Citat:
Ursprungligen postat av Ratbeard
Tommie ar en bra partiledare, och det spelar ingen roll om han knarkar, han gor mycket bra for partiet.
Om det stämmer så är det bra. Fast utan insyn blir det ju helt omöjligt för alla utom partiets revisor (för en sådan finns väl isåfall, när nu styrelsearbetet är hemligt?) att ta ställning till huruvida detta är sant eller inte. Det blir då ett "köpa grisen i säcken"-parti. Varför satsa nyliberalismens framtid på ett så osäkert kort?
Har du insyn i styrelsearbetet eller hur vet du att han gör ett bra arbete? För att han framstår som en schysst snubbe när man skakar hand eller går ut och svingar en öl, typ? Sånt säger INGENTING om hurpass bra styrelsearbete man är kapabel att utföra.
Genom bl.a. erfarenheter av många människor som knarkar, tror jag mig veta tillräckligt mycket om knark och dess konsekvenser, för att kunna hävda att narkotika undantagslöst sätter ner en persons förmåga att utföra uppgifter av den typ som styrelsearbete medför, till en så enorm grad, att han måste vara rena supergeniet från början, om han efter narkotikans förflummande effekt fortfarande är en någorlunda bra styrelsemedlem.
Executive summary: Observera alltså att resonemanget ovan inte är "knark är omoraliskt" eller "knark borde förbjudas". Vad jag påstår är att knark gör folk flummiga, vilket påverkar arbetsresultatet. Hade han sysslat med att skriva partivisor eller rita partiaffischer hade jag inte nämnt saken överhuvudtaget. Beslutsfattande däremot, kräver logik.
Om han nu är så poppis, varför inte byta roll från partiledare till partimaskot, om ni nu så gärna vill profilera er genom knarket? Och låta nån med bevisat hög logisk förmåga ta över ledarskapet.