2020-11-22, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Verkar f.ö. som att Circle K har ändrat sina villkor och nu erbjuder samma bonus som Shell och Preem:

https://www.circlek.se/mastercard

Bästa tankkortet?
Citera
2020-11-27, 09:35
Medlem
Är det någon som har redan provat "Komplett" prismatch?

Deras villkor är krångligt ( https://www.komplett.se/kundservice/prismatch/ ) :
"Det finns några undantag från vår Prismatch, se nedan. Prismatchningen gäller endast konkurrenter som är registrerade i Sverige och deras ordinarie priser. Prismatch omfattar därför inte produkter som är på kampanj eller rabatterade hos vår konkurrent, såsom i dessa scenarion:

Säsongskampanjer t.ex. Black Week/Green Weekend, Mellandagsrea
Geografiskt specifika priserbjudanden
Rabatterat pris knutet till en fysisk butik
Partiköp
Erbjudanden som gäller till ett ”begränsat antal”
Kundklubbserbjudande / Medlemserbjudande
Öppningserbjudande
Lokala lagertömningar
Lokala readagar"

Det är nästan aldrig nu för tiden att man köper någonting som inte är "på kampanj eller rabatterade". Det finns ofta minns 10%, studentrabatt eller var som helst. Intressant att Komplett har en prismatch som är nästan omögligt att använda.
Citera
2020-11-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderguy
Är det någon som har redan provat "Komplett" prismatch?

Har inte testat, men tänker samma som dej. Verkar helt omöjligt att nyttja den då det nästan alltid är kampanjer, eller iaf fejkkampanjer nu för tiden.
Citera
2020-11-27, 13:43
Medlem
Citat:
Intressant att Komplett har en prismatch som är nästan omögligt att använda.
En killgissning antar jag.
Citera
2020-11-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Köpte för ett tag sedan en mobil hos Komplett.se efter att ha upptäckt att de prismatchar sina svenskregistrerade konkurrenters priser.

Med deras ”Prismatch”, i mitt fall mot Telefonshoppens pris, blev priset några hundralappar lägre. Sedan tillkom Komplettkortets 4-procentiga bonus. Ett plus är att de har fria returer om man ångrar sitt köp.

https://www.komplett.se/kundservice/

Hur gjorde du? Telefonen som var billigare på en annan webbsida var utan rabbatt eller kampanj?
Citera
2020-11-27, 16:53
Medlem
Citat:
Hur gjorde du? Telefonen som var billigare på en annan webbsida var utan rabbatt eller kampanj?
Rätt enkelt faktiskt. Jag gick in på Prisjakt för att hitta det lägsta priset från en svenskregistrerad webbutik, i mitt fall Telefonshoppen. Ringde därefter Komplett som efter en liten kontroll skickade mig en produktlänk med det avtalade priset. Sedan var det bara att fullfölja köpet och betala med Komplettkortet.

Mitt pris var inget kampanjpris hos Telefonshoppen. Däremot var min telefon en kampanjvara hos Elgiganten vars pris Telefonshoppens prisrobot matchade.
Citera
2020-11-30, 20:30
Medlem
Taurus-s avatar
Har preems mastercard och har varit nöjd ända tills det inte längre var gratis att betala fakturor.

Läste nu senast på om kompletts kort som lät intressant, tyvärr kan man inte betala fakturor via deras app.

Har ni tips på liknande kort med bonus på köp, men där man kan betala fakturor gratis? Gärna en smidig app också.
Citera
2020-11-30, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus-
Har preems mastercard och har varit nöjd ända tills det inte längre var gratis att betala fakturor.

Läste nu senast på om kompletts kort som lät intressant, tyvärr kan man inte betala fakturor via deras app.

Har ni tips på liknande kort med bonus på köp, men där man kan betala fakturor gratis? Gärna en smidig app också.

E-faktura för Preem ?

Jag använder Shells mastercard som är snarlikt Preems och det är Ikano som är utgivare av båda korten.
Appen Skipp för översyn + random internetbank där jag får e-fakturan.
Det borde fungera med Preem också antar jag?
Citera
2020-11-30, 22:31
Medlem
Taurus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
E-faktura för Preem ?

Jag använder Shells mastercard som är snarlikt Preems och det är Ikano som är utgivare av båda korten.
Appen Skipp för översyn + random internetbank där jag får e-fakturan.
Det borde fungera med Preem också antar jag?

Jag menade att exempelvis kunna betala pappersfakturor med kortet. Förut var det kostnadsfritt att betala fakturor via betalo (gällde alla ikanokort?), sedan en tid tillbaka har det införts en avgift.
Citera
2020-11-30, 23:34
Avslutad
Jag tänkte skaffa kreditkort snart när jag börjar jobba, undrar dock om ansökan kommer gå genom för t.ex SAS Amex classic som jag tänkte köra på. Läst att de har krav på 120 000 som årsinkomst vilket min lön är över utan problem. Senaste åren när jag har varit student har jag dock knappt jobbat alls, någon som vet om det kommer gå i och med att aktuella lönen när jag söker kommer vara bra nog eller måste man ha ett år eller så av inkomster innan för att bli godkänd? God ekonomi och inga betalningsanmärkningar eller så i övrigt.
Citera
2020-12-01, 03:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bluewhite555
Jag tänkte skaffa kreditkort snart när jag börjar jobba, undrar dock om ansökan kommer gå genom för t.ex SAS Amex classic som jag tänkte köra på. Läst att de har krav på 120 000 som årsinkomst vilket min lön är över utan problem. Senaste åren när jag har varit student har jag dock knappt jobbat alls, någon som vet om det kommer gå i och med att aktuella lönen när jag söker kommer vara bra nog eller måste man ha ett år eller så av inkomster innan för att bli godkänd? God ekonomi och inga betalningsanmärkningar eller så i övrigt.

Har verkligen SAS AMEX classic ett sådant krav om årsinkomst? Känns som att det är det enklaste kortet att få och när jag kollar runt lite snabbt så verkar det inte vara någon specifik årsinkomst? Menar du inte något annat SAS AMEX kort?
Citera
2020-12-01, 10:14
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Har verkligen SAS AMEX classic ett sådant krav om årsinkomst? Känns som att det är det enklaste kortet att få och när jag kollar runt lite snabbt så verkar det inte vara någon specifik årsinkomst? Menar du inte något annat SAS AMEX kort?

Jag tror det finns nån lag i Sverige att för att få ett kreditkort så måste man ha ekonomi för det, och numera så måste man ha en tillräckligt stor inkomst typ min 120k. Det hjälper inte alls om men tex har några miljoner på banken...

Har testat själv med noll i inkomst och några miljoner på banken och det blev nej (var ett annat kort, nämligen preemkortet, jag provade med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in