Citat:
Ursprungligen postat av HrGrand
Nähä. Så vilket värde har ett drogtest? Det viktiga är resultatet av mitt arbete,
Ja, på ett sätt håller jag i högsta grad med om att det är förmågan som räknas. Kan man t.ex. få 1.9 på högskoleprovet samtidigt som man balanserar på lina, är allt okej. Samtidigt verkar det dumt att balansera på lina om man vill få ett bra resultat. Och kan man köra bil full utan att krocka, så har ingen rätt att klaga. Fast nu är hasch en mer förrädisk drog än alkohol (eftersom man kan få flashbacks långt efteråt), och att vara ledare för ett parti som profilerar sig analogt med nyliberalismen, är ett betydligt större ansvar än att sitta i en bil som på sin höjd kan köra in i en folkmassa. Om KLP misslyckas i sitt goda uppsåt och skämmer ut nyliberalismen genom en massa spring, så kommer befrielsen att skjutas upp kanske ytterligare 50 år jämfört med annars. Detta påverkar primärt 10 miljoner människor och indirekt hela världen. Tiotusentals människor kommer under denna tid att få ruttna bort i fängelser för brott mot saker som inte borde vara olagliga alls.
Vanligtvis har inte enskilda väljare den insyn som krävs för att säkert avgöra huruvida ledaren gör ett bra jobb eller inte. Det är tyvärr omöjligt att göra en bedömning av hur bra en ledare EGENTLIGEN är, baserat på nån snutt i TV eller liknande. Och det är av DENNA anledning, som indirekta indikatorer blir relevanta. Även om inte 100% av de som haschar tänker flummigt, så är en ledare som inte verkar hascha, generellt att föredra framför en ledare som verkar hascha. Alltså: Man måste generalisera i de fall där man inte har individuella fakta. Det enda jag vet om dig förutom att du gillar knark, är att du gillar bögar och att du tycker att Flashback ska censurera mer på sitt forum, och att du tycker att det är trevligt med rester som är inaktiva, eftersom de påminner om den forna lekstugan på Liberal Debatt. (Rätta om något av detta var fel)
Citat:
Ursprungligen postat av HrGrand
sen får väl du tycka vad du vill om att folk använder droger ibland.
Jag tycker absolut ingenting om huruvida "folk använder droger ibland". Jag har aldrig i hela mitt liv moraliskt fördömt nån enbart för att den knarkar. Så det argumentet är bara halmgubbe. Jag sa ju just det att jag inte ens moraliserar när det är sosse-Bodström som haschar, gick inte det in? Tvärtom, knarkare är vanligtvis svaga eller naiva människor som söker lyckan eller flykt, men kommit i dåligt sällskap, som vanligtvis behöver omyndigförklaras så att de kan få vård (och jag önskar dem allt gott, oavsett vilka dåd de än begått som följd av sin narkotiska bana). Men att istället sätta en sån människa att leda ett parti verkar mest vara ett utslag av 70-talshumor.
Man kan däremot fundera över vad nyliberala potentiella väljare tycker om detta, men jag antar att ni profilerar er gentemot målgruppen knarkare?