2012-05-17, 16:04
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revolator
Vilka argument är det som faller platt på marken?

Samtliga. Ingen bryr sig, så som diskussion om SVT debatt visade på. Liberalen babblade väl om någon "moral"... antagligen den "moral" att sådan som säger att sådana som vill betala mer skatt är bestulna.

Vem orkar ens bry sig om att svara på det? Bättre att strunta i liberalen.

Och det här är det viktiga nu: folk bryr sig inte om liberaler, och liberaler bryr sig inte om att ingen bryr sig om dem.

Som Khepera säger, han har ingen aning om vad folk har för bild av LP (inte många känner till LP för övrigt). Han är inte intresserad av det. Bryr sig inte det minsta. Där har vi en viss skillnad mot andra partier, om vi uttrycker oss milt.

Som Wournos sade så blev hon varnad för LP innan hon gick med. Av några som faktiskt kände till LP. Här väljer Khepera (typisk liberal) att låtsas som att det inte hänt.

Frågan är om det går att bli mer värdelösa än vad LP är partimässigt. Nu pratar jag inte om åsikterna som sådana, utan som parti enbart.
Citera
2012-05-17, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Samtliga. Ingen bryr sig, så som diskussion om SVT debatt visade på. Liberalen babblade väl om någon "moral"... antagligen den "moral" att sådan som säger att sådana som vill betala mer skatt är bestulna.

Vem orkar ens bry sig om att svara på det? Bättre att strunta i liberalen.

Och det här är det viktiga nu: folk bryr sig inte om liberaler, och liberaler bryr sig inte om att ingen bryr sig om dem.

Som Khepera säger, han har ingen aning om vad folk har för bild av LP (inte många känner till LP för övrigt). Han är inte intresserad av det. Bryr sig inte det minsta. Där har vi en viss skillnad mot andra partier, om vi uttrycker oss milt.

Som Wournos sade så blev hon varnad för LP innan hon gick med. Av några som faktiskt kände till LP. Här väljer Khepera (typisk liberal) att låtsas som att det inte hänt.

Frågan är om det går att bli mer värdelösa än vad LP är partimässigt. Nu pratar jag inte om åsikterna som sådana, utan som parti enbart.

Kan du skriva något konstruktivt som LP babblade om?
Citera
2012-05-17, 19:08
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Kan du skriva något konstruktivt som LP babblade om?

Finns ingenting som jag ser det, men nästan alla liberaler anser säkert att LP gör mycket bra ifrån sig. 800 röster 2014. Ridå.
Citera
2012-05-17, 19:26
Medlem
Citat:
Finns ingenting som jag ser det, men nästan alla liberaler anser säkert att LP gör mycket bra ifrån sig. 800 röster 2014. Ridå.

Hur kan du kritisera ett parti som du inte vet något om?
Citera
2012-05-17, 19:43
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Hur kan du kritisera ett parti som du inte vet något om?

Vad babblar du om nu?
Citera
2012-05-17, 22:01
Medlem
Citat:
Vad babblar du om nu?

Du snackar så mycket skit om LP och jag har frågat dig två gånger nu vad du inte gillar med dem och du har fortfarande inte skrivit någon konstruktiv kritik.
Så jag ställer frågan igen varför kritiserar du LP utan att ha någon grund att stå på?
Citera
2012-05-18, 09:59
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Du snackar så mycket skit om LP och jag har frågat dig två gånger nu vad du inte gillar med dem och du har fortfarande inte skrivit någon konstruktiv kritik.
Så jag ställer frågan igen varför kritiserar du LP utan att ha någon grund att stå på?

Ok, börja med att läsa den här tråden. Det är steg ett.

Och som jag skrev i mitt inlägg så tittar man på som parti enbart (och inte tar hänsyn till åsikter alls) så är LP fullkomligt värdelöst. Och, som du kommer se i tråden så vill liberalera att det ska vara så.

Bete dig inte som en förståndshandikappad. Skulle inte förvåna mig om det är så här det ser ut när LP håller. Om någon LP-person någonsin ger sig ut på gatarna före ett val (har det ens hänt?) så när de pratar med folk, så ställer LP-personen idiotfrågor till presumtiva väljare.
Citera
2012-05-18, 12:13
Medlem
Citat:
Ok, börja med att läsa den här tråden. Det är steg ett.

Och som jag skrev i mitt inlägg så tittar man på som parti enbart (och inte tar hänsyn till åsikter alls) så är LP fullkomligt värdelöst. Och, som du kommer se i tråden så vill liberalera att det ska vara så.

Bete dig inte som en förståndshandikappad. Skulle inte förvåna mig om det är så här det ser ut när LP håller. Om någon LP-person någonsin ger sig ut på gatarna före ett val (har det ens hänt?) så när de pratar med folk, så ställer LP-personen idiotfrågor till presumtiva väljare.

Allt jag frågar efter är konstruktiv kritik och du kan inte skriva någon. Så vem är den förståndshandikappade här?
Citera
2012-05-18, 13:40
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Allt jag frågar efter är konstruktiv kritik och du kan inte skriva någon. Så vem är den förståndshandikappade här?

Läs tråden, som sagt.
Citera
2012-05-18, 14:23
Medlem
Citat:
Läs tråden, som sagt.

Har redan gjort det och du skriver bara hur fel LP har men aldrig varför.
Det ända du gör är att kritisera utan någon grund.

Så patetiskt ta reda på vad LP står för innan du yttrar dig.
Citera
2012-05-18, 14:51
Medlem
Citat:
Har redan gjort det och du skriver bara hur fel LP har men aldrig varför.
Det ända du gör är att kritisera utan någon grund.

Så patetiskt ta reda på vad LP står för innan du yttrar dig.

Tyff-datakille är ganska tydlig med vad han menar vara liberalers brister (speciellt de som hänger på flashback), och eftersom ett parti består av dess medlemmar så är det väl inte helt fel att utgå efter just dessa medlemmar för att döma ett parti. (det är ju ett känt faktum att ganska många här är med i LP)

Kort och gott är liberaler inte särskilt duktiga på att övertyga folk om fördelarna med liberalism/nackdelarna med en stor stat. Många säger säkert att skatt är stöld, vilket jag visserligen håller med om, men det är fortfarande ett tämligen dåligt argument när man ska berätta för en oinsatt person om liberalism. Det finns mycket bättre argument och utgångspunkter att utgå ifrån (finns en tråd om det t om) och dessa är alltså vad man "egentligen" borde använda.

Dessutom ser man i denna tråd hur vissa medlemmar inom partiet bråkar och smutskastar varandra. Jag frågade då en av dessa varför de inte tog och löste det hela internt, svaret jag fick var att han blivit angripen i ett inlägg och kände sig skyldig att försvara sig. Det känns som om hela incidenten verkligen kunde lösts smidigare (väcka mindre offentlig uppmärksamhet) men istället tar de alltså det hela i en flashback-tråd, något som jag tycker bevisar att de faktiskt inte bryr sig så mycket om vad andra människor får för bild av medlemmarna eller partiet som helhet.

Till sist vill jag avsluta med att Tyff-datakille faktiskt brukar komma med ganska klockrena analyser av oss som hänger här och vårat beteende (även ifall jag inte alltid själv vill inse det, t ex i denna tråd)

Edit: Glömde nämna att han har rätt i en hel del av det han säger. Jag menar, jag ser inte att LP jobbar särskilt aktivt (fast det kanske ni gör?) för en samhällsförändring, och ifall man inte gör det kan man också utgå ifrån att man inte vill ha en tillräckligt mycket. Många vill dock säkert ha en men, som de själva har sagt, tycker det är bättre att bara göra sin tillvaro så dräglig som möjligt.

Dock vill jag ge credit till Ofuss som faktiskt jobbar aktivt (Visst, tråden handlar om LP men eftersom Tyff-datakille nämnde liberaler rent generellt kändes det rätt att ta med detta)
Senast redigerad av TheStriptease 2012-05-18 kl. 14:59.
Citera
2012-07-01, 15:36
Medlem
Kheperas avatar
Har skrivit en bloggtext om min syn på Liberala partiet: http://www.equil.net/?p=1586
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in