2020-11-18, 06:07
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Det fungerar, kom bara ihåg att gå via Rewards länkar till hemsidorna innan du handlar. Det tar någon dag innan rabatten registreras som ett plusbelopp i transaktionslistan.

Enda "haken" är väl att rabatten är på beloppet exklusive moms, så det blir lite mindre än vad man först kanske tänker sig.

Intressant, tack för svar.
Att det beräknas ex moms hade jag läst mig till och det är ju rätt naturligt när man tänker efter. Det som gjorde mig tveksam var att jag inte kan fatta hur de som ger bäst rabatt på hotellbokningar har råd att betala ut 10%. Jag trodde att hela deras provision var lägre än det.
Citera
2020-11-18, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Jag tänker att jag kommer köra med AMEX Cashback och Komplett bank. Kommer dock kombinera dessa samtidigt så betalar jag med Komplett bank när affären ej tar AMEX. Vilket kort rekommenderar du att tanka med?
Sedan så undrar jag också om du vet om man kan efter man sagt upp AMEX kortet efter dessa 15 månader bli inbjuden direkt efteråt och därmed få en gratis period igen? Eller måste man vänta lite? Känns också lite konstigt att behöva slänga kortet var 15:e månad haha. Man vad gör man inte för att slippa avgiften
Tanka med det som ger högst cashback. Dvs Amex Cashback om det fungerar.

Du får inte bli inbjuden till samma typ av Amex-kort inom 6 månader från att du sagt upp det. Men du kan däremot bli inbjuden till ett annat Amex-kort när du säger upp dit Cashback-kort. Du kan max ha två Amex-kort samtidigt.
Citera
2020-11-18, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Tanka med det som ger högst cashback. Dvs Amex Cashback om det fungerar.

Du får inte bli inbjuden till samma typ av Amex-kort inom 6 månader från att du sagt upp det. Men du kan däremot bli inbjuden till ett annat Amex-kort när du säger upp dit Cashback-kort. Du kan max ha två Amex-kort samtidigt.

Tack! Varför envisas folk med att skaffa ”renodlade” bensinkort såsom Preem och Shell kort när de bevisligen inte har samma cashback per krona? Finns det några andra fördelar med sådana kort?
Okej, då förstår jag. Låter rimligt med 6 månader. Under den tiden kör jag med Komplett och det andra AMEX om jag har något. Vad tycker du förresten om kort som Everydaycard som matkort?

Är det värt att betala räkningar med AMEX kortet?
Citera
2020-11-18, 15:27
Medlem
Vet någon hur det funkar för Komplett cashback med Skatteverket? Är det automatiskt?
Citera
2020-11-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderguy
Vet någon hur det funkar för Komplett cashback med Skatteverket? Är det automatiskt?

Bonusen är ingen inkomst av tjänst, du skattar inte på detta
Citera
2020-11-18, 16:04
Medlem
Citat:
Tack! Varför envisas folk med att skaffa ”renodlade” bensinkort såsom Preem och Shell kort när de bevisligen inte har samma cashback per krona? Finns det några andra fördelar med sådana kort?
Okej, då förstår jag. Låter rimligt med 6 månader. Under den tiden kör jag med Komplett och det andra AMEX om jag har något. Vad tycker du förresten om kort som Everydaycard som matkort?

Är det värt att betala räkningar med AMEX kortet?

Amex och Komplett är fortfarande bättre än Everyday-kortet.
Citera
2020-11-18, 18:04
Avslutad
Citat:
Amex och Komplett är fortfarande bättre än Everyday-kortet.

Tack kör på dessa då när det blir dags! Kan du bjuda in?
Citera
2020-11-18, 19:07
Medlem
Citat:
Tack kör på dessa då när det blir dags! Kan du bjuda in?
Absolut det ordnar vi
Citera
2020-11-18, 21:55
Avslutad
Citat:
Absolut det ordnar vi

Tack!
Citera
2020-11-18, 22:02
Medlem
Citat:
Absolut det ordnar vi

Finns det "värvning" också för Komplett?
Citera
2020-11-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderguy
Finns det "värvning" också för Komplett?
Nej tyvärr
Citera
2020-11-22, 21:33
Medlem
Verkar f.ö. som att Circle K har ändrat sina villkor och nu erbjuder samma bonus som Shell och Preem:

Citat:
*Bonus på köp

1 % bonus hos oss och 0,5 % bonus på övriga köp

https://www.circlek.se/mastercard
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här