2009-02-11, 14:19
Medlem
Mhaels avatar
LP ställer ju inte upp i EU-valet, men vad händer om man röstar på dem ändå? rösterna redovisas väl? Skulle det inte var intressant att se hur många röster LP får?

Tänkt som en liten opinionsundersökning^^
Senast redigerad av Mhael 2009-02-11 kl. 14:19. Anledning: tillägg
Citera
2009-02-15, 11:35
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrGrand
Jag vill be er att rikta blickarna mot Liberala partiets nya hemsida!
Designen är snygg, stilren och lätt att bygga vidare på. Det finns inte så mycket innehåll än, men det ska ändras på.
Tanken är att alla medlemmar inom kort kan logga in och föra diskussioner om allt som rör partiet och dess framfart.
Hoppas ni är nöjda med den och att det kan växa till något riktigt, riktigt bra!

www.liberalapartiet.se
Angående symbol (och dissussionerna kring bilden på bron) så vore det skoj med en "side-kick" symbol i form av ett litet spöke med texten "Högerspöket" på bröstet och texten "Är du också rädd för spöken?" under.
Citera
2009-02-16, 19:01
Medlem
Varför måste man vara medlem för att blott närvara på årsmötet?
Citera
2009-02-16, 19:46
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta

Ja, men va fan en hundring kan du väl hosta upp, oavsett hur spartanska dina inkomster är!
Citera
2009-02-16, 22:20
Medlem
Läskigs avatar
Citat:

Det vore väl onödigt att ha en massa nissar på ett årsmöte som inte ens är medlemmar? Det är ju trots allt för dessa som årsmöten är till för.
Citera
2009-02-16, 22:24
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:
En hundring är ett bra sätt att visa intresse. Är man inte mer intresserad än så kan man lika gärna vänta tills det är dags för pilsner å eftersnack, där pilsnern förmodligen kostar mer än en hundring totalt sett.
Citera
2009-02-16, 22:32
Medlem
I sanning. Årsmötet är inget spektakel att åskåda, vill ni se vad vi är för typer utan att bli medlemmar får ni gärna hänga med och öla efteråt (tid och plats är inte bestämt, skicka PM ifall du är intresserad).
Citera
2009-02-16, 22:33
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:
I sanning. Årsmötet är inget spektakel att åskåda, vill ni se vad vi är för typer utan att bli medlemmar får ni gärna hänga med och öla efteråt (tid och plats är inte bestämt, skicka PM ifall du är intresserad).
Å fan, är vi överens om något!? Coolt!
Citera
2009-02-16, 22:59
Medlem
iddqds avatar
Citat:
Hade tänkt betala in medlemsavgiften nästa vecka när csn-slantarna trillar in. Vad är det som ska diskuteras på mötet? Vill gärna komma dit någorlunda förberedd.
Citera
2009-02-17, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tur-Budda
Å fan, är vi överens om något!? Coolt!
Är vi ofta oense?
Syns vi då, förresten?

Citat:
Ursprungligen postat av iddqd
Hade tänkt betala in medlemsavgiften nästa vecka när csn-slantarna trillar in. Vad är det som ska diskuteras på mötet? Vill gärna komma dit någorlunda förberedd.
En liten paragraf ifrån stadgarna:
§21 Vid årsmötet skall följande behandlas och protokollföras:
• Fastställande av röstlängd för mötet.
• Val av ordförande och sekreterare för mötet.
• Val av protokolljusterare och rösträknare.
• Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt.
• Fastställande av föredragningslista.
• Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret.
• Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste räkenskapsåret.
• Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets- och räkenskapsåret.
• Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret.
• Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner.
• Val av styrelse.
• Val av revisorer.
• Val av valberedning, där ordförande ska utse en.
• Övriga frågor.

Inga förslag från styrelsen eller motioner från medlemmar har inkommit. Vill du skriva en egen ska den vara styrelsen (mig lämpligast) tillhanda senast två veckor innan mötet.
Citera
2009-02-17, 06:57
Medlem
Tur-Buddas avatar
Citat:
Är vi ofta oense?
Bara när vi diskuterar.
(Men inget märkvärdigt, mest olika syn/erfarenhet av att driva ideologisk debatt på en provocerande nivå)

Citat:
Syns vi då, förresten?
Nej, däremot har jag som mål att inom de närmaste månaderna få tummen ur å pröjsa en medlemsavgift. =)
Citera
2009-02-19, 22:19
Medlem
Men hör ni, KLP? Om en vanlig svenne nu får komma med några funderingar (och jag försöker inte "mucka" med er utan är helt uppriktigt fundersam) så undrar jag lite över hur ni ska få några enorma framgångar just i lagomlandet Sverige? Det borde t.ex. räcka med att väljare får reda på att ni vill slopa alla bidrag (detta är SVERIGE, åter igen) så borde ju ni ligga en smula illa till?

Saken är ju den att svensken i gemen är en rätt måttfull sate som vare sig vill rösta för långt till vänster eller höger eller mot någon annan flygel, så att säga. KPML(r) (eller vad de numera heter) har ju t.ex. haft några blygsamma lokala framgångar men inte så mycket mer. SD och KD har ju vunnit vissa framgångar genom att snarast tona ned sina extrema rasistiska respektive kristna budskap. Så hur tänker ni där när ni snackar om att vara totalt kompromisslösa?

Jag undrar för övrigt om det stämmer att ni huvudsakligen består av unga män? Jag fick det intrycket då jag kollade in er sida någon gång och har även sett kommentarer om detta här på FB. Om detta inte stämmer så är det ju inget att diskutera. Men OM det är så kan även detta bli ett litet problem. Om man generaliserar mycket, mycket (säger mycket) grovt så är ju män i gemen mer "höger" medan kvinnor är mer "vänster". Har ni tänkt på en sådan sak? Kan det bli problem med att få kvinnliga röster?

Bara några enkla funderingar och jag är alltså INTE ute efter att dra igång någon fet diskussion om fördelar kontra nackdelar med klassisk liberalism (vilket finns i andra trådar) men var bara nyfiken på hur ni resonerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in