Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Val handlar om att rösta på det parti som bäst företräder en själv i riksdagen. Ett parti som inte ens verkar aspirera på att hamna där för att de tycker det är viktigare att vara renläriga i något misslyckat försök att emulera Ron Paul:s framgång har inte någon chans att göra det.
Vilket parti bör vi liberaler rösta på?
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Jag vill göra nytta med min röst, och det finns inte bara ett alternativ för mig. Och om liberala partiet önskar väljare till sitt parti (?) så bör dom nog försöka få med fler än bara de rättfärdiga
Inkluderat med LP har jag 3 val. Illa? Javisst men så är det. Tror inte jag är ensam heller..
Om jag tex inte känner mig övertygad om deras förmåga att ta sig över gränsen någongång, nähä, då blir det för mig " synd dom skulle säkert göra sig bra i regeringen, men finns inte kampviljan så får dom klara sig utan mig". Jag är inte bäst på att formulera mig, hoppas poängen kom fram.
Du är, med all respekt, en typisk
väljare. Jag har inget emot att folk stoppar papperslappar i plastlådor; ty det är säkert väldigt spännande, men tro inte att det betyder något. Du nämner en röst i sjön, och det är precis vad det är, en röst bland 6 miljoner andra. En promille av en promille: det är kraften av din röst och värdet av din frihet.
Jag tycker det blir uppenbart att vad du röstar på är ganska irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Känslan att kasta en röst i sjön är inte lika närvarande när jag röstar på ett parti som kommer över gränsen, nej.
Då är din känsla fel. Din röst är ju fortfarande bara en röst bland många andra; en röst i sjön om du så vill. Vad spelar det för roll, egentligen, vilken sjö den hamnar i? Om något så är din röst mer värd om du röstar på t.ex. Liberala Partiet eftersom den utgör en större procentuell andel av deras totala antal röster. Om du vill göra skillnad politiskt och se Liberala Partiet växa är det en god idé att engagera sig i partiet, det finns säkert mycket att göra.