Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
På samma sätt kan och bör man argumentera för legalisering av droger.
Kan man verkligen det? Även om det finns argument för att droglegalisering skulle medföra konsekvenser som drogmotståndare gillar, så blir nog inte sammanvägningen sådan. Men när det däremot gäller prostitution kan jag inte se ett enda vettigt konsekvensbaserat skäl till någon form av förbud, utan bara argument som bygger på ren och skär gammelmoralism.
Citat:
Enbart att man gillar något för tillfället illegalt kommer inte ge något gensvar för legalisering hos väljarmassorna, det stämmer. (Du tröttnar aldrig på att mjölka det där uttalandet va?).
Mjölka och mjölka, jag kan inte se hur han kan sitta kvar när han uttrycker sig på det där viset. Okej att folk kan kläcka ur sig grodor som de inte står för, men det enda han har gjort efteråt är att mörka och lägga locket på. Ingen förklaring har getts på frågan. Så därför kan jag inte se något förmildrande. Nu vet jag inte om det finns några lämpligare kandidater men vederbörande är uppenbart olämplig.
Citat:
Men det finns inget motsatsförhållande i att man kan gilla att besöka prostituerade samtidigt som man inser att deras situation skulle förbättras av en legalisering. Även om misstänkliggörandet om att man bara vill förenkla sitt hor-konsumerade kommer som ett brev på posten.
Precis. Och det vore ju inte bra. Så just därför är det viktigt att man uttrycker sig diplomatiskt, och inte med ryggmärgen (dvs "jag gillar knark"-typen av partiledaruttalande). För även om man kanske menar nåt helt annat, så inte ens partimedlemmar att deras partiledare säger nåt som inte medlemmarna kan skriva under på. Fast nu kanske alla LP-medlemmar är bögar och knarkare, det vet jag inte, men isåfall föreligger inget problem.