Citat:
Ursprungligen postat av Wuornos
Det är ju därför mina "motståndare" kallar mig för galen. En människa som har en väldigt skev verklighetsuppfattning är dock psykotisk. Det är en ganska allvarlig störning. I min blogg så skriver jag ju öppet om mina problem, så kan inte en psykotisk människa göra eftersom den inte är medveten om dem. En galen människa inser inte att den har problem. En psykotisk människa klarar heller inte av att leva ett normalt liv, ha normala sociala kontakter, arbeta/studier osv. Jag lever ett normalt liv, det kan man också se om man läser min blogg.
Vem, och var har du kallats psykotisk? Att din verklighetsuppfattning är egendomlig kan jag dock skriva under på, men detsamma kan göra gällandes för Khepera, eller i stort vilken liberal som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av Wuornos
En annan person kallade mig nu även nyligen för narcissistisk.
En person som i samma inägg skriver att han inte är liberal och att allt han känner av dig är ditt uppförande i den här tråden.
Jag tycker mig inte ha hört någonting om att du skulle vara psykotiksk, psykiskt störd eller galen. Det jag har hört sägas om dig är att du har "personliga problem", "jag tror bara att hon mår väldigt psykiskt dåligt". Sedan har jag varit inblandad i en diskussion angående att ha galningar i Liberala Partiet. Då kom Håkan Juholt och Fredrik Lindholm på tal som exempel på galningar. Den varianten av galen får du tolerera att betecknas som.
Edit: Jag tror att den största anledningen till att folk har stört sig på dig är att du inte gör en tillräckligt tydlig distinktion mellan din personliga moral och din politiska moral. Jag tar ett exempel av mig själv för att undvika att du ska säga att jag hackar på dig.
Jag är emot abort. Men det här är ingen liberal åsikt – det är ur ett liberalt perspektiv inte en politisk fråga överhuvudtaget. Skulle jag då säga på ett möte med Liberala Partiet att jag är emot abort, utan att förtydliga att jag betraktar det som en privatmoralisk fråga som det inte bör lagstiftas om, så skulle det givetvis framstå som märkvärdigt, för att inte säga illiberalt.
Detta är en insikt alla liberaler måste hantera i takt med att de motiverar sig mer och mer liberalt. Alla har åsikter som inte är liberala. Vissa frågor kan inte behandlas ur aspekten om de är liberala eller illiberala. Att ta upp en sådan åsikt och låta antyda att den är liberal kommer då att, med all rätt, betraktas som illiberalt.