Citat:
Ursprungligen postat av Supersmurfen
De flesta i min umgängeskrets är havrekoftiga söder om söder latte-vänster personer, umgås inte med klassiska liberaler så jag är inget offer för något grupptänk.
Det jag menade var att om man tillhör en grupp och trivs så kan det förekomma element av att man undantrycker vetskap om vissa beteenden som är mer eller mindre osympatiska. Att du utanför dig som liberal umgås med andra människor är inte konstigare än att en feminist kan umgås eller vara gift med en stereotyp för patriark eller umgås med oliksinnade. Men i egenskap som feminist med andra feminister så kanske denne går in i en roll där folk ska stötas bort och där alla är "bra och lyhörda".
Menar du att du inte är ett offer på så vis att du inte "blir straffad" av att umgås med lattevänster av det liberala kollektivet eller menar du att du på något vis skulle vara fri från psykologiska intryck från en grupp? För om det är det senare så vore du nog rätt så unik.
Citat:
Jag har träffat de flesta i LP:s styrelse och dessa män (och kvinna) skulle jag beskriva som just vänliga, ödmjuka, lyhörda etc och inte som presumtiva sex-mobbare. Jag finner den beskrivningen surrealistisk. Karaktärsmordet (hittar inget starkare ord) på Khepera som jag känner är än mer surrealistisk.
Även fast den är surrealistisk så betyder det ju inte att det Wournos upplevde inte var sant för henne. Hon kan ha mycket väl upplevt det. Och visst, det kan tyckas vara osannolikt och rent utav falsk, och det kan vara en individs galenskap och underliga subjektiva känslor. Men likväl kan det finnas sanning i det hela, en sanning som kollektivet inte vill få fram.
Av den erfarenhet jag har av "fotfolket" (som om LP inte bestod av något annat
) stämmer inte helt med hennes beskrivning - men att jag stött på liberaler (och andra ideologiskt övertygade) som varit mycket arroganta och rent utav otrevliga mot folk som inte håller med deras åsikter. Däremot var de inga presumtiva sexmobbare 
Men som sagt, underskatta inte kollektivets övertag gentemot individen. Om man gör det så är man arrogant.