2009-06-09, 22:38
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
Jag har donerat 500 spänn, detta motsvarar 2,1 % av min nettolön.

Jag förväntar mig att ni redovisar era donationer i denna tråd.

Jag har donerat 588:-, 2,1% av min nettolön och detta genomfört på Sveriges sämsta hotelluppkoppling, det borde ge en guldstjärna bara det.

In med mig i signaturjäveln..
Citera
2009-06-09, 22:44
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Jag har donerat 588:-, 2,1% av min nettolön och detta genomfört på Sveriges sämsta hotelluppkoppling, det borde ge en guldstjärna bara det.

Fan, då har du högre inkomst än vad jag har

Citat:
Ursprungligen postat av unsung
[
In med mig i signaturjäveln..

Ska bli!
Citera
2009-06-09, 22:48
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Fan, då har du högre inkomst än vad jag har

Förlåt..

Citat:
Ska bli!

Citera
2009-06-09, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MonkeyPla
På samma sätt kan och bör man argumentera för legalisering av droger.

Kan man verkligen det? Även om det finns argument för att droglegalisering skulle medföra konsekvenser som drogmotståndare gillar, så blir nog inte sammanvägningen sådan. Men när det däremot gäller prostitution kan jag inte se ett enda vettigt konsekvensbaserat skäl till någon form av förbud, utan bara argument som bygger på ren och skär gammelmoralism.

Citat:
Enbart att man gillar något för tillfället illegalt kommer inte ge något gensvar för legalisering hos väljarmassorna, det stämmer. (Du tröttnar aldrig på att mjölka det där uttalandet va?).

Mjölka och mjölka, jag kan inte se hur han kan sitta kvar när han uttrycker sig på det där viset. Okej att folk kan kläcka ur sig grodor som de inte står för, men det enda han har gjort efteråt är att mörka och lägga locket på. Ingen förklaring har getts på frågan. Så därför kan jag inte se något förmildrande. Nu vet jag inte om det finns några lämpligare kandidater men vederbörande är uppenbart olämplig.

Citat:
Men det finns inget motsatsförhållande i att man kan gilla att besöka prostituerade samtidigt som man inser att deras situation skulle förbättras av en legalisering. Även om misstänkliggörandet om att man bara vill förenkla sitt hor-konsumerade kommer som ett brev på posten.

Precis. Och det vore ju inte bra. Så just därför är det viktigt att man uttrycker sig diplomatiskt, och inte med ryggmärgen (dvs "jag gillar knark"-typen av partiledaruttalande). För även om man kanske menar nåt helt annat, så inte ens partimedlemmar att deras partiledare säger nåt som inte medlemmarna kan skriva under på. Fast nu kanske alla LP-medlemmar är bögar och knarkare, det vet jag inte, men isåfall föreligger inget problem.
Citera
2009-06-10, 19:28
Medlem
På tal om 2,1%-målet, när "nollställs" den listan? Eller när bör den göra det? 25:e varje månad? 1:a?

Tänk när den listan är för lång för att ha som signatur, då är vi på god väg mot riksdagen..
Citera
2009-06-10, 20:16
Medlem
Partiet fick hela två röstar i EU-valet
Citera
2009-06-10, 20:29
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Partiet fick hela två röstar i EU-valet
Nej, noll röster är registrerade under namnet "Liberala partiet" så vitt jag kan se. (Skrev jag så otydligt?!)
http://www.val.se/val/ep2009/slutresultat/rike/index.html
Citera
2009-06-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tur-Budda
Nej, noll röster är registrerade under namnet "Liberala partiet" så vitt jag kan se. (Skrev jag så otydligt?!)

Klassiskt Liberala Partiet
Citera
2009-06-10, 20:33
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Klassiskt Liberala Partiet
Jo, men räknar du så får du lägga till två röster till längre ner som uppenbart var avsedda för LP.
Citera
2009-06-10, 20:36
Medlem
Citat:

Jävlarna tog inte med min röst!
Citera
2009-06-10, 20:45
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Nejdå, det står lite längre ner. Sammanlagt 4 röster på Lp såvitt jag kan se. Två på "Klassiskt liberala partiet", en på "LIBERALA PARTIET" och en på "Liberala partiet".
Citera
2009-06-10, 20:46
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daemon3.14
Jävlarna tog inte med min röst!

Kanske valförättarna (isf felaktigt i mina ögon) valde att tolka den som ".. har kännetecken som är ditsatta med avsikt att identifiera väljaren".
http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/valresultat/bedomning_av_valsedlar/index.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in