2024-12-23, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WD400
Kan någon hjälpa mig räkna ut vad det kostar att utnyttja Circle K Mastercard Extra, 10000kr och betala 1 månad efter räntefria perioden. Enligt deras kalkyl i appen blir det enbart 247kr i ränta och avgifter. Låter jätte billigt. Kan det verkligen stämma?

Det bästa är väl att betala av skulden med ett annat kreditkort. Så löser du allting nästa månad utan extra kostnader.
Citera
2024-12-23, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Det bästa är väl att betala av skulden med ett annat kreditkort. Så löser du allting nästa månad utan extra kostnader.
Vilket kreditkort ger möjligheten att betala räkning?
Citera
2024-12-23, 14:44
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj

Hur skulle det gå till menar du?
Citera
2024-12-23, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Hur skulle det gå till menar du?

Men betalar sin korträkning med Betalo.
Dock tar de en avgift på runt 3%
Citera
2024-12-23, 15:56
Medlem
Finns det ingen kreditkort som erbjuder att betala räkning utan att ta hjälp av 3de part? Tar betalo Klarna kort. Vad är avgiften på det isåfall?
Senast redigerad av WD400 2024-12-23 kl. 16:06.
Citera
2024-12-23, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag antar att du syftar på att Bank Norwegian fört in den nya valutan som heter Spenn istället för CashPoints? Jag har dock valt cashback som bonussystem så det är inget som påverkar mig.

Ja, nu får man inte cashpoint på vardagsköp längre.
Citera
2024-12-23, 17:25
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Ja, nu får man inte cashpoint på vardagsköp längre.

Det är beklagligt. Det är nog bara en tidsfråga innan man inte längre kan få någon cashback. Den dagen kommer jag definitivt säga upp mitt medlemskap.
Citera
2024-12-24, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Hur funkar det med fakturor från kreditkort när returer av grejer man köpt inte hunnit gå igenom än? Fakturan är ju vad den är liksom. Man får betala den och sen blir nästa faktura mindre när returerna gått igenom?

Är själva i samma sits, kan man inte bara justera fakturans belopp med returens värde? Det är en ganska stor summa returen ligger på och man betalar väl bara det man är skyldig?
Citera
2024-12-28, 07:51
Medlem
Efter att ha provat Amex Blue i två veckor och det inte accepterats på ett flertal ställen så betalade ja in utnyttjad kredit och sa upp kortet. Vi är inte sugna på att ha dubbla kreditkort för att byta kort när Amex inte fungerar. Nu ansökt om Gekås kortet. Vi handlar på Gekås minst en gång om året. Gekås är inte optimalt, egentligen inte det vi söker efter. Utan Refunder kreditkort eller Everyday kreditkort har passat oss bäst eftersom vi söker cashback. Är det någon mer som som känner igen sig och inte hittar det ultimata kreditkortet?
Citera
2024-12-28, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zepp1
Efter att ha provat Amex Blue i två veckor och det inte accepterats på ett flertal ställen så betalade ja in utnyttjad kredit och sa upp kortet. Vi är inte sugna på att ha dubbla kreditkort för att byta kort när Amex inte fungerar. Nu ansökt om Gekås kortet. Vi handlar på Gekås minst en gång om året. Gekås är inte optimalt, egentligen inte det vi söker efter. Utan Refunder kreditkort eller Everyday kreditkort har passat oss bäst eftersom vi söker cashback. Är det någon mer som som känner igen sig och inte hittar det ultimata kreditkortet?

Jag tycker inte det är så jobbigt med två kort. Jag kör med Amex Blue Cashback som default-kort i Apple Pay, skulle butiken mot förmodan inte ta emot kortet så trycker jag bara fram mitt Bank Norwegian Visa i Apple Pay, så det blir ett tryck mer än vid betalning med Amexet.
Citera
2024-12-29, 17:08
Avstängd
Varför funkar inte AMEX överallt för?? Så dumt. Är det högre kostnader för företag att tillåta betalningar med Amex?
Citera
2024-12-29, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Varför funkar inte AMEX överallt för?? Så dumt. Är det högre kostnader för företag att tillåta betalningar med Amex?

frågade en polare som jobbar i butik en gång och han sa amex var skitjobbiga för butiken för det tog lång tid att få pengarna och de hade högra avgifter än mastercard/visa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in