2020-09-29, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Det är ju faktiskt väldigt bra. Om man skulle göra ett större köp där någongång så kan man ju försöka samla på sig lite innan samt denna 4% och då blir det ju en del.

Det blir det. Men glöm inte att bonusen är begränsad till max 2000 kronor per rullande 12-månadersperiod.
Citera
2020-09-29, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Det blir det. Men glöm inte att bonusen är begränsad till max 2000 kronor per rullande 12-månadersperiod.

Det är en nackdel med kortet. Tycker du man kanske ska kombinera detta kort med något annat då? Amex grön? Everyday?
Citera
2020-09-30, 08:05
Medlem
Citat:
Det är en nackdel med kortet. Tycker du man kanske ska kombinera detta kort med något annat då? Amex grön? Everyday?

Det är i alla fall inte aktuellt för mig. Jag köper inte så mycket grejer, överhuvudtaget, att jag kommer upp i den gränsen.
Citera
2020-09-30, 11:48
Medlem
Hur gör ni som är sambos när det gäller matkonto?
Hade varit nice att ha ett gemensamt där man samlar bonus ihop.
Går det att ha ett kort ihop som är kopplat med alla olika bonusar (tex ICA, willys osv)?
Sen undrar jag också om det går att dra sitt bonuskort på tex ICA men betala med sitt kreditkort så man får bonusen på båda korten?
Citera
2020-09-30, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerGrottman
Hur gör ni som är sambos när det gäller matkonto?
Hade varit nice att ha ett gemensamt där man samlar bonus ihop.
Går det att ha ett kort ihop som är kopplat med alla olika bonusar (tex ICA, willys osv)?
Sen undrar jag också om det går att dra sitt bonuskort på tex ICA men betala med sitt kreditkort så man får bonusen på båda korten?

De flesta matkedjor har kort som går att koppla ihop så att man gemensamt samlar bonus.

Ja, du kan betala med ett kreditkort och få bonus på det, och sen dra matkortet för att få poängen på det också. Det gör jag nästan jämt.
Citera
2020-09-30, 19:45
Avslutad
Citat:
De flesta matkedjor har kort som går att koppla ihop så att man gemensamt samlar bonus.

Ja, du kan betala med ett kreditkort och få bonus på det, och sen dra matkortet för att få poängen på det också. Det gör jag nästan jämt.

Hur fungerat detta konkret? Du har ett Ica kort där du samlar bonus och sedan drar dit kreditkort för att få "tillbaka" lite pengar?
Citera
2020-09-30, 20:18
Medlem
Citat:

Kan du berätta exakt hur du gjort?
Just nu har jag mitt icakort som jag använder till typ "allt". Detta kortet har jag sedan, utöver ICAS egna bonus, kopplat på Willys, Coop och Hemköp. Men har skaffat ett kreditkort nu och skulle då vilja ha ett kort som jag kan dra på samtliga butiker men sedan betala med mitt AMEX-kreditkort. Eller kan man lägga till så att AMEX:et är bonuskortet?

Vidare så har jag förstått det som att det inte går att sätta upp autogiron/månadsbetalningar på ett kreditkort, stämmer detta?
Senast redigerad av GregerGrottman 2020-09-30 kl. 20:22.
Citera
2020-10-01, 20:28
Medlem
Citat:
Just nu har jag mitt icakort som jag använder till typ "allt". Detta kortet har jag sedan, utöver ICAS egna bonus, kopplat på Willys, Coop och Hemköp. Men har skaffat ett kreditkort nu och skulle då vilja ha ett kort som jag kan dra på samtliga butiker men sedan betala med mitt AMEX-kreditkort. Eller kan man lägga till så att AMEX:et är bonuskortet?

Vidare så har jag förstått det som att det inte går att sätta upp autogiron/månadsbetalningar på ett kreditkort, stämmer detta?

På ICA kan du iaf koppla ditt Amex, så att när du betalar med ditt Amex registreras även ditt ICA-medlemskap, och du får då bonus från både ICA och Amex.
Citera
2020-10-01, 21:22
Medlem
Citat:

Det står här hur man gör:

https://www.ica.se/stammis-pa-ica/att-dela-stammiskonto/

Det är alltså stammiskontot som kopplas, inte kreditdelen.

Vad menar du med autogiro/månadsbetalningar? Vill du betala räkningar med kreditkortet? Det går, men det blir så mycket avgifter och räntor att det är idiotiskt att göra det.
Citera
2020-10-01, 21:23
Medlem
Citat:
Hur fungerat detta konkret? Du har ett Ica kort där du samlar bonus och sedan drar dit kreditkort för att få "tillbaka" lite pengar?

Ja, precis så funkar det.
Citera
2020-10-01, 21:29
Medlem
Citat:
Det står här hur man gör:

https://www.ica.se/stammis-pa-ica/att-dela-stammiskonto/

Det är alltså stammiskontot som kopplas, inte kreditdelen.

Vad menar du med autogiro/månadsbetalningar? Vill du betala räkningar med kreditkortet? Det går, men det blir så mycket avgifter och räntor att det är idiotiskt att göra det.
Så tex hyror, mobilräkning osv är det extra avgifter på? Hur kommer det sig?
Citera
2020-10-01, 21:32
Medlem
Citat:
Så tex hyror, mobilräkning osv är det extra avgifter på? Hur kommer det sig?

För att det räknas som kontantuttag tror jag, men jag är inte säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in