioxyringen p metamfetaminmolekylen fr mnet helt andra egenskaper.

vissa kallar det kemi, andra kallar det magi.
Citera
2006-10-05, 19:49
Bannlyst
Tnkte prova substansen i frga ngon gng nsta vecka (har redan skickat efter). Brjar nog p 5mg nasalt fr att vara p skra sidan, max 10mg. Enligt bluelight verkar det vara en bra "smartdrug", eller en drog som helt enkelt gr en alert men inte stirrig, som metylfenidat fast utan bieffekter. Det enda som oroar mig (hittills, jag r bara p sida 4, ska lsa hela) skulle isfall vara blodtrycket och pfrestningarna fr levern. Men som sagt 5-10mg nasalt ska tydligen vara en bra dos. Jag frvntar mig egentligen inga amfetaminliknande effekter, s risken fr att jag ska punda p rejlt p det hr pulvret r vl minimal. Sen vet man ju inte alltid med lderlars om man verkligen fr det som utlovas, men eftersom det inte p ngot stt r en klassad substans och vidare eftersom vi inte har ngon srskild analoglag hr i Sverige ser jag inga mjliga problem p den fronten heller. Nvl, nu ska jag fortstta lsa. nska mig lycka till!
Citera
2006-10-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror_Didrik
Tnkte prova substansen i frga ngon gng nsta vecka (har redan skickat efter). Brjar nog p 5mg nasalt fr att vara p skra sidan, max 10mg. Enligt bluelight verkar det vara en bra "smartdrug", eller en drog som helt enkelt gr en alert men inte stirrig, som metylfenidat fast utan bieffekter. Det enda som oroar mig (hittills, jag r bara p sida 4, ska lsa hela) skulle isfall vara blodtrycket och pfrestningarna fr levern. Men som sagt 5-10mg nasalt ska tydligen vara en bra dos. Jag frvntar mig egentligen inga amfetaminliknande effekter, s risken fr att jag ska punda p rejlt p det hr pulvret r vl minimal. Sen vet man ju inte alltid med lderlars om man verkligen fr det som utlovas, men eftersom det inte p ngot stt r en klassad substans och vidare eftersom vi inte har ngon srskild analoglag hr i Sverige ser jag inga mjliga problem p den fronten heller. Nvl, nu ska jag fortstta lsa. nska mig lycka till!

Lycka till!
Har ocks lst endel i trden p bluelight och det verkar helt klart fungera som centralstimulerande. r sjlv riktigt nyfiken men jag kommer vnta tills du testat detta innan jag eventuellt bestller ngt. sjlv
Citera
2006-10-06, 03:21
Medlem
LKrisss avatar
Citat:

Jag hnger inte med. Typ som att pron r en variant av pplen,
drfr kan man nstan sga att pron r pplen?
Citera
2006-10-06, 13:24
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Jag hnger inte med. Typ som att pron r en variant av pplen,
drfr kan man nstan sga att pron r pplen?

ptja rtta mej om jag har fel, men jag tror MDMA r en sk analog av metamfetamin.

ta en titt hr: http://www.erowid.org/cgi-bin/chem_c...ine_3d_mid.jpg s framgr saken klart & tydligt.

dessutom talar namnen sitt tydliga sprk:

metamfetamin
3,4-metylendioxymetamfetamin

edit: av ngon anledning blir lnken fel.. blddra fram till "methamphetamine 3D" isf.
Citera
2006-10-06, 17:02
Medlem
LKrisss avatar
Citat:
ptja rtta mej om jag har fel, men jag tror MDMA r en sk analog av metamfetamin.

ta en titt hr: http://www.erowid.org/cgi-bin/chem_c...ine_3d_mid.jpg s framgr saken klart & tydligt.

dessutom talar namnen sitt tydliga sprk:

metamfetamin
3,4-metylendioxymetamfetamin

edit: av ngon anledning blir lnken fel.. blddra fram till "methamphetamine 3D" isf.

Ok, vi ser det olika tydligen.
Jag lser 3,4-metylendioxymetamfetamin
som mdma, och metamfetamin som endast "ma".
Visst, det finns ngon form av likheter, men jag tycker att de vldsamma olikheternai substanserna gr att de inte kan kallas samma sak.
Citera
2006-10-11, 07:27
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror_Didrik

har du kommit ngonstans i forskandet? good luck anyway.

i denna http://www.flashback.org/showthread.php?t=385685 trden tror dom att MDPV funkar som methylon!
Citera
2006-10-11, 13:21
Medlem
Ralf2s avatar
Jag tog lite MDPV fr ngra dagar sen. Till en brjan var det ganska behagligt, man knde en svag eufori och man blev rtt stimulerad, satt och skrev en massa skit p irc osv. Men efter ngra timmar brjade jag istllet knna mig obehaglig till mods, kndes nstan som nn halv-AT. Kanske skulle g att bota med att ta mer, men det prvade jag inte.

Tyvrr vet jag inte exakt dos, eftersom det var hemma hos en kamrat som inte hade nn vg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in