Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Att man kan ha nytta av en profilfraga ar klart men hur manga svenskar kan tankas byta parti endast for legal cannabis?
Dessutom oppnar man for angrepp genom att kora den fragan eftersom LP ju inte bara ar for fri cannabis utan helt fritt knark av alla sorter (utgar jag ifran). Finns risk att uppfattas som "de dar stollarna som vill ha heroin pa konsum". Blir sakert ett kul inslag i TV nar en lillgammal svartbaskerfilosof eller liknande strimlas av en erfaren journalist och sen var det slut med den profilfragan.
Där säger du en viktig sak. Att legalisera alla sorters nakrotika (a.k.a. knark

) är något som de flesta Svenskar inte ställer sig positiva till, och det finns stor risk att LP skulle bli utpekade, precis som du säger, för knarkarnas parti.
Men om man summerar det så tror jag ändå att fördelarna väger över,
förutsatt att partiet har en bra talare/debattör. En viktig sak att poängtera är att man inte vill legalisera allt "knark" i dagens samhälle, utan att flertalet stora liberala reformer är nödvändiga först. På så vis kan en bra debattör visa att partiet inte är några dumskallar som agerar utan tanke.
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
Jag tror inte det skulle gagna partiet på sikt att göra knark till en profilfråga.
På sikt, kanske inte. Att få 'billiga' röster, ja visst.