2014-01-05, 17:03
  #3181
Medlem
nutkjells avatar
Kommer ni kampanja något under 2014? Tror chansen att folk röstar på KLP ökar dramatiskt (!!!!) mycket om potentiella väljare (utöver pedodödsknarkarnazister här) vet om att ni existerar.
Citera
2014-01-06, 02:32
  #3182
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Kommer ni kampanja något under 2014? Tror chansen att folk röstar på KLP ökar dramatiskt (!!!!) mycket om potentiella väljare (utöver pedodödsknarkarnazister här) vet om att ni existerar.
Ja, det vore kul att se lite kampanjarbete. Jag läste LP:s partiprogram häromdagen och jag blev mäkta imponerad. Men jag har svårt att tänka mig att någon förutom de redan frälsta ens känner till partiet. Än mindre vad partiet står för och vilken politik man vill driva. Ska LP bli något annat än en intresseklubb måste det till lite action. Jag vet, budgeten är väl ungefär lika med noll. Ingen svensk kändis har heller inte så vitt jag vet kommit ut som LP-anhängare. I nuläget finns LP inte ens på radarn och då borde väl "all pr är bra pr"-principen gälla? Det finns liksom ingen image att förstöra. Så varför inte ta ut svängarna lite? Kör en roadtrip á la Martin Borg aka. slöseriombudsmannen eller varför inte göra som man gjorde på 90-talet, starta någon sorts affärsverksamhet som existerar i en laglig gråzon? Det behöver inte nödvändigtvis vara Tritnaha eller Docklands och verkligen inte i samma omfattning, utan något som bara något som genererar en tidningsrubrik till att börja med. Att skapa sig ett namn tar tid men jag tror någon av dessa två metoder skulle kunna bli ett startskott.
Citera
2014-01-06, 07:40
  #3183
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinson-Meral
Ja, det vore kul att se lite kampanjarbete. Jag läste LP:s partiprogram häromdagen och jag blev mäkta imponerad.
Kanske göra lite kampanjarbete själv om du nu gillar politiken?

Det ligger en inte så liten ironi i att ett parti fotat i att man skall kunna leva för sitt eget enskilda bästa inte kommer någonstans därför att det skulle kräva att en massa människor offrar sig för andra genom politiskt arbete.
Citera
2014-01-06, 08:12
  #3184
Medlem
LFEs avatar
En fråga till det Liberala Partiet. Jag förstår teorin om att jag själv kan skapa mitt samhälle med människor som tycker som jag genom att köpa mark som ingen äger och sedan kalla det mitt (ahem...Sverige?). Men hur skulle ni hantera en person som jag som krävde en återgång till statism?

Låt säga att jag dessutom propagerar våld (men själv ej använder det).


Citat:
Kanske göra lite kampanjarbete själv om du nu gillar politiken?

Det ligger en inte så liten ironi i att ett parti fotat i att man skall kunna leva för sitt eget enskilda bästa inte kommer någonstans därför att det skulle kräva att en massa människor offrar sig för andra genom politiskt arbete.

lol
Citera
2014-01-06, 12:12
  #3185
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Kanske göra lite kampanjarbete själv om du nu gillar politiken?

Det ligger en inte så liten ironi i att ett parti fotat i att man skall kunna leva för sitt eget enskilda bästa inte kommer någonstans därför att det skulle kräva att en massa människor offrar sig för andra genom politiskt arbete.
Funkar inte om man inte är sverigeboende.
Citera
2014-01-07, 15:54
  #3186
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Kanske göra lite kampanjarbete själv om du nu gillar politiken?

Det ligger en inte så liten ironi i att ett parti fotat i att man skall kunna leva för sitt eget enskilda bästa inte kommer någonstans därför att det skulle kräva att en massa människor offrar sig för andra genom politiskt arbete.
Fotat i att det är fel att använda våld mot andra. Och politik är...
...inte att offra sig själv, utan att med våld plundra och förstöra för andra. Liberaler föredrar att skapa välstånd i samhället istället för att bli parasiter. Därför är det svårt att mobilisera någon entusiasm för ett liberalt parti. De som gillar partier föredrar självklart partier där de kan bli livstidsmiljonärer utan att ha någon utbildning eller någonsin ha arbetat en enda dag i sitt liv, som bl.a. vår justitieminister, vår finansminister, vår utrikesminister m.fl.
__________________
Senast redigerad av Fri 2014-01-07 kl. 15:57.
Citera
2014-01-07, 22:27
  #3187
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Fotat i att det är fel att använda våld mot andra.
For att de andra (och en sjalv) skall kunna leva sina liv for sig sjalva. Tva sidor av samma mynt.
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Och politik är...
...inte att offra sig själv, utan att med våld plundra och förstöra för andra. Liberaler föredrar att skapa välstånd i samhället istället för att bli parasiter. Därför är det svårt att mobilisera någon entusiasm för ett liberalt parti.
Ja, om an harddraget, i normalfallet men i det har fallet ar alltsa tanken att agna sig at politik som vill gora tvartom. Att inte berika sig sjalv genom politik utan istallet berika andra. Under dagens politiska system tar det decennier av hart arbete att ens komma in i riksdagen och om det gar fantastiskt bra (som t ex for Socialdemokraterna) sa far man reelt samhallsforandrande inflytande efter ett halvsekel eller sa. Aven den som ar ung kommer alltsa att behova offra storre delen av det produktiva livet for att kanske kunna realisera en politik som da framst kommer andra till godo.

Till tragedin skall forstas laggas att aven om det fanns en massa liberaler villiga att offra sig sa vet vi att valdigt lite av hederlighet och overtygelser overlever i systemet. Fanns det t ex inte ett par ganska pigga halvliberaler i centern for nagra ar sedan? Jag vill till och med minnas att det fanns hogerfolk i moderaterna...
Citera
2014-01-12, 13:35
  #3188
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Kanske göra lite kampanjarbete själv om du nu gillar politiken?

Det ligger en inte så liten ironi i att ett parti fotat i att man skall kunna leva för sitt eget enskilda bästa inte kommer någonstans därför att det skulle kräva att en massa människor offrar sig för andra genom politiskt arbete.

Du har faktiskt en bra poäng!

OnT: Vad har Liberala Partiet för mål till valet? Hur många röster förväntar ni er? En ökning jämfört med föregående val måste man väl ändå utgå ifrån?
Citera
2014-01-14, 12:33
  #3189
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FloydP
Du har faktiskt en bra poäng!

OnT: Vad har Liberala Partiet för mål till valet? Hur många röster förväntar ni er? En ökning jämfört med föregående val måste man väl ändå utgå ifrån?


Så vitt jag vet finns det inget fastslaget, men fortsätter vi att lite mer än ~3dubbla varje riksdagsval får det rimligen ses som godkänt så att få åtminstone några tusen röster vore trevligt.
Citera
2014-01-14, 17:08
  #3190
Medlem
FloydPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefdenfemte
Så vitt jag vet finns det inget fastslaget, men fortsätter vi att lite mer än ~3dubbla varje riksdagsval får det rimligen ses som godkänt så att få åtminstone några tusen röster vore trevligt.

Absolut. Det känns som att det sköljer en liberal våg* över Sverige för tillfället och jag hoppas att Liberala Partiet kan göra ett bra jobb att haka på den och kanske till och med driva den framåt.

*En liten sådan förvisso.
Citera
2014-01-14, 21:50
  #3191
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Josefdenfemte
Så vitt jag vet finns det inget fastslaget, men fortsätter vi att lite mer än ~3dubbla varje riksdagsval får det rimligen ses som godkänt så att få åtminstone några tusen röster vore trevligt.


Ja, tredubbling varje val ger flera riksdagsplatser så snart som 2030! Keep it up!
Citera
2014-01-15, 20:59
  #3192
Medlem
I övrigt söker partiet kandidater till riksdags- och EU-val, i händelse av att någon känner sig manad att ansöka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in