Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-09-24, 21:31
  #1
Medlem
likeithards avatar
MDPV påstås vara en ren energigivande produkt, med ritalinliknande effekt & ämnet i sej ska tydligen vara en variant utav methylone - 2 orsaker som gör detta ämne extremt intressant tycker jag!

det känns som man bör bunkra upp, bra lagliga stimulanter finns det ju inte allt för gott om.. & dom brukar försvinna lite för fort från marknaden!

MDPV kan nog tänkas vara en oerhört god energizer exemeplvis om man ska jobba & har sovit dåligt, eller om man helt enkelt är trött & sliten.
det kan nog tänkas vara ett hyfsat substitut till tjack vid festliga tillfällen.

en sak till: någon som sitter inne på mer info om ämnet? det var lite svårt att hitta någon info om MDPV

edit: ND & CA är återförsäljare av MDPV.
Citera
2006-09-24, 21:47
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
MDPV påstås vara en ren energigivande produkt, med ritalinliknande effekt & ämnet i sej ska tydligen vara en variant utav methylone - 2 orsaker som gör detta ämne extremt intressant tycker jag!

det känns som man bör bunkra upp, bra lagliga stimulanter finns det ju inte allt för gott om.. & dom brukar försvinna lite för fort från marknaden!

MDPV kan nog tänkas vara en oerhört god energizer exemeplvis om man ska jobba & har sovit dåligt, eller om man helt enkelt är trött & sliten.
det kan nog tänkas vara ett hyfsat substitut till tjack vid festliga tillfällen.

en sak till: någon som sitter inne på mer info om ämnet? det var lite svårt att hitta någon info om MDPV

hur är det med methylone egentligen?
är det lagligt i sverige eller är det listat?
kan inte hitta ngn info
Citera
2006-09-24, 21:49
  #3
Medlem
Är inte methylone det aktiva ämnet i ADHD medicin?
Citera
2006-09-24, 21:57
  #4
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Är inte methylone det aktiva ämnet i ADHD medicin?
Nä, du tänker på metylfenidat... Metylon var en forskningskemikalie som vissa tyckte liknande MDMA (medan andra blev väldigt besvikna på)...
Citera
2006-09-24, 22:07
  #5
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Är inte methylone det aktiva ämnet i ADHD medicin?

methylone (metylendioxymetkatinon, bk-MDMA, MDMC) är nära släkt med MDMA (som ni givetvis redan har listat ut, då namnen är slående lika).

metamfetamin > MDMA
metkatinon > metylone

typ.

edit: vill man, så kan man som Nemesis1 använda det svenska ordet "metylon"

föresten, vad tror ni andra om saken? MDPV - bra eller anus?
Citera
2006-09-24, 22:39
  #6
Medlem
negativeApes avatar
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=47047
Citera
2006-09-24, 22:48
  #7
Awaiting Email Confirmation
Jag vill utfärda en varning för MDPV och läderlappen är lika oansvarig som vanligt som beskriver det som ett alternativ till Methylone.

Ruset är inte det minsta lik Methylone, och stimulerande effekten är rätt oansenlig. Dock kan det vara rätt beroendeframkallande på något konstigt sätt. Ingen direkt eufori infinner sig men man vill ändå på det igen. Avtändningen obehaglig med krypningar och ryck i kroppen.

Rektal administrering i SMÅ (SMÅ!!!) doser ger en rätt kraftfull men mycket kortvarig rush.

Säkerheten hos ämnet har diskuterats på vissa forum. Man vet inte mycket om det, men diskussionerna har varit oroväckande ibland.

Detta är ingen drog jag vill se en stor massa börja använda. Dosering är mycket svårt, ruset pissigt men beroendeframkallande samt att riskprofilen inte ser lovande ut. Bort från marknaden direkt tycker jag!

Jag uppmanar alla att inte beställa detta ämne.
Citera
2006-09-25, 13:51
  #8
Medlem
mesmerizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negativeApe
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=47047


Tack, då vet vi. Det var med andra ord ANUS ANUS ANUS. Fan tänker aldrig testa :/
Citera
2006-09-25, 19:32
  #9
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitae
Ingen direkt eufori infinner sig men man vill ändå på det igen. // Avtändningen är obehaglig // ruset pissigt men beroendeframkallande.

det låter väldigt likt metylfenidat, ett diffust, vagt uppåtrus, i princip utan eufori - men endå behagligt.
Citera
2006-09-25, 19:37
  #10
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
det låter väldigt likt metylfenidat, ett diffust, vagt uppåtrus, i princip utan eufori - men endå behagligt.

Mycket möjligt. Det har diskuterats att det nog är en mycket specifik dopaminerg återupptagshämmare. Både metylfenidat och kokain är dopaminerga återupptagshämmare. Har aldrig provat något av dem så jag kan inte jämföra.
Citera
2006-09-26, 00:13
  #11
Medlem
rcilikes avatar
Hittade lite mer information om MDPV på bluelight:
http://www.bluelight.ru/vb/showthrea...highlight=mdpk
Citera
2006-09-26, 02:26
  #12
Medlem
LéKrisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
methylone (metylendioxymetkatinon, bk-MDMA, MDMC) är nära släkt med MDMA (som ni givetvis redan har listat ut, då namnen är slående lika).

metamfetamin > MDMA
metkatinon > metylone

typ.

edit: vill man, så kan man som Nemesis1 använda det svenska ordet "metylon"

föresten, vad tror ni andra om saken? MDPV - bra eller anus?

metamfetamin > MDMA ???
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback