2020-11-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Vad tycks om AMEX Gold här inne? Tänker att man kan komplettera detta med kompletts kort när affären inte tar AMEX.
Men velar man AMEX cashback och Gold. Vilken tycker ni? Har AMEX Gold en bra cashback, om man väljer att dra av poängen på fakturan? Eller är det mer värt att använda AMEX cashback för det ändamålet?
Skaffa ett Amex Green nu, finns en kampanj nu där du får 232 000 MR poäng värda 1000:- om du löser in poängen som cashback efter att ha spenderat 25 000:-. Sedan säger du upp Green och blir värvad till ett Amex Cashback som du kör vidare på. Gold är ett bra komplement om du reser en del och använder Lounge on the go på Arlanda samt Priority passet några gånger per år. Skulle inte använda MR kort för intjäning.
Citera
2020-11-05, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik4fun
Skaffa ett Amex Green nu, finns en kampanj nu där du får 232 000 MR poäng värda 1000:- om du löser in poängen som cashback efter att ha spenderat 25 000:-. Sedan säger du upp Green och blir värvad till ett Amex Cashback som du kör vidare på. Gold är ett bra komplement om du reser en del och använder Lounge on the go på Arlanda samt Priority passet några gånger per år. Skulle inte använda MR kort för intjäning.
Vad kan du använda dessa MR mot? Cashback?
Citera
2020-11-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderguy
Vad kan du använda dessa MR mot? Cashback?
Flygbolag, Hotell, cashback, välgörenhet.
Citera
2020-11-05, 16:04
Medlem
Citat:
Flygbolag, Hotell, cashback, välgörenhet.
Ok. Man måste handla 25 000 t.o.m 28/2 2021 då, så cirka 7000Kr varje månad
Citera
2020-11-06, 16:41
Medlem
OtherBarrys avatar
Lite irriterad på Kompletts kreditkort, går inte att få e-faktura och ansöker man om autogiro dras bara minibeloppet.

Får sitta och klippa och klistra från appen, vet inte om det är värt bonuspoängen/cash backen...
Citera
2020-11-06, 18:03
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Lite irriterad på Kompletts kreditkort, går inte att få e-faktura och ansöker man om autogiro dras bara minibeloppet.

Får sitta och klippa och klistra från appen, vet inte om det är värt bonuspoängen/cash backen...

Visst, lite störande, men det handlar om 1 gång per månad.... Det hade varit en annan sak om det fanns konkurrenter med liknande villkor fast med E-faktura.
Citera
2020-11-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderguy
Är det någon som är redan köpt någonting på Komplett webbsida? Priserna verkar inte vara så intressant, så 4% cashback hjälper inte så mycket
Köpte för ett tag sedan en mobil hos Komplett.se efter att ha upptäckt att de prismatchar sina svenskregistrerade konkurrenters priser.

Med deras ”Prismatch”, i mitt fall mot Telefonshoppens pris, blev priset några hundralappar lägre. Sedan tillkom Komplettkortets 4-procentiga bonus. Ett plus är att de har fria returer om man ångrar sitt köp.

https://www.komplett.se/kundservice/
Citera
2020-11-06, 19:47
Medlem
eromasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Köpte för ett tag sedan en mobil hos Komplett.se efter att ha upptäckt att de prismatchar sina svenskregistrerade konkurrenters priser.

Med deras ”Prismatch”, i mitt fall mot Telefonshoppens pris, blev priset några hundralappar lägre. Sedan tillkom Komplettkortets 4-procentiga bonus. Ett plus är att de har fria returer om man ångrar sitt köp.

https://www.komplett.se/kundservice/

Verkar bra ska provas ngn gång

här nedan är villkoren på bonusen

Bonus på alla köp!

Med Komplett Bank MasterCard tjänar du automatiskt bonuspoäng på dina varuköp. Bonuspoängen kan användas som betalning av utestående belopp på ditt Komplett Bank MasterCard.

Så tjänar du bonus:
4% på alla köp hos Komplett.se
2% bonus på alla köp av varor på internet*
1% bonus på övriga varuköp

*Webbplatser som är registrerade som e-handel av Mastercard

Maximal intjäning av bonuspoäng är 500 per månad och 2000 sista 12 månaderna.

Att t ex tänka på max bonusen är 500 per månad
Citera
2020-11-08, 17:56
Medlem
Påminnelse om att idag är sista dagen att bli inbjuden till Amex och få 25 % extra i signup-bonus.
Citera
2020-11-08, 18:26
Medlem
Använder SJ Prio Svart Mastercard till nästan alla mina köp, åker ofta tåg i Sverige så i princip alla mina resor betalas med poäng.
Då kan man också avboka resan fram till avgång och få poängen tillbaka vilket jag ofta har nytta av.
Annars så betalar jag alltid räkningen och utnyttjar ingen kredit så räntor och sådant har jag ingen koll på, brukar få runt 3000-5000 poäng varje månad pga mina köp.
Citera
2020-11-14, 02:23
Avslutad
Citat:

Fan missade detta erbjudande. Men lutar åt att jag ändå kör på AMEX Grön i kombo med Komplett bank. Handlar mat med komplett bank, tankar samt annan vardaglig inhandel med komplett. AMEX grön tänker jag att jag kan använda när jag e-handlar typ och kanske vid restaurangbesök?
Känner inte att AMEX Gold är värt för mig då jag inte reser så mycket.
Varför är inte MR kort bra för intjäning?
Citera
2020-11-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Fan missade detta erbjudande. Men lutar åt att jag ändå kör på AMEX Grön i kombo med Komplett bank. Handlar mat med komplett bank, tankar samt annan vardaglig inhandel med komplett. AMEX grön tänker jag att jag kan använda när jag e-handlar typ och kanske vid restaurangbesök?
Känner inte att AMEX Gold är värt för mig då jag inte reser så mycket.
Varför är inte MR kort bra för intjäning?

MR ger lägre cashback än tex Amex Blue Cashback, om det inte är ett specialerbjudande så som Amex Green hade. Oavsett vilket Amex du väljer, se till att du blir inbjuden så att du får extra signup-bonus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in