Citat:
Ursprungligen postat av -I.Bergman-
Att säga att någon är psykiskt sjuk är väl om något en slags härskarteknik - "allting du säger är en del utav din sjukdom, därför kan du inte vi inte lita på dig" är ju en retorik som etatisterna brukar använda sig av mot folk de vill spärra in på olika institutioner och anstalter.
Det är ju därför mina "motståndare" kallar mig för galen. En människa som har en väldigt skev verklighetsuppfattning är dock psykotisk. Det är en ganska allvarlig störning. I min blogg så skriver jag ju öppet om mina problem, så kan inte en psykotisk människa göra eftersom den inte är medveten om dem. En galen människa inser inte att den har problem. En psykotisk människa klarar heller inte av att leva ett normalt liv, ha normala sociala kontakter, arbeta/studier osv. Jag lever ett normalt liv, det kan man också se om man läser min blogg.
Dessa personer som kallar mig galen är inte speciellt kunniga inom psykologi. Om de hade varit det så hade de vetat att de problem som jag har inte leder till att man går ut och hittar på lögner om ett parti. Det krävs en helt annan diagnos för det och en helt annan problematik.
En annan person kallade mig nu även nyligen för narcissistisk. Det är också en psykisk störning som inte fungerar bra ihop med de diagnoser som jag faktiskt har. Jag är till viss del deprimerad periodsvis men behöver inte ens medicinera mot detta samt att jag har problem med maten, men det är också ganska milda besvär nu för tiden då jag äter flera gånger varje dag för det mesta. Man behöver inte vara en psykolog för att se att sådana besvär inte leder till att man hittar på lögner om ett politiskt parti, speciellt inte ett parti som man delar ideologi med.
Sen kan jag ha uttryckt mig argt ibland, speciellt mot Khepera som jag har en gammal konflikt med. Först hade jag inget emot honom men sedan så skrev han saker på min wall som jag tyckte var respektlösa. Därför tog jag bort honom som vän där. Han skickade mig ett mail och frågade varför men jag valde att inte svara. Jag ville att han skulle förstå det utan att jag behövde berätta det för honom. Som hämnd skrev han då om mig på Flashback, om att han inte gillade mig för att jag var kristen och att jag inte åt kött. Han skrev ut hela mitt namn och jag tror inte att han förstod då att det självfallet skulle kunna ställa till med problem för mig. Jag fick plötsligt elaka mail från främmande killar, så jag googlade mitt namn och fann det Khepera hade skrivit. Jag blev upprörd över det och tog upp det i Lp. Det är vår konflikt med varandra, därför är han så drivande i trashningen av mig här och det är därför jag kallade honom för socialt efterbliven. Sen vill jag poängtera att jag inte tycker att han är efterbliven för att han har aspbergers syndrom. Jag tycker att han är efterbliven som inte kan bete sig som en vuxen man.