2015-01-20, 00:24
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Är alla nationalister lika dumma i huvudet? Eller är det av någon anledning bara de mest korkade nationalisterna som snubblar in i den här tråden? Ta reda på vad religionsfrihet betyder och vad Liberala partiet står för innan gör bort dig själv igen och sprider osanningar.
Religionsfriheten innebär i dagens samhälle att det är fritt fram att bygga en moské, även om den inte smälter in i stadsbilden.
Snart kommer även minareter med böneutrop försvaras med religionsfriheten.
Kan du förklara för mig hur religionsfriheten behövs när vi redan har yttrandefrihet?
Nationalist är jag inte, min röst på SD är på grund av att jag vill ha samma invandringspolitik som Japan.
Citera
2015-01-20, 00:26
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Den tydligaste och snabbaste förklaringen du kan få till vad liberaler menar med frihet:
https://www.youtube.com/watch?v=muHg86Mys7I
OK, tjäna en massa pengar alltså. Som jag sa, torra kostymnissar utan intresse för lekfullhet och kreativitet.
Citera
2015-01-20, 00:32
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Religionsfriheten innebär i dagens samhälle att det är fritt fram att bygga en moské, även om den inte smälter in i stadsbilden.
Snart kommer även minareter med böneutrop försvaras med religionsfriheten.
Kan du förklara för mig hur religionsfriheten behövs när vi redan har yttrandefrihet?
Nationalist är jag inte, min röst på SD är på grund av att jag vill ha samma invandringspolitik som Japan.
Vad har det där med särrättigheter att göra? Och vilka byggnader är det som Liberala partiet, enligt dig, tycker ska vara svårare att få lov att bygga än moskéer?
Citera
2015-01-20, 00:40
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Vad har det där med särrättigheter att göra? Och vilka byggnader är det som Liberala partiet, enligt dig, tycker ska vara svårare att få lov att bygga än moskéer?
Du verkar fatta trögt, det jag talar om är att mångkulturalism och religionsfrihet gör att extra hänsyn tas till moskéer, du får inte bygga vilken byggnad du vill mitt i stan om du trodde det.
Valfri byggnad som kan se ut hur som helst med fri kreativitet och fantasi, det är ju du som slänger dig med ordet "frihet", så du borde ju själv kunna fantisera de oändliga möjligheter hur en byggnad kan se ut.
En biljonär som är serietidningsfantast skulle inte t ex få bygga en kopia av fantomengrottan mitt i stan.
Citera
2015-01-20, 00:46
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Du verkar fatta trögt, det jag talar om är att mångkulturalism och religionsfrihet gör att extra hänsyn tas till moskéer, du får inte bygga vilken byggnad du vill mitt i stan om du trodde det.
Valfri byggnad som kan se ut hur som helst med fri kreativitet och fantasi, det är ju du som slänger dig med ordet "frihet", så du borde ju själv kunna fantisera de oändliga möjligheter hur en byggnad kan se ut.
En biljonär som är serietidningsfantast skulle inte t ex få bygga en kopia av fantomengrottan mitt i stan.
Det är du som inte fattar vad liberalism är. Enligt liberalismen ska man få bygga i stort sett vad som helst på mark som man själv äger, eller på mark som ingen annan äger. Vilka lagar som vi har idag är irrelevant eftersom att Liberala partiet vill ändra på dessa.
Citera
2015-01-20, 00:49
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Det är du som inte fattar vad liberalism är. Enligt liberalismen ska man få bygga i stort sett vad som helst på mark som man själv äger, eller på mark som ingen annan äger. Vilka lagar som vi har idag är irrelevant eftersom att Liberala partiet vill ändra på dessa.
Och ändå så är du och andra anhängare av det liberala partiet för religionsfriheten, vilket innebär att ni är för att det ska vara lättare att bygga en moské än fantomengrottan.
Citera
2015-01-20, 00:55
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Och ändå så är du och andra anhängare av det liberala partiet för religionsfriheten, vilket innebär att ni är för att det ska vara lättare att bygga en moské än fantomengrottan.
Visa mig en källa som säger att religionsfrihet innebär ett försvårande av byggandet av fantomengrottor.
Citera
2015-01-20, 01:09
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Visa mig en källa som säger att religionsfrihet innebär ett försvårande av byggandet av fantomengrottor.
Än en gång, du fattar visst trögt, det är religionsfriheten som gör det möjligt att bygga just moskéer utan att ta hänsyn till stadsbilden.
Har du gått runt hela ditt liv och trott att man får bygga precis vad som helst mitt i stan eller?
Om man inte får bygga en fantomengrotta mitt i stan så bör man banne mig inte få bygga en moské heller.
Du kan bara försvara särrättigheter för Islam med moralism, vilket också gör dig till en moralist.
Senast redigerad av NyanNyan 2015-01-20 kl. 01:11.
Citera
2015-01-20, 03:55
Medlem
Citat:
Frågan är vad det Liberala partiet vill genomföra främst, jag betvivlar t ex att ett LP som sitter i riksdagen hade röstat emot förslag om fri invandring med nuvarande bidragssystem, fri invandring ska det vara till varje pris då det Liberala partiet bara är ännu ett kulturmarxistiskt parti i mängden.

Och vad baserar du detta på?
Citera
2015-01-20, 03:56
Medlem
Citat:
Än en gång, du fattar visst trögt, det är religionsfriheten som gör det möjligt att bygga just moskéer utan att ta hänsyn till stadsbilden.
Har du gått runt hela ditt liv och trott att man får bygga precis vad som helst mitt i stan eller?
Om man inte får bygga en fantomengrotta mitt i stan så bör man banne mig inte få bygga en moské heller.
Du kan bara försvara särrättigheter för Islam med moralism, vilket också gör dig till en moralist.

Var har man byggt en moské mitt i stan?
Tror du man kan bygga en moské var som helst eller?

Varför är moskén just ett problem? Kyrkor mitt i stan då?
Citera
2015-01-20, 08:24
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Holy fuck vad du är dum i huvudet, jag har knappt varit med om värre. Att religionsfriheten möjliggör byggandet av religiösa byggnader har ingenting att göra med hur svårt det är att få byggtillstånd för byggnader i allmänhet.
Citera
2015-01-20, 14:16
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Sen kan du ju ta och läsa det här inlägget en gång till också:
(FB) Liberala Partiet (Sammanfogad)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in